História – Geografia

História – Ano 3 andares:

L – 1ª à 4ª

M – 5º e 8º

Reveja as FAQs e entre em contato conosco se você encontrar um problema com um link.

Descrição do Curso : Os alunos irão viajar pelo mundo aprendendo os locais, histórias e geografia física dos países, nomes de capitais, marcos famosos, expressões únicas da cultura e fatos sobre o mundo em torno deles. Os alunos irão aprender a ler mapas e criar a sua própria. Os alunos irão compartilhar o que estão aprendendo, criando uma variedade de projetos, incluindo folhetos, comerciais e passeios. O curso culmina com a criação de uma experiência cultural envolvente para compartilhar com familiares e amigos.

LISTA DE LEITURA: contos L folclóricas, M   Volta ao Mundo em 80 Dias
Nota: Durante o curso os alunos, ambos os níveis, estará jogando Seterra . Tenho ligado para a versão on-line dentro do curso. Você pode querer usar o link aqui (se você usa Windows) e fazer o download para o seu computador. Se você usá-lo online, perceber que ele começa imediatamente quando você abrir a janela. Ele vai retardar seu computador se você apenas deixá-lo correr. Sugiro fechar a janela quando terminar o seu jogo.

materiais:

Dia 1
o
  1. Este ano vamos estar aprendendo sobre os lugares do mundo e as pessoas nele. Primeiro, temos de encontrá-los. Para fazer isso precisamos de um mapa!
  2. Leia através desta lista de mapa vocabulário .
  3. Olhe para este mapa da América . Usando sua lista de mapa de palavras do vocabulário encontrar cada uma dessas coisas neste mapa. (Exemplo: Encontre o título Encontrar a data ….).
  4. Aqui está um fácil mapa grade de ler. As letras e números marcar a caixa. Se eu dissesse que eu vivo em A1, então você pode encontrar a coluna A e linha 1 e onde essas cruz, que é onde minha casa seria no mapa. Você vê minha casa em A1? (Estou brincando. 🙂 Este não é um mapa do meu bairro.)
  5. Clique em um símbolo na chave e ver o que linha e coluna que se encontra. Clique novamente para desligar o realce. Clique em cada um dentro e fora para vê-lo do endereço de localização grid.
  6. O que está na A3? (resposta: escola )

M

  1. Qual é a geografia ?
  2. O que é um mapa ?
  3. Watch through this map lesson to learn about latitude and longitude. (I remember which is which by thinking that “lati”tude lines are like the rungs of a “ladder.”
  4. Você pode fazer a nível de peritos ? (Se não, escolher intermediário. Se não …)
  5. Jogar no usando longitude e latitude para encontrar o tesouro .
Dia 2
o
  1. Praticar com  chaves de mapa .
  2. Assista os vídeos sobre os  continentes  e  oceanos .
  3. Após os vídeos, veja se você pode rotular os continentes .
  4. Encontre os cinco oceanos  neste mapa. Eles são escritos na escrita azul. (Artic Oceano, Oceano Atlântico, Oceano Antártico, Oceano Pacífico, Oceano Índico)
  5. Why is Pacific written twice if it’s only one ocean? (Think about what a globe looks like.)
  6. Find the oceans. Choose oceans from the drop down menu.

M

  1. Choose either beginner or tutorial. Read about each continent and ocean.
  2. Then use the back button and play either intermediate or expert. You must complete the expert level perfectly before moving on.
  3. Take this quiz to see what you already know.
  4. Explain continental drift.
  5. If you are interested, here is an article on the Bible and continental drift.

Day 3

L*

  1. Watch video on the different types of maps. (The goal isn’t to know every kind of map, but to understand that there are lots of different kinds and they each some something different about the area.)
  2. Review maps and different types of maps.
  3. *Print out page 1 and follow the directions to answer questions about the map.

M*

  1. Read about different types of maps. For each one, click on the map example. Sometimes you will have to scroll down to see the right map example.
  2. If you’d like more explanation, here’s a video.
  3. *Practice finding places on a map using longitude and latitude.
  4. Use lots of different  maps to go on an adventure.

Day 4

L*

  1. *Print page 2 (and 1 if you don’t mind). Read the directions and label the rooms.
  2. You are going to work on making a map. You will choose a starting place and a treasure hiding place.
  3. Make a map.
  4. On your map, make sure to use symbols and a key.
  5. On your map, make sure you have a compass rose, showing north, south, east and west. (Hint: The sun rises in the east and sets in the west.)
  6. You can either mark the treasure’s location on your map, or you can write directions to have them find the place on the map. (You could say go into the room to the east. Go north to the door and the door would be on your map.) They would follow the directions on your map until the think they know the spot where the treasure is.
  7. You can finish this on Day 5.

M

  1. Identify the parts of this map. A fourth part of a map is its title.
  2. Write or explain what this map shows. What is a city with one of the highest annual rainfall?
  3. Make your own map. Make sure to use symbols and key and compass rose showing north, south, east and west.
  4. You can either mark the treasure’s location on your map, or you can write directions to have them find the place on the map. (You could say go into the room to the east. Go north to the door and the door would be on your map.) They would follow the directions on your map until the think they know the spot where the treasure is.
  5. You can finish this on Day 5.

Day 5  (Optional Materials: L/M options–peanut butter, powdered sugar, flour, butter, powdered milk, candies, chocolate chips, icing, etc. for making an edible map)

L

  1. Finish your map.
  2. Put the treasure in the spot.
  3. Have someone follow your map to the treasure.
  4. If you like, make an edible map. Here’s a place where you can find maps. Scroll down and choose a country on the left-hand menu. A physical map will show you mountains.

M

  1. Finish your map.
  2. Put the treasure in the spot.
  3. Have someone follow your map to the treasure.
  4. If you like, make a physical map out of clay, playdough or edible dough (1/2 flour, 1/2 butter). Or, like the younger students make an edible map. Here’s a place where you can find maps. Scroll down and choose a country on the left-hand menu. A physical map will show you mountains.

Europe

UK , England

(Optional reading: older student and good reader, The Life of Trust, an autobiography by George Muller)

Day 6  

(Other reading from libraries or stores: George Muller, I own the whole YWAM missionary series, Christian Heroes Then and Now, most of these you can get on Nook or Kindle, Reading level is 5th/6th. I’ve read these aloud to my elementary age children.)

L*

  1. We’re going to start our travels in Europe.
  2. *Print out and put together a passport. If you just write in the country names, one extra page should be enough. If you want to get fancy, you’ll need more. You could print out flag thumbnails and cut and glue them on as your “stamp” for that country, or be really fancy and print them on label paper and use them as stickers.
  3. Fill in the information needed on the passport.
  4. Write United Kingdom on your passport. You may want to write the date too. A real passport always shows the date you entered the country.  (This is what it actually looks like when they stamp your passport. They can be very hard to read, especially when they are faded and on top of each other.)
  5. Find the UK (United Kingdom on a map). (Click on the continent first. Which one?)
  6. Would you like to take a look at British money?

M*

  1. You are going to start reading a book called, Around the World in 80 Days. I’m going to link to the junior edition of the book which is easier to read. I will also link the original version and the audio version. Your family can choose what works best for you.
  2. As you read you will mark on a map all the locations the man travels through on his way around the world. You will mark them with numbers and then on the back of your map (or on a separate piece of paper) you’ll write the number and the location name. From one point to the next you will use different colored lines to show the different types of transportation he uses. You will make a key showing which color means which type of transportation.
  3. Today you’ll begin with chapter 1 (This is the junior edition of the novel.)   (original versionaudio)  I am just linking to the audio page. If you use it, you’ll have to find the right chapter each day and click on it.
  4. *Here’s  a map to label as you read.
  5. Write number 1 approximately where Phileas lives. On the back of your map, starting in the top left corner write 1 and then the city name. What city does he live in? (answer: London)  What country is that in?  (answer: England)  If you need help finding locations on the map, you can search for them online.
  6. ((*)I’m giving the younger students a pretend passport. If you want one too, you can print it out here. Write in the name of the countries that you study along with the date when you write it in. This is what it actually looks like when they stamp your passport. They can be very hard to read, especially when they are faded and on top of each other.)
  7. We’re going to start in London like Phileas.
  8. Watch this video to learn the difference between the United Kingdom, England and Great Britain. Only watch to 2:17.
  9. Would you like to take a look at British money?

Day 7

L**

  1. Use this map of the UK.
  2. *Follow the directions to label the map of the United Kingdom. Scroll down to Great Britain and click on “Mapping the UK.”
  3. * On a map, label the UK, or each separate country in the UK with a number. On the back or a separate paper, write 1 and write the UK next to it, or number and write each individual country. I suggest printing out the Europe map. You probably want to have a map of the world too, but I think it’s too small to work with.  Keep this map.  You will be adding/labeling additional countries as you continue your learning journey!
  4. Play Seterra, UK.

M**

  1. Read chapter 2 (original versionaudio). Any chapter he travels to a new location. Label the location and draw a line showing how he got there. Include each mode of transportation on your map key.
  2. Read about the UK.
  3. Choose two of of the countries in the UK to read about using the links at the bottom of that page.
  4. *On a separate map, label the UK, or each separate country in the UK with a number. On the back or a separate paper, write 1 and write the UK next to it, or number and write each individual country. I suggest printing out the Europe map. You may want to have a map of the world too, but I think it’s too small to work with.  Keep this map.  You will be adding/labeling additional countries as you continue your learning journey!
  5. Play Seterra, UK.
  6. *Write about the history of England. Print page 2 to write on the blank lines. (You may be using this worksheet for every country, but don’t go crazy printing 30 of them. Your child might ask to do it a different way. If you want, print out a handful now to have on hand.)

Day 8

L

  1. Play Seterra, UK.
  2. Go through this European country tutorial. Click on each country on the map. The squares and dots are to help you click on the tiny countries. Make sure your volume is on because this site reads the country names to you. You can repeat after the computer to make sure you know how to pronounce each country.
  3. Draw or make out of construction paper the flag of the United Kingdom.

M

  1. Read chapter 3 (original versionaudio).
  2. Fill out the rest of your sheet from Day 7. Use this site. There are links along the bottom. Research anything you can’t find.
  3. In the box draw the flag and an outline map to help you spot it’s shape on geography map labeling games.

Day 9

L*

  1. Play the European country game level 1.
  2. *Fill in this worksheet about England. You might want to change landscape to climate. Here are two sites to help you fill it out.

M

  1. Read chapter 4 (original versionaudio).
  2. Play Seterra, UK.
  3. Go through this European country tutorial. Click on each country on the map. The squares and dots are to help you click on the tiny countries. Read about the countries.
  4. Tell someone about two countries you really didn’t know about before. Show them where they are on the map.

Day 10

L

  1. Look through the parts of this page.
  2. Play Seterra, UK.
  3. Play the European country game level 2.

M

  1. Read chapter 5 (original versionaudio).
  2. Go to England. Click on the different links. Write answers to the “write about it” questions or tell someone about them.
  3. Play Seterra, UK.
  4. Play the European country game level 1.
  5. Apenas por diversão, você gostaria de experimentar este  jogo de dinheiro britânica ?

dia 11

o

  1. Saiba mais sobre a Grécia .
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Leia  o capítulo 6  ( versão original ,  áudio ). Qualquer capítulo ele viaja para uma nova localização. Rotular o local e traçar uma linha mostrando como ele chegou lá. Inclua cada modo de transporte em sua chave mapa.
  2. Use os links para aprender sobre a Grécia .
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

dia 12

o

  1. Rotular seu mapa (desde o dia 7) com a Grécia.
  2. Encontrar o seu  fuso horário .
  3. Encontrar de hoje  tempo .
  4. Procurar uma  frase em grego .
  5. Da Grécia  da moeda  é euros. Quanto custa 100 dólares em euros?
  6. Olhar fotos de  Grécia .
  7. Que observações que você pode fazer sobre a Grécia a partir das imagens?

