Ciência – Ano 2

níveis:

L – 1ª à 4ª

M – 5º e 8º

Descrição do Curso : Os alunos irão estudar zoologia através de leituras, vídeos e uma variedade de atividades on-line. Os alunos irão estudar os principais ramos do reino animal, incluindo mamíferos, répteis, anfíbios, aves, insetos e peixes, bem como outros. Eles vão estudar habitats dos animais, comportamentos, dietas e adaptações. Serão realizados estudos especiais sobre espécies ameaçadas de extinção, classificação, mimetismo e camuflagem, bem como os ecossistemas e cadeias alimentares. Os alunos irão concluir os projetos e lapbooks e terá muitas oportunidades para apresentar o que aprenderam antes de uma audiência.

Reading List : L   Primeiro Livro das Abelhas  (seleções), Tibbets M   Handbook of Nature Study  (seleções),  Comstock; A vida de uma aranha  (seleções), Fabre ; O que realmente aconteceu com os dinossauros, presunto Materiais:

Dia 1

o

  1. Você vê a palavra ZOO no título da página. Ology significa “o estudo da.” O que você acha “zoo” se refere? Animais, claro! Então, zoologia é o estudo dos animais. É pronunciado zoe-Ology.
  2. Zoology is part of biology, but there are SOOOO many animals that have so many neat things about them. God took care in making each one. You’ll learn how they each have special strengths, defenses, abilities. Animals are amazing and they are all so unique because our God is amazing and creative!
  3. Before we start learning about specific animals, I’m going to throw some words your way. You may or may not know them. Don’t worry if you don’t learn them today. You will learn them better as we go throughout the year. They are the words that describe how animals are classified. You’ve probably heard the word bird, right? Of course! Well, what makes a bird a bird? How would you describe a bird?
  4. That’s classifying. You described a bird so that when you come across a new animal you can see if it fits the description. If it does, it’s a bird.
  5. Classificação dos animais é o que nós estaremos olhando em primeiro lugar. Pode haver um monte de palavras novas para alguns de vocês, mas como eu disse, você vai se acostumar a eles durante todo o ano. Para alguns de vocês, isso vai ser fácil! Você ama animais e saber tudo sobre já essas coisas, então divirta-se!
  6. Assista ao vídeo sobre classificação dos animais .
  7. Vá para a parede palavra e certifique-se que você sabe o que cada uma dessas palavras são em geral.
  8. Jogar o jogo .
  9. Você começa a piada ?
  10. Tente o questionário .

M

  1. Você vê a palavra ZOO no título da página. Ology significa “o estudo da.” O que você acha “zoo” se refere? Animais, claro! Então, zoologia é o estudo dos animais. É pronunciado zoe-Ology.
  2. Zoologia é parte da biologia, mas há SOOOO muitos animais que têm tantas coisas legais sobre eles. Deus tomou cuidado em fazer cada um. Você vai aprender como cada um tem pontos fortes especiais, defesas habilidades. Os animais são incrível e todos eles são tão único, porque o nosso Deus é surpreendente e criativo!
  3. Antes de começar a aprender sobre animais específicos, vamos estar a olhar para classificação dos animais , como os animais são categorizados. Isso deve ser fácil tapear 🙂para você hoje. Eu vou jogar algumas palavras maiores para você em breve, não se preocupe!
  4. Assista ao vídeo sobre  classificação dos animais .
  5. Tente o  questionário .
  6. Leia esta página sobre  vertebrados . (Você não precisa clicar para continuar.)

Dia 2

L *

  1. * Imprima esta actividade ( tipo ). (Este pdf não imprime bem a partir do browser. Faça o download do pdf e imprimir a partir do arquivo em seu computador.
  2. Que os animais dão à luz bebés (como as pessoas fazem) e que põem ovos? Você sabe?
  3. Cortar tudo e classificá-los em pilhas o melhor que puder. Então você pode conferir suas respostas e corrigir qualquer coisa que você errou. (resposta: urso, porco, guaxinim, coelho, elefante e macaco tudo dar à luz bebês )

M *

  1. * Imprimir esta actividade classificação mamífero ( mammal_classification ). Use as definições (na chave de resposta) para colocar os animais certos com a categoria correta. Você pode grampear os grupos juntos.
  2. Então, tome a sua stack para alguém e explicar o que é o critério para cada classificação de grupo.

Dia 3

o

  1. Play the African Savannah animal identification game.
  2. Watch African animals. (The page scrolls sideways.)

M*

  1. *Here an invertebrate classification activity (Invertebrate_classification). Use the definitions (in the answer key) to place the right animals with the right category. You can staple the groups together.
  2. Then, take your stack to someone and explain what is the criteria for each group classification.

Day 4

L

  1. Play the North American Forest animal classification game.
  2. Play the backyard animals classification game.
  3. Want to watch more animals?

M*

  1. Watch the movie on vertebrates and take the quiz.
  2. *Here’s a reading worksheet with questions and answers. Print out pages 2 and 3 and answer the questions.

Day 5

L

  1. Play the ocean animal classification game.
  2. Here’s a new game. Give it a try. If it’s wrong, it will bounce back, so you will be able to learn the right answers. Warm-blooded is what we are. Our temperature is 98.6 degrees unless we are sick. Cold-blooded animals have a changing body temperature. That’s why they like to warm themselves in the sun.

M

  1. Learn which animals are classified as vertebrates.
  2. When you are done, list as many animals that are vertebrates as you can think of. List at least 20.

Day 6

L*

  1. *Print out this animal classification lapbook.
  2. Read about animal classes.
  3. Read about how lemurs are classified. They belong to the animal kingdom, the vertebrate phylum, the mammal class, the primate order… All animals are organized and labeled. It helps us study them. You don’t need to remember all of this information, but you should understand how each level of classification gets more and more specific. Like humans are in the animal kingdom and we are vertebrates (we have a spine) and we are mammals just like the lemur! But if we stopped there you would think people and lemurs were just alike. Classification goes a long way in identifying types of animals.
  4. Complete the lapbook piece on “Classifying Living Things.”(This is page 3 of the PDF.)

M

  1. Animal classification Watch this video until 3:15.
  2. Read this page on the levels of animal classification. You don’t need to know all the information on this page. A lot of the terminology is in Latin, but I bet you can read a lot of it.
  3. Read this page on the classification of lemurs.
  4. Make some sort of graphic showing the levels of classification. Make sure it shows their order. They don’t have to be numbered. Each one could be smaller than the one before. However you want to do it. Include all of the bold words at the top of the page linked in #2.

Day 7

L

  1. Do the three lapbook pieces about invertebrates (no backbone) and vertebrates (have a spine).  (These are pages 2, 4, and 15 of the PDF).

M

  1. Do you remember?  Here is an offline activity alternative.
  2. Answer the questions on classification. Scroll down to the bottom of the page and use the diagram to find the answers.

Day 8

L

  1. Do the reptiles, mammals and fish lapbook pieces. (Pages 5, 7, and the right hand of 8 of the PDF.)

M

  1. Why do you think we organize animals the way we do? Why do you think we need to be thoughtful in making classifications? (ie. What if we just said, lives in water, instead of more specific descriptions?)
  2. Do you know them all already? Animal classification true or false   (This activity uses Java. Consult the Troubleshooting Guide if needed.)
  3. What are the other kingdoms? Interested? Find out–you can read about it or watch the movie kingdoms.

Day 9

L

  1. Do the birds and amphibians lapbook pieces. Here are pictures of amphibians. (Do pages 9, 10, 13, and 14 of the PDF.)

M

  1. Read about invertebrates.
  2. Take the quiz.
  3. Watch the movie and take the quiz.

Day 10

L

  1. Finish your lapbook. You don’t have to use all of the pieces if you don’t want to. You probably don’t know much about the words on the lapbook pieces leftover. Remember, you don’t need to know all about these types of animals now. We’re just learning about how they are all grouped into different categories. Here are some pictures for you.

M

  1. Leia as instruções sobre como  fazer o seu próprio invertebrados   e olhar para o exemplo.
  2. Em seguida, fazer um.
  3. Explique à sua família os diferentes elementos em seu invertebrados.

dia 11

o

  1. Você pode pensar em outras maneiras que classificamos animais? Eu posso!
  2. Existem classificações sobre como ameaçou um tipo de animal é. Alguns animais não existem mais que existia. Então dizemos que o animal está extinto. Se um tipo de animal é morrendo e desaparecendo, então podemos chamá-los em perigo. Há muitos níveis de como ameaçou um animal é.
  3. Saiba sobre o que está colocando em risco animais . Passe o mouse sobre os animais que se movem por e ler sobre o que está acontecendo com eles. Em seguida, clique em outro lugar no globo. Há três lugares para visitar.
  4. Jogue o jogo de espécies ameaçadas de extinção .

M

  1. Você pode pensar em outras maneiras que classificamos animais? Eu posso!
  2. Rolar para baixo nesta página para o gráfico que mostra as classificações de como  ameaçou  uma espécie animal é.
  3. Saiba sobre o que está  colocando em risco animais . Passe o mouse sobre os animais que se movem por e ler sobre o que está acontecendo com eles. Em seguida, clique em outro lugar no globo. Há três lugares para visitar.
  4. Jogue o  jogo de espécies ameaçadas de extinção .

Dia 12 (Materiais: dados, aqui está uma impressão se você precisa para fazer dados-você pode rolar duas vezes em vez de precisar 2)

L / M *

  1. * Todo mundo jogar o jogo de espécies ameaçadas de extinção .

dia 13

o

  1. I know another way animals are classified, by what they eat.
  2. Play the carnivore memory game.
  3. Play another animal classification game.
  4. Tell someone what carnivores are. What do carnivores eat?

M

  1. Another way animals are classified is by what they eat.
  2. Learn about the  different classifications and test yourself.

Day 14

L

  1. Play the herbivore memory game.
  2. Feed the animals
  3. Tell someone what a herbivore is.

M

  1. Read a little bit more about herbivores, carnivores and omnivores.
  2. Answer these graph questions about what animals eat.
    • Answer questions a-e as best as you can. They aren’t all right/wrong. Take the time to think and hypothesize.
    • Answer the questions as best you can. Think and give a thoughtful answer. It doesn’t have to be the right one, just a thought out one.
    • Answer the questions. You can draw your pie graph or make it online. Make sure to label your graph. Some of you are asking, “Why are we doing math in science?” The answer is that you can’t do science without math!