M

  1. Leia  o capítulo 7  ( versão original ,  áudio ).
  2. Rotular seu mapa (desde o dia 7) com a Grécia.
  3. Encontrar o seu fuso horário .
  4. Encontrar de hoje tempo .
  5. Procurar uma frase em grego .
  6. Da Grécia da moeda  é euros. Quanto custa 100 dólares em euros?
  7. Olhar fotos de Grécia .
  8. Que observações que você pode fazer sobre a Grécia a partir das imagens?

dia 13

o

  1. Saiba mais sobre Noruega .
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Leia o capítulo 8  ( versão original ,  áudio ).
  2. Read about Norway’s history.
  3. Use the links to learn about Norway.
  4. Tell someone about what you learned.

Day 14

L

  1. Label your map (from Day 7) with Norway.
  2. Find its time zone.
  3. Find today’s weather.
  4. Look up a phrase in Norwegian.
  5. What is Norway’s currency? How much is 100 dollars in it?
  6. Look at pictures of Norway.
  7. What observations can you make about Norway from the pictures?

M

  1. Read chapter 9 (original versionaudio).
  2. Label your map (from Day 7) with Norway.
  3. Find its time zone.
  4. Find today’s weather.
  5. Look up a phrase in Norwegian.
  6. What is Norway’s currency? How much is 100 dollars in it?
  7. Look at pictures of Norway.
  8. What observations can you make about Norway from the pictures?

Day 15

L

  1. Find the continents.
  2. Play Seterra, UK.
  3. Play the European country game level 3.
  4. Play Seterra: European capitals.

M

  1. Read  chapter 10 (original versionaudio).
  2. Find the continents.
  3. Play Seterra, UK.
  4. Play the European country game level 3.
  5. Play Seterra: European capitals.

France  

(Other optional reading, not free, not on Kindle: The Family Under the Bridgefor the whole family, reading level 2nd/3rd)

Day 16

L

  1. Label the world.
  2. Find France and label it on your map (from Day 7). Here’s your map to  help you. First click on the continent. Which continent are we learning about? Which continent is France on?  (answer: Europe)
  3. Add France to your passport.
  4. Play Seterra: European capitals.

M*

  1. Read chapter 11  (original versionaudio).
  2. *Complete this map worksheet on France.  Click on “Mapping France.” Here’s your map to  help you. First click on the continent.
  3. Play Seterra, French cities.

Day 17

L

  1. Play Seterra: European capitals.
  2. Where do the countries go?
  3. Draw, paint or create a French flag.
  4. Listen to the numbers 1-10 in French. Can you figure out how to say how old you are in French?

M(*)

  1. Read chapter 12 (original versionaudio).
  2. Play Seterra, French cities.
  3. Where do the countries go?
  4. Try to learn some French greetings. Put your mouse on the French words.
  5. (*) Draw the French flag and the outline shape of the country in the box on page 2.

Day 18

L

  1. Read about France and its history.
  2. Play Seterra: European capitals.
  3. Where do the countries go?

M

  1. Read chapter 13 (original versionaudio).
  2. Read about France’s history and write about it on the blank lines.
  3. Play Seterra: European capitals.
  4. Where do the countries go?

Day 19

L*

  1. *Fill in this worksheet about France. Here are two sites to help you fill it out.
  2. Play Seterra, UK.
  3. Where do the countries go?

M

  1. Read chapter 14 (original versionaudio).
  2. Where do the countries go?
  3. Play Seterra, French cities.
  4. Finish filling in your worksheet.  Fast facts  Info Kids

Day 20  (Optional craft for L: straws)

L

  1. Look at pictures of France. Scroll down to under where it says France and has French flags. Click on a region or city name that you are interested in.
  2. Play Seterra: European capitals.
  3. Where are the countries?
  4. Maybe you’d like to build an eiffel tower? Here’s a picture of the eiffel tower. It’s in Paris, France. (I’ve been to the top of it!)

M

  1. Read chapter 15 (original versionaudio).
  2. Use the links to read about France. Answer the write about it questions. (This can be done orally.)
  3. Play Seterra, French cities.
  4. Play Seterra, UK.
  5. Where are the countries?
  6. Play Seterra: European capitals.

Day 21 

(Optional reading for Europe: An easy read, for the L level, Answering the Call is a culture lesson on the Roma (Gypsy) of Macedonia told through a visit to Christian missionaries. This was the first book I wrote. It’s not a literary work like The King Will Make a Way, but it does have godly, homeschooled kids as the main characters. The story is based on my life. I wrote it when my third child was a year old. The missionaries’ home is a description of our home when we lived in a Roma village. The people they meet are all real people, my friends.)

(Other optional reading, not free: The Wheel on the SchoolThis takes place in Holland. This is something everyone can enjoy. Reading level 3rd/4th)

L

  1. Learn about Spain.
  2. Tell someone about what you learned.

M

  1. Read chapter 16 (original versionaudio). Remember to always mark any new locations on your map and draw the route with a color or type of line (dotted, curly, etc. that identifies the type of transportation.
  2. Read about its history.
  3. Use the links to learn about Spain.
  4. Tell someone about what you learned.

Day 22
L

  1. Label your map with Spain. (from Day 7)
  2. Find its time zone.
  3. Find today’s weather.
  4. Look up a phrase in Castilian(You’ll have to use Spanish.)
  5. What is Spain’s currency? How much is 10 dollars in it?
  6. Look at pictures of Spain.
  7. Que observações que você pode fazer sobre a Espanha a partir das imagens?

M

  1. Leia o capítulo 17  ( versão original ,  áudio ).
  2. Rotular seu mapa com a Espanha. (A partir do dia 7)
  3. Encontrar o seu  fuso horário .
  4. Encontrar de hoje  tempo .
  5. Procurar uma  frase em castelhano .
  6. O que é da Espanha  moeda ? Quanto é 10 dólares nele?
  7. Olhar fotos de  Espanha .
  8. Que observações que você pode fazer sobre a Espanha a partir das imagens?

dia 23

o

  1. Saiba mais sobre  a Islândia .
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Leia  o capítulo 18  ( versão original ,  áudio ).
  2. Leia sobre da Irlanda  história .
  3. Saiba mais sobre a Irlanda .
  4. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

dia 24

o

  1. Rotular seu mapa com a Islândia. (A partir do dia 7)
  2. Encontrar o seu  fuso horário .
  3. Encontrar de hoje  tempo .
  4. Procurar uma  frase em Islandês .
  5. O que é da Islândia  moeda ? Quanto custa 100 dólares nele? (Na lista que é ISK).
  6. Ver fotos da natureza da Islândia.
  7. Jogar  Seterra , Reino Unido.

M

  1. Leia o capítulo 19  ( versão original 19 ,  áudio ).
  2. Rotular seu mapa com a Irlanda. (A partir do dia 7)
  3. Encontrar o seu  fuso horário .
  4. Encontrar de hoje  tempo .
  5. Here’s some Irish slang, from slang.ie.  gaff = house, bate = exhausted, grand = fine, ok
  6. O que é da Irlanda  moeda ? Quanto custa 1000 dólares nele?
  7. Olhar fotos de  Ireland .
  8. Que observações que você pode fazer sobre a Irlanda a partir das imagens?

dia 25

o

  1. Jogar Seterra, países europeus .
  2. Você vai ter até o dia 29 para saber mais sobre os países europeus.
  3. Você vai começar a escolher suas próprias atividades. Todos os dias fazer algo. Você pode escolher apenas um país para conhecer ou aprender sobre um país diferente a cada dia, mas lembre-se que estamos começando a aprender sobre a Europa no momento. Aqui está uma lista de sites e atividades para escolher. (Você pode pensar nos outros, se quiser.)
  4. Maybe you’d like to complete a lapbook.
  5. Maybe you’ll just read about a different country each day from one of the first sites.
  6. Maybe you’ll pick one country to learn about all week and complete a worksheet about it.
  7. Maybe you’ll click on every link.
  8. Maybe you’ll cook something different each day.
  9. You need to remember two things: stay in Europe and mark each country you learn about on your map. You can put them in your passport too!

M

  1. Read chapter 20 (original versionaudio).
  2. Play Seterra, European countries.
  3. You are going to have until Day 29 to learn more about European countries.
  4. You are going to get to choose your own activities. Every day spend at least ten minutes on this. You can pick just one country to learn about or learn about a different country each day, but remember we’re just learning about Europe right now. Here is a list of websites and activities to choose from. (You can think of others if you like.)
  5. Maybe you’ll complete a lapbook.
  6. Maybe you’ll just read about a different country each day from one of the first sites.
  7. Maybe you’ll pick one country and click on every link.
  8. Maybe you’ll cook something different each day.
  9. You need to remember three things: stay in Europe, read about the history of any country you choose, and mark each country you learn about on your map.

Day 26

L

  1. Can you name the countries?
  2. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa. Você também pode adicionar cada novo país para o seu passaporte se você gosta.

M

  1. Leia o capítulo 21  ( versão original ,  áudio ).
  2. Você pode  nomear os países ?
  3. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa.

dia 27

o

  1. Saiba as captials dos países europeus.
  2. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa.

M

  1. Leia  o capítulo 22  ( versão original ,  áudio ).
  2. Saiba as  capitais  dos países europeus.
  3. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa.

dia 28

o

  1. Combinar as capitais e os países.
  2. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa.

M

  1. Leia o capítulo 23  ( versão original ,  áudio ).
  2. Combinar as  capitais  e os países.
  3. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa.

dia 29

o

  1. Combinar os países para as capitais .
  2. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa. Este é o seu último dia.

M

  1. Leia  o capítulo 24  ( versão original ,  áudio ).
  2. Combinar os  países para as capitais .
  3. Use a lista de dia 25 para saber mais sobre um país europeu. Certifique-se de rotulá-la em seu mapa. Este é o seu último dia.

dia 30

o

  1. P ick o nível mais difícil em  países  que você acha que você pode fazer.
  2. Escolha o nível mais difícil sob  capitais  que você acha que você pode fazer.
  3. * Etiqueta o que puder. Você pode apontar e nomear os  países e capitais . Sustente seu mapa.

M *

  1. Leia o capítulo 25  ( versão original ,  áudio ).
  2. Escolha o nível mais difícil em  países  que você acha que você pode fazer.
  3. Escolha o nível mais difícil sob  capitais  que você acha que você pode fazer.
  4. * Etiqueta o que puder. Você pode apontar e nomear os  países e capitais  ou numerá-los e escrever uma lista. Sustente seu mapa.

dia 31

o

  1. Jogar Seterra:  cidades europeias .
  2. Você vai fazer uma brochura de viagem. Pode ser para um país ou para uma turnê européia. Aqui estão alguns links para ajudar.
  3. You need to present your brochure on Day 35.

M

  1. Read chapter 26 (original versionaudio).
  2. Play Seterra: European cities.
  3. You are going to make a travel brochure. It can be for one country or for a European tour. Here are some links to help out.
  4. You need to present your brochure on Day 35.

Day 32

L

  1. Choose to play the hard version of the capitals game.
  2. Work on your brochure.

M

  1. Read chapter 27 (original versionaudio).
  2. Choose to play the hard version of the capitals game.
  3. Work on your brochure.

Day 33

L

  1. Play Seterra: French cities.
  2. Work on your brochure.

M

  1. Read chapter 28 (original versionaudio).
  2. Play Seterra: French cities.
  3. Work on your brochure.

Day 34

L

  1. Can you find the European bodies of water?
  2. Work on your brochure.

M

  1. Read chapter 29 (original versionaudio).
  2. Can you find the European bodies of water?
  3. Work on your brochure.

Day 35

L

  1. Place these rivers on your map from Day 30 and 25: Danube, Seine, Volga, Thames.
  2. Present your brochure.

M

  1. Read chapter 30 (original version 30audio).
  2. Place these rivers on your map from Day 30 and 25.
  3. Present your brochure.

Africa

(Optional reading: The Story of David Livingstone, This is on Ambleside’s 6th grade list. The Book of Missionary Heroes, pp. 131 – 209, I wouldn’t give this to a younger advanced reader. You might want to read out loud to watch for anything you might want to edit/tone down. Here’s a sentence, “The ranks of savages bristled with spears and arrows.” This book can also show attitudes toward Africa. Here’s a biography on Mary Slessor. This seems very readable. This might make a good read aloud.)

(Outra leitura opcional de bibliotecas ou lojas: qualquer coisa em Mary Slessor , David Livingstone )

História Africano geral e Cultura

dia 36

o

  1. Jogar Seterra: países do Norte Africano .
  2. Você vai ler alguns várias histórias da África esta semana.
  3. Leia sobre o antigo reino de Kush . Clique no mapa. Onde é que este mapa da África ? (Dica: Encontre o Mar Vermelho em ambos os mapas. )

M

  1. Leia o capítulo 31  ( versão original ,  áudio ).
  2. Vá até o tutorial para o Norte de África e na África Ocidental . Escolha cada um a partir do menu drop-down. Em seguida, clique em cada país para aprender seu nome. Informações virão para cima sobre cada país. Leia cada um.

dia 37

o

  1. Jogar Seterra:  países do Norte Africano .
  2. Jogar Seterra: países da África Oriental .
  3. Leia sobre o reino de Gana . (Estamos ler algumas das coisas ligadas desta página em dias futuros.)

M

  1. Leia  o capítulo 32  ( versão original ,  áudio ).
  2. Vá até o tutorial para o  Noroeste da África e na África Oriental . Escolha cada um a partir do menu drop-down. Em seguida, clique em cada país para aprender seu nome. Informações virão para cima sobre cada país. Leia cada um.

dia 38

o

  1. Jogar Seterra:  países da África Oriental .
  2. Jogar Seterra:  países da África Austral .
  3. Leia sobre o reino de Mali .

M

  1. Leia o capítulo 33  ( versão original ,  áudio ).
  2. Vá até o tutorial para  a África Central e África do Sul . Escolha cada um a partir do menu drop-down. Em seguida, clique em cada país para aprender seu nome. Informações virão para cima sobre cada país. Leia cada um.

dia 39

o

  1. Jogar Seterra:  países da África Austral .
  2. Play Seterra: West African countries.
  3. Read about the Kingdom of Songhay.

M

  1. Read chapter 34 (original versionaudio).
  2. Go through the tutorial for Island off of Africa. Choose it from the drop down menu. Then click on each country to learn its name. Information will come up about each country. Read each one.
  3. Play Level 1 of African countries. Leave the settings and click on the country written at the top of the map.
  4. Read about Africa’s oral tradition.

Day 40

L

  1. Play Seterra: Central African countries.
  2. Play Seterra: African countries.
  3. Read about the kingdom of Benin.

M

  1. Read chapter 35 (original versionaudio).
  2. Play Seterra: African countries.
  3. Read about the Nok.

Day 41

L

  1. Play Level 2 of African countries.
  2. Read about the Griots.
  3. Read about the Trans Sahara trade routes.
  4. See the Sahara on the map. You can read on this page that the Sahara is the largest desert in the world and covers almost one third of Africa.
  5. Spelling tip: You can tell the difference between desert and dessert because you always want more dessert (that’s why there are 2 S’s.)

M

  1. Read chapter 36 (original versionaudio).
  2. Play Level 2 of African countries.
  3. Read about trade in Africa.
    • Where were the trade routes?
    • What were the benefits?

Day 42

L

  1. We’re going to read some African stories this week.
  2. Read The Chief Who Was No Fool.
  3. Play Seterra: African countries.
  4. Look and learn about Botswana.

M

  1. Read chapter 37 (original versionaudio).
  2. Show someone your completed book map. Take them on the tour of the book. Tell and show where and how he traveled.
  3. Play Seterra: African countries.
  4. Read about Prince Henry the Navigator.

Day 43

L

  1. Read Two Ways to Count to Ten.
  2. Play Level 3 of African countries.
  3. Look and learn about Tanzania.

M

  1. Play Level 3 of African countries.
  2. Read about maafa.
  3. Learn about Zimbabwe.

Day 44

L

  1. Read The Lion’s Whisker.
  2. Play Seterra: African capitals, Northern.
  3. Play Seterra: African capitals, Western.
  4. Look and learn about Ghana.

M

  1. Play Seterra: African capitals, Northern.
  2. Play Seterra: African capitals, Western.
  3. Read about the Boers.
  4. Learn about Ghana.

Day 45

L

  1. Read African proverbs.
  2. Play Seterra: African capitals, Eastern.
  3. Play Seterra: African capitals, Southern.
  4. Look and learn about Morocco.

M

  1. Play Seterra: African capitals, Eastern.
  2. Play Seterra: African capitals, Southern.
  3. Read about Apartheid.
  4. Learn about Mali.

South Africa

Day 46

L**

  1. Play Seterra: African capitals, Central.
  2. Play African capitals level 1.
  3. Add South Africa to your passport.
  4. *Print the Africa map.
  5. Label South Africa on your map.
  6. Also put Cape Town on your map. Have you noticed that Lesotho is inside South Africa?
  7. Look at the key. Is South Africa, mostly flat, hilly, or mountainous?
  8. Draw the mountains on your map.

M**

  1. Play Seterra: African capitals, Central.
  2. Play African capitals level 1.
  3. *Print the Africa map.
  4. *Complete this map activity for South Africa. (Scroll down to South Africa and print the mapping worksheet.) Look up those words to figure out the difference between the types of capitals.
  5. Label South Africa on your map.

Day 47 

L

  1. Play countries level 2.
  2. Draw or make the South African flag.
  3. Listen to their national anthem.

M*

  1. Play countries level 2.
  2. Play Seterra: South Africa cities.
  3. *Read and color the South Africa flag worksheet. What does the Y on the flag stand for?  (answer: Different types of people coming together.)
  4. Read  and listen to their national anthem. Try to pronounce it!

Day 48

L

  1. Play Seterra: African capitals.
  2. Read about South Africa and its history. You can use the safari link if you like.

M(*)

  1. Play Seterra: African capitals.
  2. Write about the history of South Africa. You can read more here. (*)Print page 2 to write on the blank lines.

Day 49

L*

  1. Play Seterra: African countries.
  2. * Preencha esta planilha sobre  a África do Sul . Aqui estão dois sites para ajudar você a preenchê-lo.
  • fatos
  • Saiba mais sobre  Nelson Mandela . Leia a primeira página. Para saber mais você pode clicar sobre Problemas na África do Sul, luta pela liberdade e Presidente Mandela.

M

  1. Jogar Seterra:  países africanos .
  2. Leia sobre Nelson Mandela e escrever sobre ele na caixa em seu papel.

dia 50

o

  1. Jogar capitais nível 2 .
  2. Leia sobre as crianças na África do Sul .
  3. Olhar fotos de África do Sul . Desloque-se para o pavilhão.

M

  1. Jogar  capitais nível 2 .
  2. Leia sobre as pessoas em África do Sul .
  3. Termine sua planilha. Utilize este  local . Há links na parte inferior. Pesquisa qualquer coisa que você não consegue encontrar.

Quênia

Dia 51   (Opcional Materiais L: farinha de milho amarela)

L *

  1. Países africanos   Escolha fácil.
  2. Se você estiver usando o seu passaporte, adicione o Quénia ea data de hoje.
  3. * Imprimir páginas 4-12 deste lapbook Quênia . Você está indo para montar esse lapbook. Você pode usar uma pasta de arquivo como descrito nas direções ou apenas anexar as peças para nada. Você pode usar papel de construção e grampear algum em um livro. Você poderia fazer as peças em um cartaz. Você poderia simplesmente anexá-las ao papel regular em sua pasta.
  4. Hoje você está indo para juntar as peças na página 4. Você precisa ter a imagem de ugali da página 6.
  5. Quando você é feito, mostrar as peças para alguém e lê-los o que eles dizem.
  6. Você pode tentar a receita, se quiser. Meus amigos queniano fez esta cada vez que veio para o jantar.
  7. Ouça o hino nacional .

M *

  1. Países africanos   Escolha fácil.
  2. Leia o hino nacional .
  3. * Complete esta atividade de mapeamento  para o Quênia. Aqui está um mapapara ajudar.

dia 52

o

  1. Países africanos   Escolha fácil
  2. Completa página 5 do lapbook.
  3. Dê uma olhada em dinheiro queniano (shillings). Estas são imagens das frentes e à direita as costas das contas.
  4. Aqui está mais uma imagem .
  5. Encontrar do presidente Obama  fa tribo mily . “Ele é da tribo Luo.”
  6. Figure out what geographical area of Africa Kenya is in.
  7. Show your new lapbook piece to someone and read it to them.

M*

  1. African countries  Choose hard.
  2. Read Kenya’s history.
  3. *Write about it on page 2.

Day 53

L

  1. Play Seterra: African countries.
  2. Use page 6 to complete the piece on page 7.
  3. Learn about bodies of water around Africa.

M

  1. Play Seterra: African countries.
  2. Finish filling in your worksheet from Day 52.  Fast facts  More Facts   (Your box will still be blank.)

Day 54

L

  1. Africa’s geography  Choose the hardest level of countries you think you can do.
  2. Use the top three pictures on page 9 to complete the piece on page 8.
  3. Read page 13 of the pdf. You can use the link on there to listen to swahili.

M

  1. Africa’s geography  Choose the hardest level of countries you think you can do.
  2. Draw a picture of the flag in the box and either an outline picture of the country or add in any other interesting fact.
  3. Try to figure out the flags of Europe. (Don’t worry about the score. You are not expected to know these.)

Day 55

L

  1. Learn about Africa’s rivers.
  2. Finish your lapbook.
  3. Show it off.
  4. Would you like to see more pictures of Kenya?

M

  1. Learn about all three sections under landscape.

Nigeria

Day 56

L*

  1. African capitals  Choose easy.
  2. * Complete esta planilha na Nigéria . Aqui estão dois sites para ajudar você a preenchê-lo.

M *

  1. Capitais africanas   Escolha fácil.
  2. Leia sobre a história da Nigéria .
  3. * Completar o mapa planilha na Nigéria.

dia 57

L *

  1. Capitais africanas   Escolha fácil.
  2. * Cor em uma bandeira da Nigéria e ler sobre sua história. (Você vai ter que rolar para baixo para a Nigéria para encontrar a planilha bandeira.)
  3. Tente falar em Pidgin nigeriano .
  4. Leia o dia na vida .