Day 15

L

  1. Play the omnivore game.
  2. Classify the animals by what they eat.
  3. Tell someone what an omnivore is.

M

  1. I made you do math last time. Today, just play a little.
  2. Animal diet game.
  3. Classify the animals (review).
  4. Divide a page in thirds. Label the thirds omnivores, carnivores and herbivores. Draw pictures or use clip art to fill in the page showing the different types of animals and how they are classified.

Day 16

L

  1. Read about ecosystems. It’s just the one page. You don’t need to click on next.
  2. The plants and animals in the ecosystem fall into the categories of producer, consumer and decomposer.
  3. Take a piece of paper and fold it in thirds. (Fold the two ends over top of each other in the middle. It doesn’t have to be perfect.) At the top of each section write one of these words: producer, consumer, decomposer. Write words or draw pictures of plants or animals that are in each category. You could also do this on the computer and use clip art.
  4. Show your work to someone and tell them what makes something a producer, a consumer or a decomposer.

M

  1. Read about ecosystems.
  2. Choose an ecosystem–a small one! Either list or draw the things living there–all the living things. Then show or write how different living things in the ecosystem rely on each other.

Day 17

L*

  1. Animals in an ecosystem rely on the plants or other animals in that ecosystem for energy from food.
  2. Read about producers, consumers and decomposers.
  3. Play the game.
  4. *Complete the worksheet. (Just print page 1.)

M*

  1. Read the top of this page about food webs and food chains. You can stop at the picture of the food web.
  2. Play the game. Choose your animals and 14 turns. Your animals will be sharing the habitat. You will place things in the habitat by clicking on them. The black number tells you the population of whatever it is. Once it hits zero, it will disappear. (Remember what starts a food chain.) Once the habitat will support your animal, add it into the habitat so it can start to grow its population. You’ll see the word, predation. “In ecology, predation is a biological interaction where a predator (an organism that is hunting) feeds on its prey (the organism that is attacked).” Only the ones that say “no predators” don’t have anyone consuming them. If one or more of your animals isn’t around at the end of the game, try again. One more thing, try to pay attention to what changes when something new is added into the habitat. Try to see the arrows as connecting lines instead of arrows. The grass will show an arrow to the zebra. That means the zebra eats the grass, not the other way around. Have fun!
  3. *Fill out this worksheet with examples that you come up with.

Day 18

L

  1. Read about food chains.
  2. What does every living thing need?  (answer: energy)
  3. Read about bigger food chains.
  4. Take a piece of paper. Fold it in half one way and then fold it in half the other way.
  5. You are going to draw a food chain in a circle.
    • In the top box on the left, draw a producer.
    • Under it, in the box on the bottom left, draw a decomposer.
    • In the box on the top right, draw a consumer that eats your producer.
    • In the box on the bottom right, draw a consumer that eats your other consumer.
    • Draw arrows between each box showing that they are connected.
  6. Show your drawing to someone and explain it to them.

M

  1. Watch the video on food chains/webs.
  2. Make a food chain. Cut a piece of paper into at least five strips. Start with a producer and end with a decomposer. On each strip write a living thing in the food chain. Connect them together in a paper chain. Connect the decomposer to the producer.

Day 19

L

  1. Play the food chain game.
  2. Are carnivores producers, consumers or decomposers?  (answer: consumers)
  3. What are you?  (answer: consumer)
  4. Watch this presentation on energy pyramids.
  5. How are living things in an ecosystem reliant on each other? Why do they need each other?

M

  1. Play a game.
  2. Read about interdependence.
  3. Read this scenario. “Did you have pizza for lunch today? Think about the crust of your pizza. The dough for your pizza crust was made from wheat planted by a farmer. The sun produced energy for the wheat to grow. The farmer harvested the wheat to make flour for the bread. Other animals eat wheat as well. Caterpillars eat the wheat and birds eat the caterpillars. Think about what would happen to the wheat plants if the birds all disappeared.” (from)
  4. Write a paragraph about at least five living things and how they are interdependent.

Day 20

L*

  1. *Complete this worksheets on food chains by filling in the blanks. (Food Web Fill in the Blanks)
  2. Click on the activity called “Food Chains.” Can you make a food chain in each ecosystem?

M

  1. Create a happy, healthy ecosystem. Can you keep everything alive?
  2. Write a paragraph about the delicate balance of an ecosystem. What could change the balance of an ecosystem? What’s necessary for balance?

Day 21

L

  1. An ecosystem is all of the living things that live together in an area. A habitat is where something lives.
  2. Watch this presentation on a pond ecosystem.
  3. Play the Design a Habitat game. Make each animal happy by changing the land, the vegetation and the weather. Then change the animal and do it again.
  4. What makes an animal like one habitat better than another?
  5. What’s important in a habitat?
  6. These are not right and wrong questions. These are think about it questions. “I don’t know” is not an answer. It’s not important to be right. It’s important to think. You’ll be learning lots about animal habitats this year.

M

  1. Play the animal habitat game.
  2. What factors did you have to consider?
  3. What did you not get right the first time?
  4. What’s your habitat?
  5. What kinds of habitats do you think you couldn’t live in?

Day 22

L*

  1. Read about the tundra. (The link to the crossword answers is at the bottom of this page.)
  2. Do the crossword puzzle.

M

  1. Read about the tundra. Use the links on the left.
  2. Tell someone about the tundra.

Day 23

L*

  1. Read about the savanna. (The link to the crossword answers is at the bottom of this page.)
  2. Do the savanna crossword puzzle.

M

  1. Read about grasslands. Use the links on the left.
  2. Read about the taiga.
  3. Tell someone about what you read.

Day 24

L*

  1. Read about the taiga.
  2. Use this map to color in a map showing where the taiga is located.
  3. *Print out world 1.

M

  1. Watch the presentation on biomes.
  2. Take notes. Don’t write full sentences. Just take notes, words, short phrases to help you remember the important facts.

Day 25 

L/M

  1. Projetar um ecossistema / habitat. Escolha o clima, a terra, as plantas e os animais. Escreva uma descrição minuciosa de la ou retirá-la. Ou, projetá-lo em uma caixa de sapato! Como você quiser. Você precisa ser capaz de explicar cada escolha que você fez para o seu ecossistema e por quê.

dia 26

o

  1. O que é um anfíbio ?
  2. Leia sobre anfíbios .
  3. Leia sobre  anfíbios . Escolha dois ou três anfíbios para clicar em e aprender sobre.
  4. Diga para alguém que um anfíbio é e sobre a mais interessante você aprendeu sobre.

M

  1. O que é um anfíbio ?
  2. Leia sobre anfíbios . Escolha pelo menos quatro anfíbios para ler sobre.
  3. Assista a um anfíbio vídeo.
  4. Preencher um fato animais página. Escolha “fatos animais.” (Se você quiser salvar seu trabalho, usar um computador, você pode imprimir a partir de.)

dia 27

o

  1. Saiba mais sobre o ciclo de vida de um sapo .
  2. Vamos ver se você  se lembrar .
  3. Desenhar um diagrama que mostra o ciclo de vida de uma rã.
  4. Explique seu diagrama para alguém.

M

  1. Rotular o  ciclo de vida de uma rã .
  2. Leia sobre mais anfíbios .
  3. Escolha dois dos anfíbios listadas para olhar através e ler.
  4. Preencha outra página para um dos anfíbios que você lê sobre. Escreva sobre  bebês de anfíbios  desta vez.

dia 28

o

  1. Leia sobre sapos . Clique em Avançar até ler sobre suas características.
  2. Onde pode rãs ser encontrada?
  3. Aqui estão duas palavras: metamorfose e hibernar . Você sabe como a dizer-lhes? Você sabe o que eles querem dizer? Se você não fizer isso, descobrir. Nós estamos indo para usá-los novamente mais tarde.
  4. Desenhar uma imagem de um habitat de sapos.

M

  1. Leia sobre os esforços de conservação para anfíbios .
  2. Escolha pelo menos  mais duas categorias para ler a partir.
  3. Escreva sobre habitats de anfíbios .

dia 29

o

  1. Você aprendeu o que  metamorfose  e  hibernate  significa?
    • A metamorfose é uma transformação, uma grande mudança. O que a metamorfose se um sapo passar?
    • Hibernate means to pass the winter sleeping. Some animals tuck themselves away for the winter and their bodies slow way down so that they won’t need energy (food). Where do frogs sleep in the winter?  (answer: under the mud)
  2. Explain to someone these words: hibernate, metamorphosis, cold-blooded and amphibian.

M

  1. Read about Amphibians. Stop at Lesson 44.
  2. Take notes. Don’t copy sentences. Write down what’s new or important. Write Amphibians at the top and write each main heading as you come to it. You don’t need to write any full sentences. So you would write “Tailless Amphibians” because that’s a heading. Underline it to show that’s a main section. Under it you might write, “tail absorbed into body.” Use abbreviations like = means equals or is the same as and  w/ means with and  w/o  means without.

Day 30*

L

  1. *Print out this frog lapbook (the assigned pages will be 7, 10-11, 24-27, 30-34 if you don’t want to do them all). Today, do the lily pad pieces (pages 24-27). You can cut  and glue the answers or write them in.

M

  1. Read Lesson 44 about tadpoles and making an aquarium. Stop at lesson 45.
  2. I don’t expect you to build an aquarium. Here’s a video and some facts to help you answer questions.

Day 31

L

  1. Cut out the pieces and label the frog’s body parts (pages 30-31).
  2. Cut out the piece on frog anatomy and write about each of the parts (page 7). What you don’t know, you can find the answer for in the lapbook materials.

M

  1. Read the questions at the beginning of the lesson.
  2. Read Lesson 45.
  3. Answer the questions that you are able to from the reading.

Day 32

L

  1. Cut out the pieces and match the descriptions to either the tadpole or the frog (pages 10-11).

M

  1. Read the questions at the beginning of the lesson.
  2. Read Lesson 46.
  3. Answer the questions that you are able to from the reading.

Day 33

L

  1. What’s the difference between frogs and toads? Cut out and fill in the Venn diagram piece (page 32).
  2. Here are some frog and toad facts for you.

M

  1. Read the questions at the beginning of the lesson.
  2. Read Lesson 47.
  3. Answer the questions that you are able to from the reading.

Day 34 

L

  1. Here are more frog facts. Use these to find new facts or facts that aren’t on your lapbook yet. Fill out the fan piece with frog facts (pages 33-34).