M

  1. Capitais africanas   Escolha fácil.
  2. Clique nos links e ler sobre coisas para fazer na Nigéria .

dia 58

o

  1. Jogar Seterra:  capitais africanas .
  2. Planejar uma viagem para a África. Decida quanto tempo você está indo para ficar. Decida onde você vai, o que você vai ver, … Escrever tudo para fora. Escreva a data e onde você vai ser e que você vai fazer.
  3. Neste site você pode usar os guias turísticos para todos os países africanos listados. Clique no país.
  4. Você pode continuar este no dia 59.

M

  1. Jogar Seterra:  capitais africanas .
  2. Planejar uma viagem para a África. Decida quanto tempo você está indo para ficar. Decida onde você vai, o que você vai ver, … Escrever tudo para fora. Escreva a data e onde você vai ser e que você vai fazer. Torná-lo tão detalhada quanto possível. Onde você vai estar na parte da manhã, tarde; plano em tempos de viagem.
  3. Se você quiser usá-los, neste site você pode usar os  guias turísticos  para todos os países africanos listados. Clique no país.
  4. Você pode continuar a trabalhar sobre este no dia 59.

dia 59

o

  1. Países africanos   Escolha África.
  2. Se tiver terminado de planear a sua viagem através da África, você pode escolher um jogo para jogar .

M

  1. Países africanos   Escolha África.
  2. Leia o Plentifax.

dia 60

o

  1. Tudo bem se você não se lembra de todos estes. É por isso que você está jogando novamente.
  2. organismos europeus de água
  3. Países europeus   Escolha entre fácil e difícil.
  4. Da Europa  geografia Escolha o nível mais difícil que você acha que pode fazer sob capitais.

M

  1. Tudo bem se você não se lembra de todos estes. É por isso que você está jogando novamente.
  2. cidades da África do Sul
  3. organismos europeus de água
  4. Países europeus   Escolha entre fácil e difícil.
  5. Da Europa  geografia Escolha o nível mais difícil que você acha que pode fazer sob capitais.

Oceania  

(Opcional Leitura:  O Livro dos Heróis Missionaria  pp.65-126)

Austrália

dia 61

o

  1. Learn about Australia. Make sure to add it to your map and passport.
  2. You are going to be making a commercial about Australia. You can be thinking about that as you learn about it.
  3. You can also look at the pictures on this main page as well as read the fast facts and see the flag. Does something about the flag seem familiar? Compare it to the UK’s flag. (Australia was ruled by Britain at one time. They broke away peaceable, without war, and one agreement was that they would retain the British flag on their flag to show their connection.)

M

  1. Read about Australia. Make sure you add it to your map.
  2. You are going to be making a commercial for Australia. Take notes about something of historical significance to include.
  3. Learn about Australia’s flag. You can scroll down a bit and read under “Devices.” You can see on the right the different pieces that make up the flag.

Day 62

L*

  1. Read through the history timeline.
  2. Read about James Cook.
  3. *Write something about James Cook. You can color him too.

M

  1. Read more about Australia’s history.
  2. Read about James Cook.
  3. Tell someone about his significance to Australia.

Day 63

L*

  1. Read about a day in the life of a kid in Australia.
  2. *Draw the deserts and the mountains of Australia on a blank map.
  3. Here’s a map to show you.  Dark green shows mountain ranges, light green is lowland areas, and the brown colors are deserts.

M*

  1. Scroll down and print the “Mapping Australia” worksheet and complete it. Here’s the link to the online atlas to help you.
  2. Read about the people of Australia.

Day 64

L

  1. Go sight seeing. Click on places to go and click on some of the places.
  2. Look at pictures.
  3. Start planning your commercial. It can be a radio or television commercial. You will put on your commercial on Day 65.

M

  1. Go sight seeing. Click on places to go and click on some of the places.
  2. Look at pictures.
  3. Start planning your commercial. It can be a radio or television commercial. You will put on your commercial on Day 65.

Day 65

L

  1. Get your commercial together.
  2. Perform your commercial for an audience.

M

  1. Get your commercial together.
  2. Perform your commercial for an audience.

Day 66

L

  1. Learn about New Zealand.

M

  1. Use the links to explore New Zealand.

Day 67

L

  1. Play Seterra: Australia and surrounding countries.
  2. Play Flags of the World.
  3. Play the hardest level you can under European countries.
  4. Choose capitals.

M

  1. Play Seterra: Australia and surrounding countries.
  2. Play Flags of the World.
  3. Play the hardest level you can under European countries.
  4. Choose capitals.

Day 68

L

  1. Learn about Indonesia.

M

  1. Use the links to explore the Philippines.

Day 69

L

  1. Play Seterra: Australia and surrounding countries.
  2. Play Flags of the World.
  3. Play the hardest level you can under African countries.
  4. Choose capitals.

M

  1. Play Seterra: Australia and surrounding countries.
  2. Play Flags of the World.
  3. Play the hardest level you can under African countries.
  4. Choose capitals.

Day 70

L*

  1. *Print this map. Show what you know. Name the continents, oceans, many countries. Tell about them. Teach someone all about what you have learned so far.

M*

  1. *Print out a map. Use this map making tool. Make sure the tab is on layers. Then click on the boxes you are interested in to show those things on the map. Decide how you want to label your map. Put on name labels for what you have learned, but also show something else on your map. Create a key so your map can be read by someone else.
  2. Show someone your map.

Asia

Day 71

L*

  1. *Print a map of Asia.
  2. Click on each country and watch where it appears on the map. Make sure you have your volume on because it will read the country names to you. Practice saying each country’s name by repeating it after the computer.
  3. Look at your map that you printed. Show on your map what countries were not taught in your lesson.

M*

  1. *Print a map of Asia.
  2. Click on each country and watch where it appears on the map. Read about each country.
  3. Look at your map that you printed. Show on your map what countries were not taught in your lesson.

The Middle East

(Optional reading: The Story of the Chosen People  A family read aloud or maybe 4th and up could read on their own)

Day 72

L*

  1. *Print this map of the area we call the Middle East. The Middle East is part of Asia. We call China and other countries further east, the Far East.
  2. Choose a different color for each country. Color in each one. Here’s a map to help you.

M(*)

  1. (*)Read through these overviews of the history of the people of the Middle East on pages 14-24. (This resource will be used for the next couple weeks. If you want to read this offline, you can print pages 14-24, 28-31, 33-41, 45-55, and 57-63. You could also move it to an ereader if yours allows pdfs.)
  2. Tell someone some of the kingdoms and some of common characteristics of the land and people.

Day 73

L

  1. Look and read about the three main religions of the Middle East. Read about Judaism then click on Christianity and Islam across the top. Move your mouse around to read about the images.
  2.  Play Seterra: The Middle East.

M

  1. Christianity, Judaism and Islam are the main religions of the Middle East. Islam is by far the dominant religion of the region.
  2. Read about Judaism.
  3. Read the arts and literature section about Islam. (Scroll down below the videos to see it.)
  4. Play Seterra: The Middle East.

Day 74

L

  1. Learn about Jordan.
  2. You can label this on your map and in your passport.
  3. Tell someone about Jordan.

M

  1. Use the links to learn about Iraq.
  2. Label Iraq on your map.
  3. Tell someone about Iraq and America’s history with Iraq.

Day 75

L

  1. Learn about Afghanistan.
  2. You can label this on your map and in your passport.
  3. Tell someone about Afghanistan.
  4. Play Seterra: The Middle East.
  5. Optional: recipes

M

  1. Use the links to learn about Afghanistan.
  2. Label it on your map.
  3. Tell someone about Afghanistan and what you learned of America’s history with Afghanistan.
  4. Play Seterra: The Middle East.
  5. Optional: recipes

Israel

Day 76

L(*)

  1. Click on play. Change English to Hebrew by clicking on the arrow. Choose the hardest version of the game. Choose a topic. Click on start.
  2. As you play, say the names of the animals out loud.
  3. (*) Imprimir mapa de Israel , ou você pode olhar para ele online. Ele mostra a terra como Deus dividiu-se entre as doze tribos. Você vai estar aprendendo sobre cidades em Israel. Nem todos eles vão ser neste mapa. Use os que são para ajudá-lo acho que o melhor que puder cujo território cada local está.
  4. Clique em aprender. Saiba mais sobre estes lugares em Israel : o Amatzia Caves, Ariel, Ashkelon, Atlit, Banias, Beersheba, Bet El, Bet Shean, Bet Shemesh, Belém.

M

  1. Leia as páginas 28 – 31 desta brochura sobre a história de Israel .

dia 77

L (*)

  1. (*) De acordo com o judaísmo rolar para baixo, para baixo, para baixo e clique em cidades de Israel . Cabe a você se você quer escolher fácil ou difícil. Clique no jogo.
  2. Use seu  mapa de Israel . Figura, da melhor forma que puder, que o território de cada cidade se encontra.
  3. Clique em aprender. Saiba mais sobre estes  lugares em Israel : Caesarea, Mar Morto, Efrat, Eilat, Ein Gedi, Golan Heights, Haifa, Hebron, Herodium, e Jaffa.

M

  1. Leia as páginas 33 – 40 desta brochura sobre  a história de Israel .

dia 78

o

  1. Clique no jogo. Alterar Inglês para  Hebraico  , clicando na seta. Escolha a versão mais difícil do jogo. Escolha um tópico. Clique em Iniciar.
  2. Como você jogar dizer os nomes dos animais em voz alta.
  3. Use seu  mapa de Israel . Encontrar, como melhor forma possível, que o território de cada cidade se encontra.
  4. Clique em aprender. Saiba mais sobre estes  lugares em Israel : Jericó, Jerusalém, rio Jordão, Karmiel, Kfar Darom, Kibbutz Beit Guvrin, Kiryat Arba, Kiryat Shemona, Kochav Hayarden, Mar da Galiléia.
  5. Você verá algumas novas palavras. Um kibbutz é estar comum que significa que todos detém em conjunto; todos trabalham juntos; todo mundo compartilha tudo juntos. Cada pessoa dá o que podem. Cada pessoa trabalha para o bem de todos lá.
  6. A Faixa de Gaza é um pequeno pedaço de terra que é muitas vezes em disputa sobre quem é o dono. Gaza na Bíblia foi dada à tribo de Judá. Já ouviu falar da frase, “Leão de Judá?” Isso é porque Jesus é a partir da linha de Judá, que significa que Gaza pertence à família de Jesus!

M

  1. Leia as páginas 41, 45 – 55 desta brochura sobre  a história de Israel .

dia 79

o

  1. Click on the arrows to look at the different pictures. Find a star of David, shofor (horn), a Purim mask, a booth for living in during sukkot, menorah, ten commandments. You can color if you like.
  2. Use your map of Israel. Find, as best as you can, which territory each city is in.
  3. Click on learn. Learn about these places in Israel: Megiddo, Modi’in, Mount Gilboa, Nazareth, Qumran Caves, Rosh Hanikra, Shechem, Sedom, Shilo, Tel Aviv.
  4. Play Seterra: The Middle East.