M

  1. Read the questions.
  2. Read Lesson 48.
  3. Answer the questions that you are able to from the reading.

Day 35

L

  1. Put a cover on your lapbook. Read your lapbook to an audience or to many audiences.
  2. How about a little review. Choose what eats the animal or plant shown. Then click on Check to see if you are correct. Then you will click on Next. Keep going!

M

  1. Watch the amphibian videos. Today’s school is a little gross!
    1. Red-Eyed Tree Frog Life Cycle
    2. Bull Frogs Eat Everything
    3. Strawberry Poison Dart Frog
  2. Dissect a frog. Go to the External Anatomy for the dissection.

Day 36

L/M

  1. Play science review games today. Choose any science activity from any year, preferably from a year you’ve studied.

Day 37

L/M*

  1. *Print out this lapbook. This one is in color.
  2. Can you work together? If you have brothers and sisters doing this school too, you can all work together on this one. You have four days to complete this lapbook. Can you divide up the pieces? Some are better for older kids. Some are better for younger kids. Try and do all of the pieces, but make sure you do the pieces about animals adapting and migrating. Adaptation and migration are two more words that you should know along with hibernation.
  3. You will have to look the information up online. Here are a couple of webpages to get you going.

Day 38

L/M

  1. Work on your lapbook.
  2. Se você tem um monte de crianças e não peças suficientes, alguém (ou vários) poderia fazer suas próprias peças para adicionar.

dia 39

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Você tem hoje e dia 40 para terminar.
  2. Quem é o melhor artista? você pode desenhar uma capa?

dia 40

L / M

  1. Termine o seu lapbook.
  2. Vamos ver o que você aprendeu? Experimente este jogo de correspondência . (mais tablet amigável )
  3. Como você aprende sobre os animais mais específicos deste ano, você vai aprender mais sobre a migração, hibernação e adaptação.
  4. Tirar fotos de seu lapbook para a sua carteira.

dia 41

o

  1. O que é um réptil ?
  2. Réptil características
  3. Sangue quente vs. sangue frio
  4. Você já jogou antes, mas você quer tentar de novo? classificação dos animais

M

  1. O que é um  réptil .
  2. Leia sobre répteis e assistir vídeos.
  3. O que torna um réptil diferente de um anfíbio?

dia 42

o

  1. Assista vídeos de répteis , qualquer que seja o que você está interessado.
  2. Use o mouse para apontar para as partes dos répteis . Leia as descrições. Você pode aprender sobre iguanas e tartarugas.

M

  1. Leia a introdução ao répteis e cerca de cobras. Em seguida, responda às perguntas da lição 49.

dia 43

L *

  1. * Você vai escolher um lapbook fazer. Você pode escolher entre crocodilos , lagartos e cobras .
  2. If you really don’t like doing lapbooks, and we’re going to use them A LOT this year, ask your parents if you can make something else. If you have permission, you can use the lapbook pieces as a guide and make the same thing on the computer. You can answer the same questions and write the same information but make your own lapbook pieces on the computer or a digital scrapbook, an online presentation, a power point presentation, a video, or whatever else you know how to do. HOWEVER, it will take you longer than just using the lapbook. You still have to finish on time. This holds true for any lapbook you will be doing this year.
  3. You will need to finish your lapbook on Day 49 (or Day 50 if you need to). That’s seven days. Print out what pieces you will use and divide them up, so you know how many you need to get done each day. Each link not only has the pieces but also the information (or links to the information) that you need.
  4. If your lapbook has pieces for younger and older students, you are allowed to use the younger ones.

M*

  1. *You are going to pick a lapbook to do. You can choose from crocodileslizards and snakes.
  2. If you really don’t like doing lapbooks, and we’re going to use them A LOT this year, ask your parents if you can make something else. If you have permission, you can use the lapbook pieces as a guide and make the same thing on the computer. You can answer the same questions and write the same information but make your own lapbook pieces on the computer or a digital scrapbook, an online presentation, a power point presentation, a video, or whatever else you know how to do. HOWEVER, it will take you longer than just using the lapbook. You still have to finish on time. This holds true for any lapbook you will be doing this year.
  3. You will need to finish your lapbook on Day 49 (or Day 50 if you need to). That’s seven days. Print out what pieces you will use and divide them up, so you know how many you need to get done each day. Each link not only has the pieces but also the information (or links to the information) that you need.
  4. If your lapbook has pieces for younger and older students, you are NOT allowed to use the younger ones.
  5. Read about the milk snake and answer the questions as best as you can.

Day 44

L

  1. Work on your lapbook.

M

  1. Work on your lapbook.
  2. Read about the water snake and answer the questions as best as you can.

Day 45

L

  1. Work on your lapbook.

M

  1. Work on your lapbook.
  2. Read the next two pages about the snakes.  Turn the page and read the next page as well and look at the pictures. Remember that you can zoom in. I know it’s not the clearest.

Day 46

L

  1. Work on your lapbook.

M

  1. Work on your lapbook.
  2. Read about turtles and stop where it says lesson 52.

Day 47

L

  1. Work on your lapbook.

M

  1. Work on your lapbook.
  2. Answer the questions about turtles the best you can.

Day 48

L

  1. Work on your lapbook.

M

  1. Work on your lapbook.
  2. Read about lizards. You need to turn the page and read the next page as well.

Day 49

L

  1. Finish your lapbook. Save it in your portfolio. You can put wide tape along the folded edge of it (on both sides) and then hole punch the tape so you don’t hurt your lapbook.

M

  1. Finish your lapbook. Save it in your portfolio. You can put wide tape along the folded edge of it (on both sides) and then hole punch the tape so you don’t hurt your lapbook.
  2. Scroll down to answer the questions and reptiles and amphibians. Click on the pictures at the top to get the information.

Day 50

L/M

  1. Gather everyone together and present your lapbook (or project). Don’t just show it to them. Present it to them. Read it out loud to them. Answer their questions.
  2. If you like and have permission, you can search for The Magic School Bus Gets Cold Feet on youtube and watch the episode on reptiles being cold blooded.

Day 51

L*

  1. You are going to start working on a new lapbook about dinosaurs. Dinosaurs most likely are part of the reptile family.
  2. What are the characteristics of a reptile? Try to name them without going to the link. Use the link if you need some help.
  3. *Print pages 15-22, 26-27, and 32-35 of the lapbook.
  4. Today, complete the pieces on the paleontologist and dinosaur. Define dinosaur and tell what a paleontologist does. Read more about being a paleontologist.
  5. Do you think you would like to be a paleontologist? Why or why not?

M

  1. For the next few days you’ll be reading from an article What Really Happened to the Dinosaurs? Stop at the end of the section “Who Discovered Dinosaurs?”    (If you’d like to read it on a PDF, read pages 1 and 2 of What Really Happened to the Dinosaurs? ) There’s a little bit to finish on page 3. Get out a notebook or some notebooking pages and take notes.

Day 52

L*(*)

  1. (*)If you have a young child interested in dinosaurs, you could consider printing out a packet of coloring and tracing.
  2. Choose two dinosaurs that you are interested in on this DinoKids site and read about them. (You will do two more another day.)
  3. Here’s a good place to stop and point out that not all scientists agree on things. The site where you looked up the dinosaurs says that these dinosaurs lived 65 million years ago. Here’s a website where a scientist says they lived 6 thousand years ago. The Bible tells us they were created on day six of creation. I believe that the Bible is true, so I believe the scientist who says that dinosaurs lived 6,000 years ago. There is scientific evidence that dinosaur fossils that have been found are that young. Scientists who don’t believe in the Bible refuse evidence that supports the Bible. We always need to take the information we are given and check how it lines up with the Bible. The Bible is true, so if something contradicts, or goes against what the Bible says, we need to stop and decide if that information is false. We will do a little more about what the Bible says about dinosaurs in the coming days.

M

  1. Read more from What Really Happened to the Dinosaurs? Begin reading at the section”When Did They Live?” and stop at the end of the section “Are There Other Ancient Records of Dinosaurs?” (If you’d like to read it on a PDF, read pages 3 and 4 of What Really Happened to the Dinosaurs?)  Take notes on the main points.

Day 53

L

  1. Make the lapbook piece for where the dinosaurs lived. Cut out the dinosaurs and place them on the continent that’s on the same page as they are on. (This was printed on Day 51. Some dinosaurs have been found on more than one continent. If you find that information, you could write that dinosaurs name on another continent.)
  2. Make the lapbook piece on how big the dinosaurs were. (This was printed on Day 51.)
  3. Color the graph up to the right number for each dinosaur.
    • Tyrannosaurus rex 40 feet
    • Iguanodon 33 feet
    • Apatosaurus 90 feet
    • Triceratops 25 feet
    • Utahraptor 20 feet
    • Stegosaurus 25 feet
    • Velociraptor 6 feet

M

  1. Read more from What Really Happened to the Dinosaurs? Begin reading at the section, “What Do the Bones Say?”and stop at the end of  “Why Do We Find Dinosaur Fossils?” (If you’d like to read it on a PDF, read pages 5 and 6 of What Really Happened to the Dinosaurs?)  Take notes on the main points.

Day 54

L

  1. “Os dinossauros comiam plantas antes da queda. Como sabemos disso? Deus criou o mundo e disse que era “muito bom!” Tudo existia em perfeita harmonia. Sabemos, também, que todos os animais eram vegetarianos por causa do que encontramos em Sua Verbo- Gênesis 1:30: ‘E a todos os animais da terra, a todas as aves do ar, ea cada coisa que se arrasta sobre a terra, que tem vida, tenho dado toda a erva verde por alimento: e assim foi ‘. Alguns cientistas usam o argumento de que os dinossauros tiveram dentes- afiadas, portanto, eles comiam carne. No entanto, hoje Pandas gigantes e muitas outras espécies de ursos têm dentes afiados (similar a grandes gatos comer carne como leões), e eles são vegetarianos. Após a queda, tudo mudou. O mundo já não era perfeito como Deus o criou. Neste ponto, é possível que algumas variedades de dinossauros se tornaram comedores de carne.homeschoolshare.com )
  2. Preencha o pedaço dino dieta impresso no dia 51.
  3. Conheça mais dois dinossauros. Procurá-los no presente  DinoKids  site.

M

  1. Leia mais a partir O que realmente aconteceu aos dinossauros? Leia a partir de “Como os dinossauros Fit na Arca?” Até o fim. (Se você gostaria de lê-lo em um PDF, ler a partir de “Como os dinossauros Fit na Arca?” Até o fim do  que realmente aconteceu com os dinossauros ?) Tome notas sobre os principais pontos.

dia 55

o

  1. Montar a peça sobre o que aconteceu aos dinossauros após o dilúvio.
  2. Sim, isso significa que os dinossauros estavam na arca. Se eles estavam vivos no momento do dilúvio, Noé teria levado-os na arca. Como eles poderiam se encaixar? Todos eles nasceram a partir de ovos, certo? Eles começam pouco. Répteis crescer enquanto vivem. A dinossauro jovem não teria sido tão grande.
  3. Eu acho que todas essas histórias tipo de conto de fadas com cavaleiros matando dragões cuspidores de fogo veio de passadas e exagerados contos de combate e matando dinossauros.
  4. * Imprima páginas 3 e 4 deste pdf. Leia os versículos bíblicos. O que eles nos dizem sobre os dinossauros?
  5. Se você ou seus pais quiser ler mais sobre a evidência para a criação e dinossauros “jovens”, aqui é um lugar para ir, The Institute for Creation Research .

M

  1. Write a page about dinosaurs, presenting your beliefs about their existence, timing and demise. (And anything else you’d like to say.)
  2. Read it to your family.
  3. If you have more questions or are really interested, here is a list of books on the subject that you can read online. Read the descriptions because some are easier to read than others. Here’s one you might be interested in reading, Creation: Facts of Life.
  4. If you scroll to the bottom of the page there are some creation/evolution quotes.

Animal Adaptations

Day 56

L

  1. We’ve finished reptiles. Before we move onto birds, we’re going to do another topic together. You did a lapbook about animals in winter. You learned they hibernatedmigrated and adapted.
  2. Tell someone what those three words mean.
  3. Now you are going to look more at animal adaptation, or special characteristics that allow animals to survive in their environment.
  4. When you find information, put it on a lapbook piece (or maybe you have another idea, poster, power point,…) Here are lapbook pieces  already made that are blank. You can choose what you want to use, print it out and fill it in. Or, here are lapbook pieces that you can type onto and then print out. Your choice.
  5. On day 60 you will be presenting your lapbook/project.
  6. Here is a link for you for today. You can search for more yourself if you like on any day.

M

  1. We’ve finished reptiles. Before we move onto birds, we’re going to do another topic together. You did a lapbook about animals in winter. You learned they hibernatedmigrated and adapted.
  2. Now you are going to look more at animal adaptations, or special characteristics that allow animals to survive in their environment.
  3. When you find information, put it on a lapbook piece (or maybe you have another idea, poster, power point,…) Here are lapbook pieces  already made that are blank. You can choose what you want to use, print it out and fill it in. Or, here are lapbook pieces that you can type onto and then print out. Your choice.
  4. On day 60 you will be presenting your lapbook/project.
  5. Here is a link for you for today. You can search for more yourself if you like on any day.

Day 57

L

  1. Here is the lapbook pieces  link.
  2. Here is a link you can use today:
    • adapting to the heat: Click on Desert Kings, Thirst Quencher, Egg-Laying Extremes

M

  1. Here is the lapbook pieces link.
  2. Here is a link you can use today:
    • adapting to the heat

Day 58

L

  1. Here is the lapbook pieces link.
  2. Here is a link you can use today:
    • adapting to the wet

M

  1. Here is the lapbook pieces link.
  2. Here is a link you can use today:

Day 59

L

  1. Here is the lapbook pieces link.
  2. Here is a link you can use today:

M

  1. Here is the lapbook pieces link.
  2. Here is a link you can use today:

Day 60

L/M

  1. Finish and present your lapbook or project. Read it to your audience. Explain it to them. Answer their questions.
  2. Consider putting up a bird feeder. We’re looking at birds next and it would be great to have birds to look like.

Birds  (L  Optional Reading: The Burgess Bird Book for Children)

Day 61

L

  1. Play again. You should be getting really good at this.
  2. Here is the bird page. What makes a bird? Tell someone.
  3. Read more about birds.
  4. Optional reading: The Burgess Big Book of Birds. These are stories that teach about birds. If you like to read, or if you would like someone to read these stories to you, then please go ahead. There are LOTS of stories.

M

  1. Are you confident of your classifications?
  2. O que classifica um animal como um pássaro ?
  3. Leia sobre pássaros e penas . Pare quando o título “As aves são Construído para Voar”.
  4. Diga para alguém que algumas características únicas de aves (temperatura?).
  5. Diga para alguém sobre algumas maneiras pássaros usam penas (proteção?)

dia 62

L *

  1. * Imprima este folheto sobre pássaros . (Você pode imprimir páginas 2 a 14, no entanto, que não vai usar a página 9.)
  2. Hoje completar as duas primeiras páginas.
  3. Para completar o Diagrama de Venn assistir a esses vídeos dos pássaros e fazer observações.
    1. avestruz comum
    2. Colhereiro
    3. Godwit Hudsonian
    4. Pardal Branco-throated
  4. Se você está preso, há algumas observações na página 7 deste pdf.

M

  1. Você pode virar esta página em um verdadeiro falso questionário / para um pai ou irmão? Leia a página e veja se você pode enganar um pai ou irmão com algumas verdadeiras ou falsas questões sobre pássaros.
  2. Faça uma observação de pássaros de dez minutos. Pegue um pedaço de papel e ir para fora. Olhe para as aves e ouvir os pássaros. Registro quantas você vê e ouve. O que você vê-los fazendo? você pode tirar uma foto de você? você pode identificá-lo?
  3. Se você quiser trabalhar em suas habilidades de identificação de aves, você pode baixar esse guia .

dia 63

o

  1. Fazer folhas de atividade 2, 4, 5, 6 e 7.
  2. Para folhas de atividade 4 e 5, ouvir os cantos de pássaros , a fim de combiná-los.
  3. Leia as caixas de 6 e 7 e desenhar as imagens como eles são descritos.
  4. Mostrar as caixas e seus desenhos para alguém e explicar o que eles mostram.

M

  1. Learn about sound by watching this video.
  2. Watch this video on the language of birds.

Day 64

L

  1. Watch this video on bird habitat and identification.

M

  1. An animal’s habitat provides food, water, cover/shelter and space.
  2. Draw a map of your backyard or a local park. Mark where trees, bushes, and other plants are. You are going to look for where birds can find food, water, cover/shelter and space. Make a map and label these four items on your map.
  3. If you find a bird’s nest, you could draw/write how it’s location is a good habitat. How does it provide food, water, cover/shelter and space?

Day 65 

L

  1. Every bird has beak or bill, but they come in different shapes and sizes. Some are made for opening seeds, others for catching fish or eating small animals. Birds have no teeth, so they either swallow the food whole, or bite, crack, or tear it.
  2. Do activity sheets 8 and 10.
  3. Watch different types of beaks and bills in action.
  4. What food matches which beak? Be quick! Drag and drop the food at a table.
  5. Want to try and eat like a bird? Look at activity sheet 9. Try picking up bird-sized food with clothespins or chopsticks or toothpicks, etc.

M

  1. Watch these videos of birds using their beaks and bills.
  2. After you watch the videos in each section. Draw a picture of that type of beak. Label it (“Probing,” for example) and write what types of food are eaten by birds who have that type of beak.
  3. Do each type of beak.
  4. You can read about birds eating.

Day 66

L

  1. Look at a feather up close and read about the parts of a feather.
  2. Now read about the four most common wing shapes that birds have.
  3. What are the different types of wings good for?  (answer: soaring and speed)
  4. Look at the wing shapes and the silhouettes of specific birds with that type of wing (Wing Shapes).
  5. Watch this video on how birds use their wings. He’s going to use some fancy science words that you don’t have to know, but watch the video and observe how the wings and feathers move.
  6. Use this page to try and identify at least two different types of wings. Which kinds of wings do they have?

M

  1. Watch some videos and see how the birds move. Make sure to watch the ostrich, eagle and the loon.
  2. Watch hummingbirds as well.
  3. Think about how penguins move. Can you picture a pigeon moving? (Our family can. We have a family of pigeons living on our balcony.)
  4. Write a description for how ostriches, eagles and loons move.
  5. What are all the different ways that you can think of that a bird moves?  (Stop and think. Write down at least three.)
  6. Aqui estão algumas maneiras que você pode mover-se como um pássaro.
    • CIDADE STRUT
      Movendo suas cabeças dentro e fora como eles andam, os alunos colocam as mãos atrás das costas, dar passos curtos, e imitar um pombo.
      DESERT SOAR
      Como abutres, os alunos abrem seus braços e gentilmente derrubar seus corpos e braços para trás e para frente.
      SHUFFLE-SHUFFLE
      Peça aos alunos para fazer o seu melhor “pinguim”, mantendo os braços em um ângulo ligeiro longe de seus corpos e shuffle com pequenos passos e pés juntos. Um pouco balançando acrescenta ao gingado.
      Flit-AROUND
      Agindo como os pequenos helicópteros beija-flores são, os alunos batem as armas de seus cotovelos o mais rápido possível e pairar em uma posição. Eles também podem voar para cima ou para baixo ou mesmo lado-a-lado.
      PASSO-STOP
      Assim como tordos, alunos passo, passo, passo em seguida, parar para ouvir vermes.
      Isto vem da edição de setembro de Amigos emplumados Atividades . Você pode obter todas as suas guias de atividades no link.
  7. Demonstrar para sua família ou ensinar a seus irmãos mais novos como se mover como a avestruz, águia, mergulhão, pombo, abutre, pinguim, beija-flor e robin.
  8. fato de vôo: O mar ártica voa cerca de 25.000 milhas durante sua migração! É preciso o vôo mais longo de qualquer ave.

dia 67

o

  1. Assistir a esses vídeos de pássaros em vôo .
  2. Use folha de atividade 12 do seu folheto e corresponder ao tipo asa para o tipo de vôo.
  3. Agora use folha de atividade 11. Use este temporizador  e configurá-lo para 30 segundos. Mantenha os cotovelos ao seu lado. Clique em Iniciar e começar a bater suas asas curtas. Conte quantas vezes você bater em 30 segundos. Grave o seu número na caixa superior sob teste # 1.
  4. Repita o calendário ea contagem, mas desta vez com os braços esticados para fora. Você tem asas mais longas agora. Anote o resultado na caixa superior sob teste # 2.
  5. Repita o momento e contando mais uma vez, mas desta vez segure os braços esticados para fora e mantenha um livro pesado em cada mão. Você tem muito grandes, asas pesadas, como o abutre. Anote o resultado na caixa superior sob teste # 3.
  6. Cor nas caixas de gráfico de acordo com os números que você gravou.
  7. O que você observa?
  8. Sabe agora por que você vê abutres apenas deslizando? (Suas asas são pesados ​​para bater demais!)