M

  1. Answer the essay question on page 63 of this booklet on Israel’s history.
  2. Play Seterra: The Middle East.

Day 80

L

  1. Click on play. Change English to Hebrew by clicking on the arrow. Choose the hardest version of the game. Choose a topic. Click on start.
  2. As you play say the names of the animals out loud.
  3. Use your map of Israel. Find, as best as you can, which territory each city is in.
  4. Click on learn. Learn about these places in Israel: Tel Dan, Yavne, Zichron Yaachov, Zippori.
  5. Now look at the key or legend on this map of Israel and find the borders where the Israelites and the Philistines are still battling it out over the land.
  6. Let me give you a little Bible lesson on Israel.
    • “The history of the Jewish people begins with Abraham, and the story of Abraham begins when God tells him to leave his homeland, promising Abraham and his descendants a new home in the land of Canaan. (Gen. 12). This is the land now known as Israel, named after Abraham’s grandson, whose descendants are the Jewish people. The land is often referred to as the Promised Land because of God’s repeated promise (Gen. 12:7, 13:15, 15:18, 17:8) to give the land to the descendants of Abraham.” (from jewfaq.org)
    • “But suppose all of you turn away from me. Or your sons turn away from me. You refuse to obey the commands and rules I have given you. And you go off to serve other gods and worship them. Then I will cut Israel off from the land. It is the land I gave them. I will turn my back on this temple. I will do it even though I have set it apart for my Name to be there. Then Israel will be hated by all of the nations. They will laugh and joke about Israel.”1 Kings 9:6-7
    • This Scripture has proven true. The Jews blame the Muslims for taking their land and causing them troubles, but a student of Scripture knows that they are the cause of the trouble. They are not following God. They were cut off from their land. They have been returned in part to their land, but they are in constant battle for it. The Muslims make no secret of the fact that they think the nation of Israel and Jews should no longer exist. I have lived in places where you call someone a Jew if you want to call them a bad name. It seems like everyone hates the Jews when you travel outside of Christian circles.
    • One thing that I found fascinating is that I learned that the Jews are still fighting the Philistines. In the Bible the Israelites were always fighting the Philistines, remember Goliath? Philistine. In America we call them Palestinians. They are fighting Israel for control of parts of the country such as the Gaza Strip. Overseas the word of Palestinian is Philistine. They are still at it after all these years.

M(*)

  1. (*)Do the test on pages 57 – 62 of this booklet on Israel’s history.
  2. Let me give you a little Bible lesson on Israel.
    • “The history of the Jewish people begins with Abraham, and the story of Abraham begins when God tells him to leave his homeland, promising Abraham and his descendants a new home in the land of Canaan. (Gen. 12). This is the land now known as Israel, named after Abraham’s grandson, whose descendants are the Jewish people. The land is often referred to as the Promised Land because of God’s repeated promise (Gen. 12:7, 13:15, 15:18, 17:8) to give the land to the descendants of Abraham.” (from jewfaq.org)
    • “But if you or your descendants turn away from me and do not observe the commands and decrees I have given you and go off to serve other gods and worship them, then I will cut off Israel from the land I have given them and will reject this temple I have consecrated for my Name.Israel will then become a byword and an object of ridicule among all peoples.”  1 Kings 9:6-7
    • This Scripture has proven true. The Jews blame the Muslims for taking their land and causing them troubles, but a student of Scripture knows that they are the cause of the trouble. They are not following God. They were cut off from their land. They have been returned in part to their land, but they are in constant battle for it. The Muslims make no secret of the fact that they think the nation of Israel should no longer exist and want to work toward that end. I have lived in places where you call someone a Jew if you want to call them a bad name. It seems like everyone hates the Jews when you travel outside of Christian circles.
    • One thing that I found fascinating is that I learned that the Jews are still fighting the Philistines. In the Bible the Israelites were always fighting the Philistines, remember Goliath? Philistine. In America we call them Palestinians. They are fighting Israel for control of parts of the country such as the Gaza Strip. Overseas the word of Palestinian is Philistine. They are still at it after all these years.

Turkey L

India M

Day 81

(Optional Reading: India: Things as They Are by Amy Carmichael, Revolution in World Missions by K.P. Yohannan, The Life of William Carey  Those are all aimed at adults.  China: Hudson Taylor  This is 74 pages. This is for the youngest audience of these. Click on the single page icon at the bottom and then zoom in to read. The Book of Missionary Heroes pp.213-271)

(Optional Reading, from stores or library: Little Pear Appropriate for everyone, but it is a younger book, maybe 3rd grade reading level. This is for China, but it is not in a modern setting. In the Year of the Boar and Jackie Robinson This book not only teaches some about China, but it also teaches about American culture and can help your children realize how much of what is natural to them is really their culture that is just “built in” by living in a certain place. This is maybe 5th grade reading level. I love this book. I highly recommend it to those who are raising kids overseas. Missionary biographies for China include Eric Liddell and Gladys Aylward. India missionary biographies are William Carey and Amy Carmichael. Other missionary biographies include Adoniram Judson in Burma.)

L*

  1. Learn about the countries in Asia. Click on the countries to hear their names.
  2. *Print this lapbook on Turkey. If you want to save on printing, print just pages 4-14.
  3. Today do the language piece. Its title is on page 10, “Say That Again.” Also do the piece with the word Turkey. It goes with the border piece, the history and the map. Follow the directions in the lapbook for how to make the pieces.

M*

  1. Learn about the countries in Asia. Click on the countries to read about each.
  2. *Print out the map of India and follow the directions to label it.
  3. In the India section you can click on the link to see India’s currency.
  4. Here’s a short biography to read about the man on their paper money.
  5. What’s his name?

Day 82

L

  1. Find the countries of Asia, level 1.
  2. Do the four question pieces. Search for the answer. (Or look it up in the back of the lapbook.)

M*

  1. Find the countries of Asia, level 1.
  2. Read about India’s history. Click to read each of the three pages.
  3. *Write about it on page 2.

Day 83

L

  1. Find the countries of Asia, level 2.
  2. Do the meal piece. There are six parts to it.

M

  1. Find the countries of Asia, level 2.
  2. Draw the Indian flag and the outline shape of the country in the box
  3. Learn some Hindi.
  4. You could also go sight seeing.

Day 84

L

  1. Play Seterra: Asian countries.
  2. Do the two temperature pieces.

M

  1. Play Seterra: Asian countries.
  2. Fill in the rest of the worksheet from Day 82.  Fast facts  More facts

Day 85

L

  1. Find the countries of Asia, the hardest level you think you can do.
  2. Do the pictures and read the additional notes on page 15.
  3. You can label Turkey on your map and in your passport.

M*

  1. Find the countries of Asia,  the hardest level you think you can do.
  2. *Print out this worksheet and complete the quest.  You’ll need the “Plentifax” to help you!
  3. Label India on your map.

Japan

Day 86

L

  1. Watch the Japanese folk tale.
  2. Read Japan’s quick facts.
  3. Label it on your map and in your passport.
  4. Play Seterra: Asian countries.

M

  1. Make this presentation on Japan’s geography full screen.
  2. Write five questions about the presentation (about Japan’s geography).
  3. Answer them.
  4. Label Japan on your map.

Day 87

L

  1. Watch the Japanese Folk Tale, Urashima.
  2. Try speaking Japanese.
  3. Go sightseeing. You don’t need to read it all. Just look around. There are city links on the top right.
  4. If you like, look at pictures of Japan.
  5. Play Seterra: Asian countries.

M*

  1. Start learning Asian capitals.
  2. *Print out the map of Japan and follow the directions.
  3. Try speaking Japanese.
  4. Go sightseeing. You don’t need to read it all. Just look around. There are city links on the top right.
  5. If you like, look at pictures of Japan.

Day 88

L

  1. Read about Japanese culture. Use the question and answer links.
  2. Tell someone all about it.

M

  1. Find the Asian capitals.
  2. Read about Japan.
  3. Choose a part of Japanese culture you are interested in and learn more about it. Use the links on the page.

Day 89

L

  1. Read about Japan’s nature and climate. Use the links.
  2. What do those graphs tell you?

M

  1. Read about Japanese mythology.
  2. Read about people in Japan.
  3. Read about kids in Japan.
  4. Tell someone about what you learned.
  5. Play Seterra: Asian capitals.

Day 90

L

  1. Find the countries of Asia,  the hardest level you think you can do.
  2. Guess the gesture.
  3. Choose a part of Japanese culture you are interested in and learn more about it. Use the links on the page.
  4. Optional: cookbook

M

  1. Find the countries of Asia,  the hardest level you think you can do.
  2. Choose a famous native and write a paragraph about him or her. You’ll have to do the research.
  3. Optional: cookbook

Russia

Day 91

(Other optional reading, not free: The House on Walenska Street is set in a Russian village of 1913. It chronicles the plights of Jewish family. Amazon.com lists this as 9-12 reading age, but my memory would have placed it as a 2nd grade reading level. I remember it as an easier novel and okay for younger children.)

L

  1. Read about Russia.
  2. Place Russian on your map and in your passport.

M

  1. Read about Russia.
  2. Find the capitals of Asia,  the hardest level you think you can do.

Day 92

L*

  1. Try to speak some Russian.
  2. *Color in the Russian flag. You’ll need to scroll down to the last country.
  3. Here’s a picture of the flag.
  4. Play Seterra: Asian countries.

M

  1. Read the 10 facts about Russian language. Listen to (and try to repeat) the words. Their words are written in the Cyrillic alphabet.
  2. Play Seterra: Asian countries.

Day 93

L

  1. *Complete this worksheet on Russia. Here are two sites to help you fill it out.

M

  1. Read about Russia.
  2. *Write about it on page 2.

Day 94

L

  1. Go sightseeing.
  2. Look at photographs of Russia.
  3. In the photos, make sure you see St. Basil’s Cathedral, the most famous landmark of Russia.

M

  1. Draw in the country and flag in the box on your worksheet from Day 93. Fill in the rest of the worksheet from Day 93.  Fast facts  More facts
  2. Look at photographs of Russia.
  3. From looking at the photographs, what are some Russian landmarks? (places that tourists go to see, you would know it was Russia if you saw a picture of it)
  4. Play Seterra: Asian capitals.

Day 95

L

  1. Read about Russia’s history.
  2. Watch a video a kid in Russia took of his school day. (Don’t watch anything else.)
  3. Can you answer the questions?
  4. Play Seterra: Asian countries.

M

  1. Fill in the rest of the worksheet from Day 93.  Fast facts  More facts
  2. Play Seterra: Asian countries.

Day 96 

L

  1. Learn about Thailand.
  2. Mark it on your map and passport.
  3. Tell someone about what you learned.

M

  1. Use the links to learn about Thailand.
  2. Mark it on your map.
  3. Tell someone about what you learned.

Day 97 

L

  1. Learn about Vietnam.
  2. Mark it on your map and passport.
  3. Tell someone about what you learned.

M

  1. Use the links to learn about Nepal.
  2. Mark it on your map.
  3. Tell someone about what you learned.
  4. Play Seterra: Asian capitals.

Day 98 

L

  1. Learn about China.
  2. Mark it on your map and passport.
  3. Tell someone about what you learned.
  4. Play Seterra: Asian countries.