M

  1. Leia através de todos os links nessa página sobre pássaros em vôo . O autor acredita na evolução, mas sabemos que há um criativo, Deus onisciente que projetou cada asa especificamente para o seu propósito.
  2. Como os pássaros voam? Escreva um parágrafo ou contar a alguém sobre as diferentes forças e as variáveis ​​envolvidas em um pássaro voando.

dia 68

o

  1. Leia sobre migração . Clique no mapa rota de migração e clique em cada um dos pássaros.
  2. Que  aves migram .
  3. Leia sobre  a escolha da rota .
  4. Leia sobre  como os pássaros encontram seu caminho  .
  5. Diga a alguém o que significa a migração.
  6. Será que todas as aves migram? (Resposta: nenhum )
  7. Quais são alguns métodos pássaros usam para encontrar o seu caminho?
  8. If you live in America, click on your region on this map and click on some birds to see where they migrate. If you don’t live in America, maybe you would still like to learn about some birds’ migration routes.

M

  1. Read about migration.
  2. Play the migration game.

Day 69

L/M

  1. Lapbook time. Choose a lapbook to complete. You can ask to make your own project, but it must be done when the lapbooks are done. Older students should always write in the answers in the lapbook pieces with full sentences.
  2. Decide on which lapbook you want to do and how many pieces you will do each day to finish in order to present on Day 75. That’s about 6 days. If you decided quickly, get started today.

Day 70

L/M

  1. Work on your lapbook.

Day 71

L/M

  1. Work on your lapbook.

Day 72

L/M

  1. Work on your lapbook.

Day 73

L/M

  1. Work on your lapbook.

Day 74

L/M

  1. Work on your lapbook.

Day 75 

L/M

  1. Finish your lapbook and present it. Show it to your audience and read it to them. Explain things to them. Answer their questions.
  2. Play Mission Migration.

Day 76

L/M

  1. Will your birds survive? There are five levels.
  2. Just for fun, read this list of collective nouns for birds. ( like a school of fish or a pack of wolves)
  3. Which ones do you think are the most interesting?
  4. And just for fun read the pellet information . Read the directions and then do the dissection. What did the owl eat?

Mimicry

Day 77

L

  1. Before we move on to our next type of animals, we are going to look at animal mimicry. Mimicry is a form of camouflage, a disguise. Animals copy other animals. There are many ways they mimic. They might look like something else, sound like something else or even act like something else. It can be a way for an animal to protect itself as you will see.
  2. First, since we just learned about birds, listen to a bird mimic others. How many different calls does the bird do?
  3. Read about animal mimicry.
  4. Here are animals using camouflage, including mimics that look like something else. Just scroll down for the pictures.
  5. How do you think mimicking something else could protect these animals?

M

  1. Before we move on to our next type of animals, we are going to look at animal mimicry. Mimicry is a form of camouflage, a disguise. Animals copy other animals. There are many ways they mimic. They might look like something else, sound like something else or even act like something else. It can be a way for an animal to protect itself as you will see.
  2. First, since we just learned about birds, listen to the bird mimic others. You’ll be surprised.
  3. Read about mimicry.
  4. Here are pictures of animals that use camouflage and mimics that look like something else.
  5. What do you think this type of mimicry is good for?

Day 78

L

  1. Read about mimicry as a type of camouflage.
  2. Here’s a video about animal mimicry. Pick an animal to tell how its look-alike mimicry helps it?

M*

  1. *Read about animal mimicry and complete the crossword. (You can read online and just print page 2 if you like.)

Day 79

L

  1. Watch this power point about Animal Adaptations. Click on the triangle play button to move it forward. (Adaptations, remember, are physical characteristics that an animal has in order to survive.)
  2. Explicar a alguém sobre as diferentes adaptações que explicou sobre a apresentação e como essas adaptações ajudar os animais sobreviver.

M

  1. Assista a este ponto de poder na Defesas animais . Clique no botão play triângulo para movê-lo para a frente.
  2. Explicar a alguém sobre diferentes tipos de defesas animais e quais mimetismo parte desempenha na proteção de um animal.

dia 80

L / M

  1. Jogue o jogo de revisão zoologia vocabulário . Você deve jogar mais de um nível. Nem todas as palavras aparecem na primeira página. Para começar a escolher um dos jogos listados.
  2. Tirar fotos da tela da apresentação de ontem e jogo de hoje e colocá-los em um documento com uma breve explicação para mostrar em sua carteira que tipos de materiais que você usou.

Insects

dia 81 

o

  1. Vamos passar para insetos.
  2. Leia esta descrição do que classifica um determinado bug como um inseto .
  3. Agora tente e decidir qual destas coisas de buggy são  insetos ?
  4. Desenhar uma imagem de um insecto imaginário. Mas certifique-se que é um inseto. O que ele precisa ter?

M

  1. Leia sobre classificação de inseto . Certifique-se de ler as características de insetos.
  2. Aqui estão algumas imagens de formigas .
  3. O que faz uma formiga um artrópode?
  4. O que faz uma formiga uma hexapod?
  5. Representam em papel a classificação de um inseto de sua classe ao seu filo e reino. Em cada nível desenhar ou escrever outros animais que estão nessa classe, filo e reino.

dia 82

o

  1. Identificar os insectos .
  2. You are going to be reading about bees. (This link is for those who want to download the book.)
  3. Today read, “Bees Are Always Working.”
  4. I think that must be why we have the expression in English, “busy bee,” to describe someone who is always on the go.
  5. Learn a little about what different types of bees there are. Scroll down to where it says Bumble Bees to begin.
  6. You are going be learning about honeybees.

M

  1. Use the information in the picture to answer the questions below about insect anatomy.
  2. Match the parts to their jobs.
  3. Read “The Way of an Ant.”

Day 83

L*

  1. Today read, “Each Bee Helps.”
  2. Look at the different kinds of honeybees on this page and read the descriptions.
  3. *Use what you read to fill out this lapbook piece (kinds in a hive). Try to leave room to add more information later if you learn something new.

M*

  1. Read “The Ant Nest…
  2. *Print out page 1 of this web page and fill in the anatomy labels. Use the site for the words to use.
  3. Watch this video of a leaf cutter ant.
  4. Watch this video of a fire ant swarm.

Day 84

L*

  1. Today read about a worker bee’s chores.
  2. *You will use this honey bee lapbook to find information and all of the pieces you will be printing.
  3. Use the information you read to complete the Busy as a Bee lapbook piece. Just print one. The second one does not require writing.
  4. Watch this bee video.
  5. Is there any information you can add to the Different Kinds of Bees piece?

M

  1. You have seven days to complete an ant lapbook or presentation. If you don’t want to do the lapbook, you can make a power point presentation or a book or something else!
  2. In your presentation you must include all of the topics covered in the lapbook. You can add more if you choose, but you must include information on those topics. Use your own words and write in complete sentences.
  3. If you are doing the lapbook, make sure to write in complete sentences.
  4. Also, at some point before day 90, you need to perform an experiment. You could make an experiment testing what foods they like best. You could make an experiment for how fast they can eat a piece of food. You can come up with your own idea. Here is an experiment worksheet to fill out (experiment worksheet). Make a chart or graph if that would show your data well.
  5. Get to work today.

Day 85

L*

  1. Read about their bodies.
  2. *Print out this bee picture.
  3. Label what it uses for feeling and smelling.
  4. Draw on a stinger.
  5. Draw on what it uses to suck up nectar. Do you remember what its shape was described as?
  6. Label its “honey stomach.”
  7. You can look at this honeybee anatomy picture if you want to know more.
  8. Conclua peça os fatos unbeelievable lapbook em páginas 21-23 do PDF. A informação para os fatos podem ser encontrados no 6 do lapbook PDF.

M

  1. Trabalhar no lapbook / apresentação.

dia 86

L *

  1. Ler, “ As abelhas são Builders Too .” Continuar e ler página 20 também.
  2. (Em vez do projeto adiante, aqui é um opcional projeto alternativo para um estudante elementar mais velho que é bom em dobrar.)
  3. * Imprima esta página de hexágonos . Hexágonos tem seis lados. Eles são a forma das células do favo de mel.
  4. Trace, cor e cortar os hexágonos. Colá-los juntos em um outro pedaço de papel, todos tocando como um favo de mel.
  5. Conclua a peça lapbook sobre ladrões colmeia!

M

  1. Trabalhar no lapbook / apresentação.

dia 87

o

  1. Leia “ Encontrar flores .”
  2. Assista a esta dança das abelhas chamado de “abanar”.
  3. Conclua a peça lapbook abelha dança. Levante cada aba e escrever o que cada aba comunica.
  4. Conclua a peça sobre como abelhas comunicar com cheiro. Este vídeo vai te ensinar  como dobrar o livro .

M

  1. Trabalhar no lapbook / apresentação.
  2. Não se esqueça de completar a sua experiência. (Dia 84)

dia 88

o

  1. Leia “ Casa do vôo ” e as três seções cerca de mel.
  2. Preencha o pedaço lapbook frasco de mel com fatos de tomada de mel.

M

  1. Trabalhar no lapbook / apresentação.

dia 89

o

  1. Leia “ tipo de pão de uma abelha .”
  2. Use o pedaço lapbook polinização para escrever sobre como as abelhas usam pólen para fazer comida e como eles também ajudam flores levando o pólen de uma flor para outra que lhes permite fazer sementes e frutos.
  3. Print out a cover for your lapbook or draw one.

M

  1. Work on the lapbook/presentation.

Day 90

L

  1. Read “What Makes a Queen” and “Beginning to Grow.”
  2. Complete the royal jelly lapbook piece.
  3. Read “Sealed In” through “The First Days.”
  4. Complete the lifecycle lapbook piece.
  5. Watch this presentation on complete and incomplete metamorphosis.

M

  1. Finish your lapbook/presentation.

Day 91

L

  1. Present your lapbook. Show it to your audience and read it to them.
  2. Solve the pest mysteries.
  3. How does learning about insects help us?
  4. Just for fun: Here’s a build-a-bug game. Some of the words are missing from some of the questions. Try to insert “insect” or “food” to finish the question.

M

  1. Present your lapbook or presentation. Show it to your audience and read it to them. Explain things to them. Tell them more. Tell them about your experiment, what you observed and your conclusion. Answer their questions.
  2. Learn about pests and how to control them.
  3. How does learning about insects help us?
  4. Just for fun: Here’s a build-a-bug game. Some of the words are missing from some of the questions. Try to insert “insect” or “food” to finish the question.

Day 92

L*

  1. Next you are going to be learning about worms. They are NOT insects, but they are creeping crawly things. Do you find them disgusting or interesting?
  2. Complete the Worm Word Cards & Pocketbook.
  3. *Save the worm lapbook to your computer. Print the whole thing or just the pages you need each day.
  4. Find directions and information in the downloaded or printed lapbook or use the preview on the lapbook page.

M

  1. You get to read about spiders. Are you excited or creeped out?
  2. Read one chapter a day from The Life of the Spider by Fabre. I think you can just pick your chapter each day.

Day 93

L

  1. Complete the Tunnel Travels Accordion. You can use the one with words or the blank one that you need to fill in.
  2. Complete the Worms on the Move Tri-fold.
  3. Find the information on the lapbook page.

M

  1. Read one chapter.

Day 94

L

  1. Complete the Mating & Hatching Matchbooks.
  2. Find the information on the lapbook page.

M

  1. Read one chapter.

Day 95

L

  1. Complete the Earthworm Enemies Shutter piece.
  2. Find the information on the lapbook page.

M

  1. Read one chapter.

Day 96

L

  1. Complete the Favorite Compost Foods piece.
  2. Here are instructions for the Hotdog Book.
  3. Find the information on the lapbook page.

M

  1. Read one chapter.

Day 97

L*

  1. *Print this diagram out from Enchanted Learning. You can fold this in half and put a label on it.  Label is found in the Tug of War Simple Fold  file.
  2. Read about worm anatomy. Herman the Worm explains anatomy
  3. Complete the Worm Bodies Fan (words) piece or the Worm Bodies Fan (blank) piece. The blank one requires writing.

M

  1. Read one chapter.

Day 98

L

  1. Complete the Tug of War Simple Fold piece.
  2. Find the information on the lapbook page.

M

  1. Read one chapter.

Day 99

L

  1. If you are able to read other books on worms or are able to observe a worm. You could use these pieces.
    •  Book Log
    •  Observation Book
  2. If you don’t have worm books, use some of these links to learn more about worms.
  3. Use this lapbook piece to record anything you find interesting, (Worm Wonders) . (You can add to any of your other pieces if you like.)

M

  1. Watch this video of a spider. Make observations.
  2. Watch this video of a spider. Make observations.
  3. Write a chapter for Fabre’s book. Try and write in his wonderful style. He’s so descriptive. Write at least half a page (single spaced, 250 words) describing the spider in as much detail and as in as many ways as you can think. You can add in facts you’ve learned about spiders. You don’t have to be limited to what you saw in those five minutes. Tomorrow you will finish/edit it and present it.

Day 100

L

  1. Share your lapbook. Show it to your audience and read it to them. Explain things to them. Answer their questions.
  2. If you are allowed, you can search for The Magic School Bus Spins a Web on youtube.
  3. You could also try a little review. Feed the animals.

M

  1. Finish/edit your descriptive spider story.
  2. Read it to your audience. Answer their questions about spiders.

Symbiotic Relationships

Day 101

L/M

  1. Before we move under the sea, let’s look at symbiotic relationships. That’s when two living things work together to take care of each other. They each do something for the other. They are a team. You are going to make a book. On each page draw a picture of both animals in the symbiotic relationship. You can write the names of the animals, and if you are older (Ms and some of the Ls) you can write how the animals help each other. If you have siblings, you can make a book together if you like. Younger kids can draw; older kids can write. Or, you can each make your own. Make sure your book has a cover.
  2. Here’s an official definition of symbiosis:
    • Interaction between two different organisms living in close physical association, typically to the advantage of both.
    • A mutually beneficial relationship between different people or groups.
  3. Here’s your first relationship. Watch this video about ant and butterfly symbiosis.
  4. Watch this video on fish symbiosis.

Day 102

L/M

  1. Here’s another symbiotic relationship, the acacia ant and the acacia tree.
  2. Scroll down and just read “Clowning Around.”

Day 103

L/M

  1. Read about the rhino and a small bird, the oxpecker. You don’t have to read the whole page, just about this relationship.
  2. Watch this video on seagulls and sunfish.
  3. Finish your book. Present your book to an audience. Explain the pictures and the relationships between the animals.

Fish

Day 104

L

  1. What is a fish?
  2. One of the characteristics of a fish is that it breathes underwater with gills. Learn more by watching this Science Up Close presentation.
  3. How about a story? Rainbow Fish

M

  1. We’re diving under the ocean. Complete the five tasks of the coral reef web of life to learn about some sea creatures, classifications, and underwater food chains.

Day 105

L*

  1. Print pages 3 – 5  of this pdf. Page 3 shows you the names of a fish’s fins. Page five shows you different shapes of fish.
  2. Look at these two pages and then try these two activities.
  3. Label the fish fins. (Choose it from the menu.)
  4. Build a fish

M

  1. Let’s jump to another habitat. Read about freshwater fish. Read about the fish on the left as well.
  2. When you are filled up with knowledge, take the freshwater fish quiz.

Day 106

L

  1. Look at the fish on the fish shapes page. What types of places do they live in? You can probably picture the open ocean and sand and mud. Here are some pictures of what the coral reef looks like.
  2. There is another distinction about where fish live. Read about freshwater and saltwater fish. Don’t forget to scroll down and read the fascinating facts. Also choose two fish on each page to read more about (from the list of fish on the left side).

M

  1. Read about saltwater fish today. Use the fish links on the left.
  2. Take the quiz when you are finished.

Day 107  (4 straws per person, cardstock if you can, for printing)

L/M*

  1. *Complete this worksheet on the ocean’s zones.
  2. You can watch this video too about the ocean’s zones.
  3. *You might want to set up the 3D bingo game about underwater ecosystems. You will play tomorrow. You should at least get it printed out and get everything together that you will need. You need to print a set for each child playing and one for the caller (mom?). I never have cardstock. When I need paper to be stronger. I glue a second piece to the back of it.
  4. If you make them today, put these in a safe place until you play the game.

Day 108

L/M

  1. Read the introduction and how to play.
  2. Play 3D Bingo.

Day 109  (Make sure you have ink in the printer. You can always print in black and white, but color is nice.)

L**

  1. *You are going to be doing a shark lapbook. Here is the site where you will get your information. You should download it. They will need the information in the lapbook. It’s up to you if you want to print out the info.
  2. Today complete the What is a Shark? piece.
  3. Complete the vocabulary piece.

M*

  1. *You are going to be doing a shark lapbook. Print it out and get going. You need to do four minibooks a day.
  2. You can skip numbers (in the questions section) 3, 12, 15, 31
  3. Você também precisa encontrar sua própria informação. Use o Google busca segura rigorosa e digite as perguntas que você precisa respostas.
  4. Aqui estão alguns sites também.
  5. Começa hoje.

dia 110

L **

  1. Hoje completar o Graph Tamanhos Tubarão.
  2. Completar o All in the Shark Família Triângulo.
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 111

o

  1. Completar o Diagrama de Label.
  2. Completar o tubarão Parts Tab Book.
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir. (Você pode usar a visualização para encontrar informações.)

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 112

o

  1. Complete a  Hunters Flap Sense-acional.
  2. Completar o tubarão Dentes peça.
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 113

o

  1. Conclua a peça (dieta) Matchbooks. (Salvar parentes para o Dia 114)
  2. Conclua a peça onde os tubarões ao vivo (pop-up).
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 114

o

  1. Complete a (parentes) peça Matchbooks.
  2. Conclua a peça Babies.
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 115

o

  1. Complete a espécie Cards & bolso.
  2. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Trabalhar em seu lapbook.

dia 116

o

  1. Conclua a peça dano / Ajuda.
  2. Você pode imprimir uma capa se você gosta ou desenhar a sua própria capa.
  3. Aqui é o local onde você vai ter o seu  informações  e pedaços se você já não imprimir.

M

  1. Termine o seu lapbook.

dia 117

G / H (*)

  1. Apresente suas lapbooks. Mostre-lhes a sua audiência. Leia a eles. Explicar as coisas para eles. Responder às suas perguntas. Não interrompa a apresentação de qualquer outra pessoa. Você pode ter alguns fatos diferentes se você tem suas informações de diferentes lugares. Você pode compartilhar suas informações quando é a sua vez.
  2. Tirar fotos de seu lapbook para a sua carteira.
  3. Play the zoology ocean edition vocabulary game. You start by choosing a game from the list.
  4. Do one or all of the following activities.

Other Water Animals Day 118  (optional craft: brown paper lunch bag)

L*(*)

  1. Learn about Sea Otters.
  2. *Print out these Pup’s super critter cards. Learn their English names. You can ignore the Spanish. Cut them out. Ask someone to play with you. Have the person pick one card. You ask yes and no questions to figure out which critter it is. They can only answer you yes or no. Do all the cards.
  3. (*)Just if you would like to…here is a sea otter craft.

M

  1. Read all about sea otters.
  2. List five facts about sea otters when you are all done.
  3. Watch the sea otters on the web cam if you are able. Make two observations.

Day 119

L

  1. Learn what animals may live in a tidepool.  (Alternate link)
  2. Can you find what kinds of things sea stars eat?
  3. Is the sea star a vertebrate or invertebrate. What does that mean?  (answer: an invertebrate does not have a spine)
  4. What happens if a sea star looses an arm?  (answer: It grows back.)

M*

  1. Learn about clams.
  2. You could take a picture of this for your portfolio as well.

Day 120

L(*)

  1. What kind of animal is it? You can read the animal name when it appears in the correct list.
  2. Review your zoology vocabulary.
  3. (*)If you like, here are coloring pages.

M

  1. Learn about barnacles.

Day 121

L*

  1. This week you are going to complete a jellyfish lapbook.
  2. Today complete the Finding Jellies,  Classification , and On the Move pieces.
  3. Don’t lose the dinner piece on the finding jellies page.
  4. *Here is where you will get your information and where you’ll print your pieces.

M*

  1. You are going to be completing a lapbook on mollusks.
  2. *Print the lapbook pieces. Today complete the What is a Mollusk?, Mollusk Anatomy Tab, and All in the Mollusk Family pieces.
  3. Use the same page for information. Write your answers in complete sentences.

Day 122

L

  1. Today complete the Anatomy, Size and Lifecycle pieces.
  2. Here is the page where you will get your information and pieces if you didn’t already print everything.
  3. You can read the info by clicking on “preview.”