M

  1. Use os links para aprender sobre  a China .
  2. Marcá-lo em seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  4. Jogar Seterra:  países asiáticos .

dia 99 

o

  1. Saiba mais sobre a Coreia do Sul .
  2. Marcá-lo em seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Use os links para aprender sobre a Coreia do Norte .
  2. Marcá-lo em seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

dia 100

o

  1. Saiba mais sobre o Paquistão .
  2. Marcá-lo em seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Use os links para aprender sobre o Paquistão .
  2. Marcá-lo em seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

dia 101

  1. Olhe ao redor em diferentes locais da Ásia neste site. Escolha um para escrever um guia de viagem para.
  2. Você vai incluir algumas páginas sobre onde ir (com um mapa), o que ver (com uma imagem), o que comer, o que fazer … incluir fotos e fazê-lo soar divertido e interessante!
  3. Você está escrevendo para um país. Deve ter pelo menos 5 páginas, incluindo uma tampa.
  4. Você precisa terminar no dia 104.
  5. Países europeus   Escolha entre fácil e difícil.

dia 102

  1. Olhe ao redor em diferentes locais da Ásia neste site. Escolha um para escrever um  guia de viagem  para.
  2. Você vai incluir algumas páginas sobre onde ir (com um mapa), o que ver (com uma imagem), o que comer, o que fazer … incluir fotos e fazê-lo soar divertido e interessante!
  3. Você está escrevendo para um país. Deve ter pelo menos 5 páginas, incluindo uma tampa.
  4. Você precisa terminar no dia 104.
  5. Capitais europeias   Escolha entre fácil e difícil.

dia 103

  1. Olhe ao redor em diferentes locais da Ásia neste site. Escolha um para escrever um  guia de viagem  para.
  2. Você vai incluir algumas páginas sobre onde ir (com um mapa), o que ver (com uma imagem), o que comer, o que fazer … incluir fotos e fazê-lo soar divertido e interessante!
  3. Você está escrevendo para um país. Deve ter pelo menos 5 páginas, incluindo uma tampa.
  4. Você precisa terminar no dia 104.
  5. Países africanos   Escolha entre fácil e difícil.

dia 104

  1. Olhe ao redor em diferentes locais da Ásia neste site. Escolha um para escrever um  guia de viagem  para.
  2. Você vai incluir algumas páginas sobre onde ir (com um mapa), o que ver (com uma imagem), o que comer, o que fazer … incluir fotos e fazê-lo soar divertido e interessante!
  3. Você está escrevendo para um país. Deve ter pelo menos 5 páginas, incluindo uma tampa.
  4. Terminá-lo hoje!
  5. Capitais africanas   Escolha entre fácil e difícil.

dia 105

o

  1. Apresentar a sua brochura de viagem para uma audiência.
  2. Learn a little about families around the world. What can you observe from the pictures?

M

  1. Look through the pictures of Asia.
  2. Scroll down through this list of the most famous landmarks in the world.
  3. Here’s one more list of landmarks to look through.
  4. Just one more…Look at these Asian landmark photos.

Arctic (Inuit) L/Antarctica MDay 106

L*

  1. You are going to be learning about the people who are native to the North Pole.
  2. *Print pages 6-7, 9-10, and 19 of the Eskimo lapbook pdf.
  3. Read the first three sections (the people, the land, the communities) and then write a sentence on each about what you learned on the lined lapbook pieces. . You could draw a picture or write a title at the top of each.

M

  1. Study this map of Antarctica. Antarctica is at the South Pole.
  2. What are all the things it shows?
  3. What is bathymetry?  (Look it up.)
  4. Look at the numbers. How do the numbers change as you move from the edges  toward the center of Antarctica? What does that mean for what it would look like if you could look at it from the side?
  5. Who has a scientific station in the center of the continent?  (answer: USA)
  6. There are many places on the map apparently named after someone. Choose a name and find out about that person. Tell someone about what you learn.

Day 107

L

  1. Read the section called “The Spirit.”
  2. You can use the link to read more about their arts and crafts.
  3. View Inuit soapstone creations.
  4. Fill in the Eskimo art matchbook pieces.

M

  1. Read about icebergs and glaciers. Use the links to move on to learn more about glaciers.
  2. Write a paragraph response for your answer. Do you think icebergs should be used to provide clean drinking water for people who need it? (Think: Who owns the icebergs? Would it impact Antarctica?)

Day 108

L

  1. Finish reading the page about the modern day Eskimo, or Inuit.
  2. Read  about the Inuksuit. (I know this is a little hard to read.)
  3. Complete the “Build an Inuksuit” piece.
  4. Write about the Inuksuit and then make your own. You can cut and glue pieces onto your lapbook piece.

M

  1. Read about auroras. You can use the links if you want to learn/see more.
  2. Look at photos. For each grouping of photos, make observations about Antarctica.
  3. What would it be like living and working in Antarctica?

Day 109

L

  1. Can you see the Arctic on this view of the earth from space?
  2. Read about the changing light during the four seasons.
  3. Read more about the “midnight sun.”
  4. Write about summer in the Arctic.

M

  1. Read about some people living and working in Antarctica. What types of people are needed (skills)? What types of people (personality) go?
  2. Choose a couple of topics to learn about living in Antarctica that are interesting to you.
  3. Tell someone about them.

Day 110  

L

  1. Learn about traditional Inuit games. Click on the ones that interest you.
  2. Cut out and fill in the Arctic Fun and Games lapbook piece with info about the games you learned about.

M*

  1. *Play this Antarctica exploration game. If you need dice, use these: printableonline.

Landmarks

Day 111

L*

  1. Look at the new 7 Wonders of the World. Read the descriptions of each.
  2. Put a symbol on your maps for them.
  3. *Print out a map of South America for this. (We’re doing this next anyway.)
  4. See more by watching this video.
  5. One more video…these have the original as well as the new wonders of the world.

M

  1. Read about the 7 Wonders of the World. You have to click on each to read about them.
  2. Do you agree with the list? Would you have chosen something else? What?
  3. Watch this video on the original wonders of the world.

Day 112

L

  1. Place the landmarks. Read their names when you find their homes.
  2. Do you know them? After you check your answers, if you got any wrong, reset the quiz and try again.
  3. Click on the tab that says “flash.” Make the puzzle and then listen to the song, One Small World.

M

  1. Click on the “Can you name them?” link. Use the clues and this site to name the ancient wonders. Don’t guess. Try to figure them out.
  2. Play Seterra: Asian countries.

Day 113

L

  1. Move your mouse over each picture. Look at each landmark picture. Read the name and what country it is in.
  2. Then choose one (or more) and do the puzzle.

M

  1. Move your mouse over each picture and read about each landmark.
  2. Then click on one and do the puzzle.
  3. Jogar Seterra:  capitais asiáticas .

dia 114

o

  1. Nomear os  continentes e oceanos .
  2. Encontre os corpos de água .
  3. Encontre os  países da Ásia , o nível mais difícil que você acha que pode fazer.
  4. Jogar Seterra:  países asiáticos .

M

  1. Encontre os  corpos de água .
  2. Você está tentando encontrar a cidade , não apenas o país. Tudo bem se você não sabe onde todos eles são. Você ainda não aprendeu as Américas ainda, e você ainda não aprendeu todas as cidades. Basta tentar e aprender enquanto você joga. (PS Você não tem que entrar para jogar. Basta começar a jogar.)
  3. Encontre os  países da Ásia , o nível mais difícil que você acha que pode fazer.
  4. Jogar Seterra:  capitais asiáticas .

dia 115

L / M

  1. Jogar Seterra:  O Oriente Médio .
  2. Encontre os  corpos africanos de água . (Use o que você sabe fazer suposições e que você pode aprender como você vai.)
  3. Encontre os  organismos europeus de água .
  4. Coloque as  bandeiras da Europa . Clique no botão para ligar o mapa ajuda para encontrar a bandeira. Em seguida, clique sobre o país.

América do Sul

Brazil

(Other optional reading, from library or store: Bruchko is a missionary story in Colombia. -This is not part of the same series)

dia 116

L *

  1. Leia este conto popular sul-americano,  o menino e o violino .
  2. Rotular Brasil em seu mapa e adicioná-lo ao seu passaporte.
  3. Leia os fatos .
  4. Olhe para a bandeira do Brasil e ler debaixo dela o que significa.
  5. * Imprima a bandeira do Brasil e colori-lo dentro.

M

  1. * Imprima um  mapa da América do Sul . Rotular o Brasil.
  2. Leia sobre cada país da América do Sul . Clique em cada país. Você não tem que fazer a América Central. Nós vamos fazer isso como parte da América do Norte.

dia 117

L *

  1. * Imprima o  Brasil  lapbook. (Há um link de vídeo na página 15, que já não funciona. Não é necessário para suas atribuições.)
  2. Assista ao dia na vida .
  3. Escolha três peças para montar a partir do lapbook.
  4. Jogar Settera: países sul-americanos .

M

  1. Leia sobre Brasil .
  2. Leia sobre seus mitos .
  3. From the drop down menu you can choose to do the countries just in South America (in two parts).

Day 118

L

  1. Speak Portuguese.
  2. Complete three lapbook pieces.
  3. Play Settera: South American countries.

M*

  1. Read about Brazil.
  2. *Write about it on page 2.
  3. Play Settera: South American countries.

Day 119

L

  1. Complete three lapbook pieces.
  2. Go sight seeing. On the left are the different places you can go.
  3. Play Settera: South American countries.

M

  1. Draw in the country and flag in the box on your worksheet from Day 118.
  2. Look at pictures.
  3. Play Settera: South American countries.

Day 120

L

  1. Finish your lapbook.
  2. Race around the world.

M

  1. Fill in the rest of the worksheet from Day 118.  Fast facts  More facts
  2. Play Settera: South American countries.

Argentina

Day 121

L

  1. Read about Argentina. Watch a little of the video on the page. You don’t have to use the links, just read what’s on the page.
  2. Read about the day in the life of a kid in Argentina.
  3. Play Settera: South American capitals.

M*

  1. *Print out the map of Argentina and follow the directions.
  2. Learn about Argentina.
  3. Play Settera: South American capitals.

Day 122

L*

  1. Read the history of Argentina.
  2. *Color in the flag of Argentina. It’s the first one on the page when you scroll down to the countries.
  3. The land where Argentina is was once controlled by what country? They fought a war to gain their independence. Look on your flag worksheet to answer the question.
  4. Listen to their National Anthem.
  5. Play Settera: South American capitals.

M*

  1. Argentina declared itself a country in what year? Who did they fight to gain their independence?
  2. Read about their history to answer the questions.
  3. Listen to their National Anthem.
  4. *Write about their history on page 2.
  5. Play Settera: South American capitals.

Day 123

L

  1. Go sight seeing in Argentina.
  2. Use the links up on the left to view the language guide.
  3. Here are more pictures for  you to look at.
  4. Here are recipes if you are interested.
  5. Keep in mind things to do and places to go. You’ll need some of those for your project.
  6. Play Settera: South American countries.

M

  1. Draw their flag and country in the box.
  2. Read about things to do in Argentina.
  3. Look at pictures.
  4. Keep in mind things to do and places to go. You’ll need some of those for your project.
  5. Play Settera: South American countries.

Day 124

L*

  1. *Complete this worksheet on Argentina. Here are two sites to help you fill it out.
  2. Play Settera: South American capitals.

M

  1. Fill in the rest of the worksheet from Day 122.  Fast facts  More facts
  2. Play Settera: South American capitals.

Day 125

L

  1. Watch this video. This is from a show called, The Amazing Race. They race around the world by going to different countries and then doing different challenges related to the country. For instance in Austria there is the longest apartment building in the world. The teams had to do a sort of treasure hunt by finding different apartments and looking for the treasure. Where they are known for a certain food, the teams may have to cook the dish. Sometimes they have to work with a local animal.
  2. Plan out an amazing race in Argentina. Come up with at least two tasks. Use two different locations.