M

  1. Today complete the Squid Facts piece.
  2. Write in complete sentences.
  3. Here is the page where you will get your Information.
  4. You can read the info by clicking on “preview.”

Day 123

L

  1. Today complete the Dinner and Hunting with Tentacles pieces.
  2. Here is the page where you will get your information and pieces if you didn’t already print.
  3. Read over your lapbook so far. Could you explain each piece to someone? If not, go to the information page and read the facts again.

M

  1. Today complete the Octopus Facts and Octopus pieces.
  2. Here is the page where you will get your information and pieces if you didn’t already print.
  3. Make sure you are writing complete sentences in your own words. Don’t copy off of the page.

Day 124

L

  1. Today complete the Predators and Protection pieces.
  2. Here is the page where you will get your information and pieces if you didn’t already print.

M

  1. Complete the Slug and Snail Characteristics pieces.
  2. Here is the page where you will get your information and pieces if you didn’t already print.

Day 125

L

  1. Read the vocabulary carefully that is listed on the information pages. You need to know those words to win the game.
  2. Print out the Lotto cards  from the lapbook and play Bingo. (You’ll need someone to play with.)
  3. Present your lapbook. Show it to your audience. Read it to them. Explain it to them. Answer their questions.

M

  1. Vocabulary review…

Day 126

L*

  1. This week you will be doing a whale lapbook.
  2. Today complete the Classification and Anatomy pieces.
  3. *You can find information on the pdf preview.

M*

  1. *This week you will complete a sea turtle lapbook.
  2. Print out all of the pieces to get started. You need to complete three pieces each day. It’s due on Day 130.
  3. All of the information was on the page.

Day 127

L

  1. Today complete the Whale Cards and How Long? pieces.
  2. You can find information on this page and pieces if you didn’t already print.

M

  1. Work on your lapbook.

Day 128

L

  1. Today complete the All About Blubber and Migration Map pieces.
    • pieces if you didn’t already print
  2. You can find a whale migration map here. You can keep clicking on it to see it bigger.
  3. Blubber helps whales be more buoyant, meaning it helps them float. That’s important when you weigh hundreds of thousands of pounds (over 100,000 kilos). Blubber also keeps whales warm in cold waters. Then the whales can use the energy stored in that fat as they travel on their migration. That leaves them leaner when they are in warm water. It might also help protect them as predators can have a hard time getting through all that fat.

M

  1. Work on your lapbook.

Day 129

L

  1. Today complete the Whale Antics and Vocabulary pieces.
  2. You can find information on this page and pieces if you didn’t already print.

M

  1. Work on your lapbook.

Day 130 

L

  1. Today complete the Compare & Contrast and Whale Extremes pieces.
  2. You can find information on this page and pieces if you didn’t already print.
  3. Present your lapbook.

M

  1. Finish your lapbook.
  2. Present your lapbook.

Day 131

L/M

  1. Before we move onto mammals, let’s take a look at amazing animal senses. What are your senses? Touch, smell, hearing, sight, taste  These animals have those to an even greater extent and other amazing abilities. There are 50 of them on the page. Start carefully reading through them today. Choose three and write down the animal and write about their amazing senses.

Day 132

L/M

  1. Finish read through the page and choose three more animals to write about.

Day 133

L/M

  1. Write a storybook or a comic book about the animals you chose. In your story, you have to show their senses at work. You can work on this tomorrow as well.

Day 134

L/M

  1. Try and finish your storybook or comic book.

Day 135

L

  1. Present your book. Show it to your audience and read it to them. Answer their questions.
  2. Try a game and a quiz.
    • Place the animals into the right category as best as you can.
    • Answer the questions. We didn’t learn all of these. It’s okay if you get some wrong. You can learn from your mistakes.

M

  1. Present your book. Show it to your audience and read it to them. Answer their questions.
  2. Try some games and quizzes. (It’s okay if you don’t get them all right. You won’t know them all. You can learn from what you didn’t know.)

Mammals  (L Optional reading: The Burgess Animal Book for Childrenaudio version)

Day 136  

L

  1. What is a mammal?
  2. Read this page on animal babies.
  3. What’s different about mammal babies? (answer: All other animals lay eggs. Mammal babies grow inside their mothers.)
  4. There is an exception to this. The platypus is considered a mammal, but it lays eggs.
  5. Read about warm-blooded and cold-blooded.
  6. What are mammals? What does that mean?  (answer: Warm-blooded animals stay the same body temperature no matter what the weather. Humans stay about 98.6 degrees Fahrenheit.)
  7. Make a mammal flip book. Each of these animals is a mammal.

M

  1. Assista  O caso do animal Antics Zany . (Este vídeo é uma hora de duração).

dia 137

o

  1. Leia novamente sobre  mamíferos .
  2. E  novamente .
  3. Tocar  É um mamífero?
  4. Jogar  mamífero jogo .

M

  1. Leia sobre o que classifica um animal como um  mamífero  e  assistir vídeos .
  2. O que você faz um mamífero? (resposta:  cabelo em seu corpo, de sangue quente, vertebrados, como um bebê foram capazes de beber leite de sua mãe )

dia 138

o

  1. Faça um tour de uma fazenda de gado leiteiro . Escolha quatro dos pontos de interrogação hoje.
  2. Diga para alguém sobre cada um dos tópicos que você aprendeu sobre.

M

  1. Faça um tour de uma fazenda de gado leiteiro .

dia 139

o

  1. Terminar a  fazenda de gado leiteiro .

M

  1. Qual é a diferença entre o confinamento ea vaca / fazenda bezerro ?
  2. Seria uma boa idéia para montar o seu jogo para o dia 140.

Dia 140 (Você pode querer atribuir uma criança para montar este no dia anterior. Veja minhas notas sobre alternativas de montagem / materiais).

L / M *

  1. * Jogue o jogo de ruminação . Abaixo está sua lista de materiais necessários. (Eu, pessoalmente, nunca use cartões Você também pode usar um molde em vez de fazer um spinner -. 1 é rolar 2,3,4 é o laboratório, 5 é o canto, 6 é o teatro Cortar o spinner e etiqueta.. os números nele.)

Materials you will need: • copies of the pattern pages printed onto card stock • an old cereal box (or other cardboard) • white glue • scissors • a paper fastener • two washers (you can substitute with washers cut from the cardboard) • a small amount of play dough or clay • photocopies of the game pages on heavy card stock paper. • optional: small blobby chocolates that look enough like cow patties to be used as prizes

  1. *If you only have a first or second grader, you could skip this. You can go here and choose a craft or coloring page.
  2. You could also read this fable.

Day 141

L*

  1. You don’t have to print out this whole cow lapbook. (The M level is going to be doing some pieces from the same lapbook.)
  2. *Print pages 12, 14, 25-26, 28, 32-34(If you have an M student or students, you will need pages: 18, 27, 29, 30-31, 36-37)
  3. Each day you will read a fable (found on pages 43-48 of the lapbook). I don’t teach cursive until high school. I’m told the elementary schools don’t anymore. But it would be good to practice trying to read it. Help your child read the cursive and write the words in print, or cursive, if you would like the practice.
  4. Today read one of the fables and do the writing assignment.
  5. Complete page 12 and complete the who’s who piece. (You can find the information you need on the page 1 of the lapbook download.)

M*

  1. You don’t have to print out this whole cow lapbook.  (The L level is going to be doing some pieces from the same lapbook.)
  2. *Print pages: 18, 27, 29, 30-31, 36-37(If you have an L student or students, you will need pages: 12, 14, 25-26, 28, 32-34)
  3. Read the  poem on pages 15-16. Get help if you can’t read something. Even if you can’t write cursive, I think you can probably be able to read it.
  4. Complete page 18. Do you remember? (You read about this on Day 139.) Compare and contrast–do both. Write in complete sentences.

Day 142

L

  1. Read another fable and do the writing if you would like to practice.
  2. Read about “Uses” in the lapbook pdf on pages 5-7.
  3. Complete page 14 and do the uses piece. (printed on Day 141)

M

  1. Complete pages 27 on cow stomachs and 29 on their classification.
  2. Complete the pieces. The cow classification information is at the top of the lapbook pdf on page 2.  (printed on Day 141)

Day 143

L

  1. Read another fable and do the writing if you would like to practice.
  2. Complete pages 25 and 26 and complete the Did You Know pieces. You should know some facts from your dairy farm tour. You can read more if you need to in the information on the pdf with the lapbook piece. (printed on Day 141)

M

  1. Complete pages 30-31 and complete the anatomy cards. Fill them out completely. Write in complete sentences. There is information at the beginning of the lapbook. (printed on Day 141)

Day 144

L

  1. Read another fable and do the writing if you would like to practice.
  2. Read about their life cycle on page 4 of the lapbook pdf.
  3. Complete page 28 and do the life cycle piece. (printed on Day 141)

M

  1. Complete pages 36 and 37 about their history and diet. Follow the directions. There is information at the beginning of the lapbook. (printed on Day 141)

Day 145

L

  1. Read another fable and do the writing if you would like to practice.
  2. Complete pages 32-34. Follow the directions and match and learn the vocabulary. If you need help matching them, the vocabulary is on pages 2 and 3 of the lapbook pdf.
  3. Teach your family everything about cows. Use your lapbook to help you. (printed on Day 141)

M

  1. Watch this presentation on mammals. Use the triangle play button to move it forward.
  2. If you have a younger sibling, play concentration with them using their vocabulary cards.
  3. Present your lapbook. If you have younger siblings, teach them what you know about cows. Let them teach you.
  4. At dinner, tell your family about the loudest, fattest, smallest, smelliest…mammals.

Day 146

L

  1. You are going to be working on a monkey lapbook.
  2. Today complete the Vocabulary and Classification pieces, pages 20, 22-24.
  3. You can find the information on page 2. (Use the preview.)
    • All together you will print pages: 11-30.

M*

  1. *You are going to be working on a lapbook on marsupials. (You can print all of the pieces. A couple have two options, just print one. You don’t have to print the cover–lots of ink.)
  2. Today read the information under “What is a Marsupial?” and complete all of the pieces.

Day 147

L

  1. They are the What is a Primate? and Aesop’s Monkey Fables pieces, pages 7 – 12 .
  2. Read one of the fables today.
  3. You can find the Information on page 3.