M

  1. Watch this video This is from a show called, The Amazing Race. They race around the world by going to different countries and then doing different challenges related to the country. For instance in Austria there is the longest apartment building in the world. The teams had to do a sort of treasure hunt by finding different apartments and looking for the treasure. Where they are known for a certain food, the teams may have to cook the dish. Sometimes they have to work with a local animal.
  2. Plan out an amazing race in Argentina. Come up with at least two tasks. Use two different locations.
  3. Do you need more info?

Day 126

L

  1. Learn about Colombia.
  2. Make sure to add it to your map and passport.
  3. Tell someone about Columbia.
  4. Jogar Settera:  países sul-americanos .

M

  1. Saiba mais sobre a Colômbia . Use os links na parte inferior da página.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Jogar Settera:  países sul-americanos .

dia 127

o

  1. Saiba mais sobre  o Equador .
  2. Certifique-se de adicioná-lo ao seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém que você aprendeu.
  4. Jogar Settera:  capitais sul-americanas .

M

  1. Saiba mais sobre a  Colômbia . Use os links.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Jogar Settera:  capitais sul-americanas .

dia 128

o

  1. Learn about Peru.
  2. Certifique-se de adicioná-lo ao seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém que você aprendeu.
  4. Jogar Settera:  países sul-americanos .

M

  1. Saiba mais sobre  Peru . Use os links na parte inferior da página.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Jogar Settera:  países sul-americanos .

dia 129

o

  1. Saiba mais sobre  Chile .
  2. Certifique-se de adicioná-lo ao seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém que você aprendeu.
  4. Jogar Settera:  capitais sul-americanas .

M

  1. Saiba mais sobre  Peru . Use os links.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Jogar Settera:  capitais sul-americanas .

dia 130

o

  1. Saiba mais sobre  Bolívia .
  2. Certifique-se de adicioná-lo ao seu mapa e passaporte.

M

  1. Encontre os  países da Ásia , o nível mais difícil que você acha que pode fazer.
  2. Jogar Seterra:  capitais asiáticas .
  3. Jogar Seterra:  O Oriente Médio .
  4. Países europeus   Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.
  5. Países africanos   Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

dia 131

L *

  1. Olhe para os bandeiras de África . Você pode fazer qualquer observação sobre cores e formas que a maioria deles têm? Existem quaisquer pistas que você pode usar para adivinhar se uma bandeira foi para um país Africano?
  2. Olhe para os sinalizadores da Europa ? Que observações que você pode fazer? Você vê como muitos deles têm uma cruz como símbolo? Nem todos, mas um monte. Se você viu que em uma bandeira, você poderia adivinhar que a bandeira era de um país europeu.
  3. Olhe para os sinalizadores da Ásia . Países muçulmanos têm uma forma lua sobre eles.
  4. Olhe para os sinalizadores da América do Sul . Quaisquer observações?
  5. Olhe para os sinalizadores Oceania . Um monte de azul? Um monte de estrelas?
  6. * Eu sugiro cortar pedaços hoje para obtê-lo pronto para jogar no Dia 132. Este jogo é no nível M também. Você não precisa imprimir várias cópias. Leia as instruções sobre o jogo.

M *

  1. Olhe para os  bandeiras de África . Você pode fazer qualquer observação sobre cores e formas que a maioria deles têm? Existem quaisquer pistas que você pode usar para adivinhar se uma bandeira foi para um país Africano?
  2. Olhe para os  sinalizadores da Europa ? Que observações que você pode fazer? Você vê como muitos deles têm uma cruz como símbolo? Nem todos, mas um monte. Se você viu que em uma bandeira, você poderia adivinhar que a bandeira era de um país europeu.
  3. Olhe para os  sinalizadores da Ásia . Países muçulmanos têm uma forma lua sobre eles.
  4. Olhe para os  sinalizadores da América do Sul . Quaisquer observações?
  5. Olhe para os  sinalizadores Oceania . Um monte de azul? Um monte de estrelas?
  6. Use essas pistas para tentar adivinhar as bandeiras países “.
  7. * Eu sugiro  cortar pedaços  hoje para obtê-lo pronto para jogar no Dia 132. Este jogo é no nível L também. Você não precisa imprimir várias cópias. Leia as instruções sobre o jogo.

landforms

dia 132

L / M

  1. Jogue o jogo de rock salto . L e M nível estudantes podem jogar juntos.

dia 133

o

  1. Saiba mais sobre formas de relevo . Clique nos pontos no Norte e América do Sul. Leia a definição de cada olhar palavra para a foto. (Não se preocupe com as outras coisas que ele escreveu sobre isso.)
  2. Depois que você olhou para todos eles. Tente dizer a alguém o que cada palavra é. Olhe novamente para os que você não pode se lembrar.

* M

  1. *Print out these three pages of landform terminology. Fill in definitions or pictures of the words. The important thing is knowing what they are. Today do the first page of words and the first column on the second page.
  2. Here’s a site you can use to look up meanings.

Day 134

L

  1. Learn about landforms. Click on the dots on the rest of the world. Read the definition of each word look at the picture. (Don’t worry about the other things it has written about it. )
  2. After you have looked at them all. Try to tell someone what each word is. Look again at the ones you can’t remember.

M

  1. Today finish the words of landform terminology. Fill in definitions or pictures of the words.
  2. Here’s a site you can use to look up meanings.

Day 135

L

  1. Choose a way to quiz yourself. See if you know your landform vocabulary. Choose test, scatter or space race.
  2. Protect the community! Click on a square and then decide what to put there. It will give you options. Just use the small map. After awhile the “start disaster” button in the top right will become available. Make sure you take your time and get the community ready or you will fail to protect them.

M

  1. Take a landform quiz.
  2. Protect the community! Click on a square and then decide what to put there. It will give you options. You can use the small map. After awhile the “start disaster” button in the top right will become available. Make sure you take your time and get the community ready or you will fail to protect them.

Central America

Day 136

L*

  1. Technically these countries are part of North America, but they are known as Central America. Take a look at the map.What landform is Central America?  (answer: isthmus)
  2. Use these photos of Nicaragua to learn about it. What can you learn about the country from the photographs?
  3. Tell someone about your observations.
  4. *Print out a copy of the map of Central America. Label Nicaragua.
  5. Play Seterra: North and Central American countries.

M*

  1. Technically these countries are part of North America, but they are known as Central America. Take a look at the map.What landform is Central America?  (answer: isthmus)
  2. Use these photos of Nicaragua to learn about it. What conclusions can you make from your observations?
  3. Tell someone about your observations.
  4. *Print out a copy of the map of Central America. Label Nicaragua.
  5. Read about the Central American countries.

Day 137

L

  1. Learn about Nicaragua.
  2. Make sure to add it to your map and passport.
  3. Tell someone what you learned.
  4. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .

M

  1. Saiba mais sobre  Nicarágua . Leia um pouco mais.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Rotulá-la em seu mapa.
  4. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .

dia 138

o

  1. Ver fotos de Costa Rica . Há quanto tempo foram essas fotos tiradas?
  2. O que você pode aprender sobre Costa Rica a partir das imagens?
  3. Olhe para a bandeira de Costa Rica . Leia sobre o que isso significa em “Simbolismo”.
  4. Há três que na bandeira? Encontrá-los no mapa .
  5. Coloque os países .

M

  1. Ver fotos de  Costa Rica . Há quanto tempo foram essas fotos tiradas?
  2. O que você pode aprender sobre Costa Rica a partir das imagens?
  3. Leia um pouco sobre o país.
  4. Olhe para  a bandeira de Costa Rica . Leia mais sobre isso. O que ele diz?
  5. Coloque os  países .

dia 139

o

  1. Learn about Costa Rica.
  2. Certifique-se de adicioná-lo ao seu mapa e passaporte.
  3. Diga para alguém que você aprendeu.
  4. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .

M

  1. Learn about Costa Rica.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  3. Rotulá-la em seu mapa.
  4. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .

dia 140

o

  1. Escolha outro país da América Central ou do Sul para aprender sobre. Clique em Central ou América do Sul e, em seguida, clique no país.

M

  1. Coloque os países .
  2. Começar a aprender:  cidades do Norte e da América Central .
  3. Tente adivinhar as  bandeiras países “.
  4. Encontre os  corpos de água .
  5. Play Seterra: The Middle East.
  6. Choose a way to quiz yourself. See if you know your landform vocabulary. Choose scatter or space race.

Day 141

  1. Play Elephant Weightlifting.

Holidays and Traditions

Day 142

L

  1. Read about food etiquette.
  2. Tell someone about them. Keep these in mind if you try some foreign cuisine.
  3. Europe  Choose between easy and hard, countries and capitals.

M

  1. Read about food etiquette.
  2. Tell someone about them. Keep these in mind if you try some foreign cuisine.
  3. Europe  Choose between easy and hard, countries and capitals.

Day 143

L

  1. Read about winter celebrations.
  2. Tell someone about them.
  3. Africa  Choose between easy and hard, countries and capitals.

M

  1. Read about seasonal celebrations around the world.
  2. Tell someone about them.
  3. Africa  Choose between easy and hard, countries and capitals.

Day 144

L

  1. Saiba cerca de cinco feriados você não tenha ouvido falar antes.
  2. Diga para alguém sobre eles.
  3. Ásia  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

M

  1. Saiba cerca de dez feriados você não tenha ouvido falar antes.
  2. Diga para alguém sobre eles.
  3. Ásia  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

dia 145

o

  1. Leia sobre tradições aniversário .
  2. Diga para alguém sobre eles.
  3. América do Sul  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

M

  1. Leia algumas tradições e costumes em todo o mundo. (É realmente muito tempo. Você não tem que ler a coisa toda.)
  2. Diga para alguém sobre eles.
  3. América do Sul  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

América do Norte

México

dia 146

L **

  1. * Imprima um  mapa da América do Norte .
  2. Rotular o México em seu mapa e passaporte.
  3. Escolha “ setas combinar com nomes ” e de impressão.
  4. Combinar os números para os nomes. Aqui está um  mapa  para ajudá-lo.

M **

  1. * Imprima um mapa da América do Norte .
  2. Rotular o México em seu mapa.
  3. Escolha “ setas combinar com nomes ” e de impressão.
  4. Combinar os números para os nomes. Aqui estão dois  mapas  para ajudá-lo. Pesquisar mais se você precisar deles.

dia 147

L *

  1. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .
  2. Leia sobre a história do México .
  3. * Leia sobre a sua bandeira . Imprimi-lo e colori-lo dentro.

M *

  1. Jogar Seterra:  Norte e países da América Central .
  2. Saiba mais sobre México .
  3. Ler um pouco mais sobre a sua história .
  4. * Escreva sobre isso na  página 2 .

dia 148

o

  1. Play Seterra: North and Central American cities.
  2. Learn some native lingo.
  3. Then use the links to read about the day in the life of a child in Mexico. Click on next.
  4. Try the challenge.

M

  1. Play Seterra: North and Central American cities.
  2. Use the links to learn about Mexico. You don’t have to do the Aztecs or wildcats.
  3. Tell someone about what you read.

Day 149

L

  1. Play Seterra: North and Central American cities.
  2. Go sightseeing and look at pictures. What did you see? What was interesting?

M

  1. Play Seterra: North and Central American cities.
  2. Draw in the country and flag in the box on your worksheet from Day 148.
  3. Go sightseeing and look at pictures. Make observations from the pictures.