M

  1. Today read the information about kangaroos and complete the first three pieces.

Day 148

L

  1. Today complete the Mapping Monkeys and Behavior pieces, pages 27 & 19.
  2. Read another fable today.
  3. You can find the Information on pages 3 & 4.

M

  1. Complete the kangaroo section and the other three pieces.

Day 149

L

  1. Today complete the Predators and Defense and Diet pieces, pages 21, 29, 30.
  2. Read another fable today.
  3. You can find the Information on page 4.

M

  1. Read the information on Koalas and complete the pieces.

Day 150

L

  1. Today complete the New World Monkeys and Babies & Old World Monkey Family pieces, pages 25 and 28.
  2. Take a look at monkey photos. Can you tell which group they belong to? You could search different kinds to see what they look like.
  3. You can find the Information on page 3.

M

  1. Read the information on opossums and complete the pieces.

Day 151

L

  1. Today complete the Fun Facts and New World vs. Old World pieces, pages 13 & 26.
  2. Read the last fable.
  3. You can find the Information on page 3 and through out the information pages.

M

  1. Read about Tasmanian Devils and complete the pieces.

Day 152

L

  1. How can you tell an ape from a monkey? Read the section on “What is the difference” and stop when you get to the section on Apes.
  2. Monkey idioms  Watch the video and then look at these examples. What does it tell us about monkeys that they are used in some of these expressions?

M

  1. Read about Wombats and the rest and complete the last two pieces.

Day 153

L

  1. Watch the movie on Jane Goodall.
  2. Present your lapbooks.

M

  1. Read about Jane Goodall.
  2. Present your lapbooks.

Day 154

L/M

  1. Maybe you’ve heard or read about people training primates in sign language so that they can communicate.
  2. You can watch the beginning of this video to see a gorilla using sign language.
  3. Try training a primate. You’ll need a sibling or a parent or friend.
  4. Decide on something to train them to do. Something simple like, “Give me the apple.”
  5. You would then design symbols for give, me and apple. Draw the symbols on separate index cards or pieces of paper.
  6. Get a reward ready, like a pile of chocolate chips. If your “primate” reaches for one, take their hand away.
  7. There is NO TALKING, NO POINTING, NO GESTURING, NO NOISE during the training.
  8. Show the card, say for apple. Then show the apple. Repeat. Give the card to the “primate” and if they pick up the apple, give them a reward in their reward pile. They can’t eat yet.
  9. If they do something wrong, take away a reward from their pile.
  10. Keep training until you can communicate, “Give me the apple.”
  11. Make sure you don’t use my sentence otherwise your siblings will already know what to do!
  12. Take turns with your siblings training and being trained.

Day 155

L

  1. Become a zookeeper.

M

  1. Play Copse and Robbers. Make sure to read and follow all of the directions. Play until you finish the game.

Day 156

L/M

  1. Você tem duas semanas para completar um lapbook. Você precisa competir pelo menos duas peças por dia. Se o lapbook que você escolher não tem peças suficientes para isso, então você irá adicionar peças que você faz a si mesmo ou fazer duas lapbooks.
  2. Escolha um lapbook. (Mais uma vez, você também pode fazer o seu próprio lapbook a partir do zero ou outro tipo de projeto como eu descrevi anteriormente.)

dia 157

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 158

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 159

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 160

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 161

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.
  2. Se você não tem peças suficientes, iniciar outro ou fazer alguma pesquisa e fazer o seu próprio.

dia 162

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 163

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 164

L / M

  1. Trabalhar em seu lapbook. Completar, pelo menos, duas peças por dia. Os alunos mais velhos devem certificar-se de todas as suas respostas são em frases completas.

dia 165

L / M

  1. Complete o seu lapbook.
  2. Adicione uma capa.
  3. Apresente o seu lapbook. Mostrá-lo para o seu público. Leia a eles. Explicar isso a eles. Responder às suas perguntas.
  4. Você deve saber estes dentro e por fora. Como essas características classificar os animais?
dia 166
o
  1. Seu trabalho durante os últimos quinze dias de aula é fazer um projeto de ciências. Ele precisa estar relacionado a zoologia.
  2. Você vai aprender sobre a ciência do seu tópico. Você vai fazer um projeto 3D para explicar ou demonstrar seu tópico. Se você quiser fazer um cartaz sobre isso, tem que conter elementos 3D. No Dia 180 você vai apresentar o seu projecto. Você vai mostrá-lo a sua família e / ou amigos e dizer-lhes tudo sobre ele, explicar tudo sobre ele e demonstrá-lo.
  3. Se você é capaz de, realizar um experimento relacionado com o seu tópico. (Se você está aprendendo sobre leões, seria difícil fazer uma experiência!) Se você puder, fazer a experiência na frente do grupo. Se não for possível, explicar a experiência e resultados. Aqui está uma  planilha experiência  e  livro experiência que você poderia usar.
  4. Hoje escolher um tema e fazer alguma pesquisa sobre o experimento que você poderia fazer.
  5. Aqui estão algumas idéias de projetos zoologia ciência justo se você gostaria de olhar para eles:

M

  1. Seu trabalho durante os últimos quinze dias de aula é fazer um projeto de ciências. Ele precisa estar relacionado a zoologia.
  2. Você vai aprender sobre a ciência do seu tópico. Você vai fazer um projeto 3D para explicar ou demonstrar seu tópico. Se você quiser fazer um cartaz sobre isso, tem que conter elementos 3D. Se você fazer um projeto no computador, você precisa criar um modelo de computador 3D para ir com seu projeto.
  3. Por exemplo, você poderia fazer dioramas de diferentes tipos de habitats.
  4. No Dia 180 você vai apresentar o seu projecto. Você vai mostrá-lo a sua família e / ou amigos e dizer-lhes tudo sobre ele, explicar tudo sobre ele e demonstrá-lo.
  5. Você também tem que realizar pelo menos um experimento relacionado ao seu tópico ou ler sobre experiências feitas relacionadas com o tema e apresentar a experiência como parte de seu projeto. Você deve incluir a questão ou hipótese, os cientistas começaram com, como eles fizeram o experimento, que os dados foram coletados e que conclusão eles foram capazes de chegar a. Apresentar dados em um gráfico de algum tipo, se puder.
  6. Se você realizar um experimento, apresentá-la por escrito. Você pode usar a  planilha experimento .
  7. Se você usar um experimento realizado por outros, escreva um parágrafo descrevendo a experiência e o resultado incluindo todas as informações necessárias. Incluir um gráfico de dados, se aplicável.
  8. Hoje escolher um tema e fazer alguma pesquisa sobre o experimento que poderia fazer ou ter sido feito.
  9. Aqui estão algumas idéias de projetos zoologia ciência justo se você gostaria de olhar para eles:
Dia 167 *
L / M
  1. * Faça alguma pesquisa e aprender o tema. Aqui estão  Research Note Taker folhas. Certifique-se de gravar onde você está recebendo as informações.
dia 168
L / M
  1. Continue a sua pesquisa. Certifique-se de anotar onde você obtém as informações. Copiar e colar o site aborda em um documento e escrever os nomes dos sites. Anote quaisquer livros ou revistas e seus autores.
dia 169
o
  1. Continue a sua pesquisa. Existe algum especialista na área que você pode enviar e-mail e fazer perguntas? Isso seria uma grande fonte de informação!
  2. Além disso, você precisa decidir como você está indo para apresentar o que aprendeu. Deve incluir algo que é 3D! O que você pode construir para demonstrar o seu tema?

M

  1. Continue a sua pesquisa. Existe algum especialista na área que você pode enviar e-mail e fazer perguntas? Isso seria uma grande fonte de informação!
  2. When you are done your research, decide on what experiment you are going to do or research what experiments have been done.
  3. Also, you need to decide how you are going to present what you learned. It must include something that is 3D! What can you build to demonstrate your topic?

Day 170

L

  1. Keep working on your project. Your assignment has four parts: research, 3D project, experiment ?, demonstration

M

  1. Keep working on your project. Your assignment has four parts: research, 3D project, experiment (written up), demonstration
Day 171
L*
  1. *Keep working on your project. Print out this End of the Year Project level L checklist to make sure you are thinking about everything that needs to be done.
M*
  1. * Continuar trabalhando em seu projeto. Imprima este  final do nível M Projeto Ano  lista de verificação para certificar-se de que você está pensando sobre tudo o que precisa ser feito.
dia 172
L / M
  1. Continuar trabalhando em seu projeto. Use sua lista.
  2. Jogue o  jogo de revisão do vocabulário .
dia 173
L / M
  1. Continuar trabalhando em seu projeto. Use sua lista.
  2. Jogue o  jogo revisão do vocabulário (edição do oceano) .
dia 174
o
  1. Continuar trabalhando em seu projeto. Use sua lista.
  2. Tocar  É um mamífero?

M

  1. Continuar trabalhando em seu projeto. Use sua lista.
  2. Jogar  Invertebrados / Vertebrados .
dia 175
L / M
  1. Continue trabalhando.
  2. Se você estiver fazendo um experimento, certifique-se que você tem tudo que você precisa para isso.
dia 176
L / M
  1. Continue trabalhando. Você deve terminar o seu projeto amanhã.
  2. Faça a sua experiência, se você tiver um.
dia 177
L / M
  1. Terminar o seu projeto.
  2. Anote a sua experiência. Você pode usar a planilha ou reservar ou digitá-lo para cima. Ele precisa ser exibida com seu projeto. Torná-lo com bom aspecto!
dia 178
L / M
  1. Use a lista de verificação para certificar-se de que você fez tudo o que é suposto fazer. No dia 179 você vai escrever sua bibliografia. No dia 180 você vai apresentar.
  2. prática hoje o que você vai dizer para explicar seu projeto. Anotá-la se isso ajuda você. Pratique dizer isso em voz alta.
  3. Leia sobre esta  folha de pontuação  para apresentar um projeto. Você gostaria de marcar um 4 para cada categoria. O último é somente se você está trabalhando em conjunto com os irmãos.
dia 179
L / M
  1. Escrever uma  bibliografia  para ir com seu projeto. Se o seu projeto é on-line, adicione sua bibliografia ao seu projeto online.
  2. Aqui está um  exemplo .

dia 180

L / M

  1. Apresentar o seu projecto e demonstrar sua experiência.
  2. Tire fotos ou vídeos, enviá-los para mim! Vou publicá-las na página Hall of Fame. (Entre em contato comigo através da página sobre.)
  3. Adicionar fotos de seu projeto, qualquer coisa que você escreveu e sua bibliografia para a sua carteira.

Parabéns ,  você está feito!