Day 150

L *

  1. Jogar Seterra:  cidades do Norte e da América Central .
  2. * Complete esta planilha no  México . Aqui estão dois sites para ajudar você a preenchê-lo.

M

  1. Jogar Seterra:  cidades do Norte e da América Central .
  2. Preencha o resto da planilha a partir do dia 147.   Fatos rápidos   Mais fatos

Canadá

dia 151

o

  1. Clique em cada território no Canadá para aprender seu nome.
  2. Rotular o Canadá em seu mapa. Você pode colocá-lo em seu passaporte também.
  3. Rotular seu capital social também. (Dica: A maior estrela é a capital de todo o país, assim como a América tem capitais, mas também um capital de todo o país.)

M

  1. Clique em cada  território no Canadá  para aprender seu nome e ler sobre ele.
  2. Rotular o Canadá em seu mapa.
  3. Leia sobre  Canadá .

dia 152

o

  1. Saiba mais sobre o Parlamento do Canadá.
  2. Saiba mais sobre os lugares e símbolos importantes para ele.

M

  1. Leia sobre como o governo do Canadá é diferente da América do .
  2. Use a galeria símbolos para saber mais.

dia 153

o

  1. Saiba mais sobre o Canadá .

M

  1. Estes são links para alguns romances históricos de ficção sobre o Canadá. Use os links para ler as suas descrições. O período de tempo é cada um cerca de? O que está acontecendo?

dia 154

o

  1. Jogue o  jogo de Canadá . Jogar os jogos.

M

  1. Explorar Cobalt Canadá durante a corrida de prata .

dia 155

o

  1. Leia sobre o Caribe .
  2. Color in the Caribbean islands on your map.

M

  1. Play this game about Haiti.

USA

Day 156

L**

  1. *Print a map of the US, page 1. (You will need page 3 later. Level M will use pages 1 and 6.)
  2. Click each state to hear its name.
  3. Click on five states and read about them.
  4. *Find these states and label them using the map you printed.

M*

  1. *Print a map of the US from page 1.  (You will need page 6 later. Level L will use pages 1 and 3.)
  2. Click each state to learn about it. Do half  the map today.

Day 157

L*

  1. Click on each word and read about that part of America and what type of land it has.
  2. Scroll down to the bottom of the page. What do the two small US maps show about the different areas of America? Where is it hot? Where is it cold? Where does it rain the most? etc.
  3. Have you labeled America on your map yet? Label its capital too. Every state has its capital, but there is a star with a circle around it showing the nation’s capital.
  4. *Find these states and label them using the map you printed.

M*

  1. *Print out the mapping the US worksheet. Here are two maps to help you.
  2. (*)If you want the state capitals written out all together, you could consider printing this map.

Day 158

L**

  1. *Print out the US flag worksheet. Read about the American flag and color it in.
  2. Look at and read about the many different flags of America. What’s similar about them? When was America’s current flag first made?  (answer: 1960)
  3. *Find these states and label them using the map you printed.

M

  1. Click each state to learn about it. Finish going through the states.

Day 159

L**

  1. *Make a landmarks book.
  2. You could put some sort of landmark symbol on your map near where each of those landmarks is found.
  3. *Find these states and label them using the map you printed.

M

  1. Read about some of America’s famous landmarks.
  2. You could mark some on your map.
  3. Place the states.

Day 160

L*

  1. *You are going to create a map of America. You get to choose what it will show. I think you will want a fresh map to work with that’s just the US.
  2. For example, this map shows precipitation different places in America.
  3. Another example are these state maps. Maybe you want to show what kinds of things grow in different parts of the country and you can draw pictures. (It’s the bottom link on this page. It says US notebooking page…with Clip Art.)
  4. Aqui está um site que pode dar-lhe informações para todos os estados para diferentes tópicos. Você pode usar esta página se você quiser encontrar um link para fazer um mapa sobre as culturas ou sobre o quão grande é o Estado. Há muitas mais links ao longo do lado. Decidir sobre um tópico. Faça uma chave. Criar seu mapa.

M *

  1. * Você vai criar um mapa da América. Você começa a escolher o que ele vai mostrar. Eu acho que você vai querer um  mapa fresco  para trabalhar com isso é apenas os EUA.
  2. Por exemplo, o fundo desta página mostra mapas que mostram  temperatura e precipitação  diferentes lugares da América.
  3. Outro exemplo são esses  mapas do estado . Talvez você quer mostrar que tipos de coisas crescer em diferentes partes do país e você pode tirar fotos. (É o link inferior nesta página. Diz US notebooking página … com Clip Art.)
  4. Aqui está um site que pode dar-lhe  informações  para todos os estados para diferentes tópicos. Você pode usar esta página se você quiser encontrar um link para fazer um mapa sobre as culturas ou sobre o quão grande é o Estado. Há muitas mais links ao longo do lado. Decidir sobre um tópico. Faça uma chave. Criar seu mapa.

dia 161

L *

  1. * Encontrar estes  estados  e rotulá-los usando o mapa que você imprimiu.
  2. Jogar Seterra: Estados Unidos, Leste e Sul .

M

  1. Arrastar e soltar os estados .
  2. Clique nos estados para aprender sobre suas capitais . Fazer metade.

dia 162

L *

  1. * Encontrar estes  estados  e rotulá-los usando o mapa que você imprimiu.
  2. Jogar Seterra:  Estados Unidos, Leste e Sul .

M

  1. Arrastar e soltar os  estados .
  2. Clique nos estados para aprender sobre suas  capitais . Fazer metade. Terminar.

dia 163

L *

  1. * Encontrar estes  estados  e rotulá-los usando o mapa que você imprimiu.
  2. Jogar Seterra:  Estados dos Estados Unidos, estados ocidentais

M

  1. Jogar Seterra:  Estados dos Estados Unidos .
  2. Combinar o estado ao seu capital social .
  3. Estudar o mapa abreviaturas postais que você imprimiu no dia 56.

dia 164

L *

  1. * Encontrar estes  estados  e rotulá-los usando o mapa que você imprimiu.
  2. Jogar Seterra:  Estados dos Estados Unidos, estados ocidentais

M

  1. Jogar Seterra:  Estados dos Estados Unidos .
  2. Combinar o estado ao seu  capital social .
  3. Estudar o mapa abreviaturas postais que você imprimiu no dia 56.

dia 165

L *

  1. Jogar Seterra: Estados dos Estados Unidos .
  2. *Print page 3 and follow the directions to find the postal abbreviations.

M*

  1. Play Seterra: US States.
  2. *Print page 6 and follow the directions to label the states and postal abbreviations.

Day 166

L*

  1. *Match the states to their abbreviations.
  2. Play Seterra: US States.

M

  1. *What state am I? Look up state nicknames to answer the questions.
  2. Play Seterra: US States.
  3. Practice your states and capitals and abbreviations.

Day 167

L

  1. Play Seterra: US Cities.
  2. Learn about states by exploring their state quarters.

M

  1. Play Seterra: US Cities.
  2. Learn about states by exploring their state quarters.
  3. You are going to learn about your state or a state of your choice.

Day 168

L*

  1. Play Seterra: US Cities.
  2. Você vai aprender sobre o seu estado ou o estado de sua escolha. (Você vai trabalhar neste estado por três dias.)
  3. * Você pode preencher esta planilha sobre  sua cidade e estado . Se você não estiver nos Estados Unidos, você poderia ver se isso é algo que você gostaria de preencher sobre sua cidade onde, ou perto de onde você vive.

M

  1. Jogar Seterra:  Cidades dos EUA .
  2. Você vai aprender sobre o seu estado ou o estado de sua escolha. Você tem três dias para trabalhar sobre este assunto.
  3. Você também pode querer usar uma página notebooking: há um  par de opções nesta página.
  4. Aqui estão sites para obter informações. Começar a aprender sobre seu estado. No Dia 170 você deve ter algo para apresentar sobre o seu estado: a página notebooking e mapa, um cartaz, uma apresentação powerpoint, etc.

dia 169

L *

  1. Jogar Seterra:  Cidades dos EUA .
  2. * Imprima um mapa  de seu estado. Tente um mapa “Comprehensive Etiqueta Me”.
  3. Aqui é onde você pode encontrar um  mapa  para olhar para ajudá-lo rotular seu.

M

  1. Jogar Seterra:  Cidades dos EUA .
  2. Você vai aprender sobre o seu estado ou o estado de sua escolha. Você tem hoje e Dia 170 para trabalhar neste.
  3. Você também pode querer usar uma página notebooking: há um  par de opções .
  4. Aqui estão sites para obter informações.

dia 170

L *

  1. Jogar Seterra:  Cidades dos EUA .
  2. * Imprimir e preencher uma página notebooking .
  3. Aqui estão algumas  informações  para ajudar.

M

  1. Jogar Seterra:  Capitals dos EUA .
  2. Hoje, acabamento e apresentar o que você aprendeu sobre seu estado ou o estado de sua escolha.
  3. Você também pode querer usar uma página notebooking: há um  par de opções nesta página.
  4. Aqui estão sites para obter informações.

Embrulhar

dia 171  

o

  1. Tente um questionário .
  2. Rever os estados .

M

  1. Tente um  questionário .
  2. Pratique suas capitais . Escolha uma atividade.

dia 172

o

  1. Create a board game to practice anything you’ve learned this year in geography and cultures.
  2. Europa  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

M

  1. Completar a atividade . Este é um lembrete de como os seres humanos interagem com a sua geografia física ao seu redor.
  2. Europa   Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

dia 173

o

  1. Acabamento / jogar o seu jogo de tabuleiro.
  2. África   Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

M

  1. Completar a leitura do mapa atividade.
  2. África  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.

dia 174

o

  1. Ásia  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.
  2. Escolha um país que você não aprender. Escolha um continente e, em seguida, um país.

M

  1. Ásia  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.
  2. Escolha um país  que você não aprender. Use os links.

dia 175

o

  1. América do Sul  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.
  2. Escolha um país que você não aprender. Escolha um continente e, em seguida, um país.

M

  1. América do Sul  Escolha entre fácil e difícil, países e capitais.
  2. hoose um país  que você não aprender sobre ou um favorito. Use os links.

Projeto

dia 176

o

  1. Jogar Seterra: Países grandes .
  2. Você tem cinco dias para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

M

  1. Jogar Seterra:  Países grandes .
  2. Você tem cinco dias para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

dia 177

o

  1. Jogar Seterra:  Países grandes .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

M

  1. Jogar Seterra:  Países grandes .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

dia 178

o

  1. Jogar Settera: 25 cidades as maiores .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

M

  1. Jogar Settera:  25 cidades as maiores .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

dia 179

o

  1. Jogar Settera:  25 cidades as maiores .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

M

  1. Jogar Settera:  25 cidades as maiores .
  2. Você tem até o dia 180 para concluir um projeto país.
    • Escolha qualquer país ou criar um país.
    • Você vai criar uma “experiência” em seu país.
    • Você terá costumes, dinheiro, comida, falar algumas palavras de que a linguagem, um marco para o seu “turistas” para visitar. Seja criativo! Isso acontecerá no dia 180.

dia 180

o

  1. Apresentar a sua experiência cultural.
  2. Parabéns ,  você está feito!

M

  1. Apresentar a sua experiência cultural.
  2. Parabéns ,  você está feito!

Escola de Verão: Onde no mundo está Carmen Sandiego?