níveis:

L – 1ª à 4ª

M – 5º e 8º

Reveja as FAQs e entre em contato conosco se você encontrar um problema com um link.

Descrição do Curso : Este curso de ciências da terra irá envolver os alunos com experiências e projectos. Os alunos também irão aprender através de texto, vídeo e interativos on-line. O estudo da terra irá incluir aprender as ciclo das rochas e água. Eles vão estudar rochas e o make-up da terra. Eles vão aprender sobre os tipos e causas de tempo, bem como a forma de prever o tempo. Os alunos irão acompanhar e aprender sobre os vários tipos de corpos de água no nosso mundo. Eles vão mergulhar no oceano e descobrir o que está escondido em suas profundezas. Os alunos aprenderão sobre a atmosfera e voar para o espaço. Eles vão estudar objetos no espaço e aprender a história da exploração espacial.

Nota: Como sempre, este curso oferece suporte a uma interpretação literal da Bíblia que a Terra foi criada em seis dias. Eu trago este acima com os alunos e fazer anotações no currículo sobre isso, uma vez que vem à tona. Eu também incluiu links para Respostas em Gênesis e  4ª Alliance Day .

Lista de leitura

L:  O Primeiro Livro de Água, Norling; A pá para o mar, Holling  (parcial)     

M: Senhora Como e Lady Porque,  Kingsley (parcial)

materiais:


Dia 1 

L *

  1. Este ano você vai estar aprendendo sobre o mundo. Vamos para a terra, sob o oceano, e até mesmo para o espaço. Vamos começar com o mundo e olhar para um mapa.
  2. * Imprima este mapa .
  3. Cor em montanhas e desertos . Cor nas zonas de montanha marrom e as áreas desérticas amarelo.
  4. Spelling tip: desserts (as in a sweet treat after dinner) is spelled with 2 S’es (deSSert) because everyone wants more dessert.
  5. Agora vá a este mapa . Clique de onde você mora. Manter clicando de onde você mora para ampliar. Você pode encontrá-lo? Existem quaisquer montanhas ou desertos perto de você? E sobre rios ou oceanos?

M *

  1. Este ano você vai estar aprendendo sobre o mundo. Vamos para a terra, sob o oceano, e até mesmo para o espaço. Vamos começar com o mundo e olhar para um mapa.
  2. * Imprima este  mapa . Você vai notar que é chamado um mapa físico. Um mapa político mostra países e capitais. Um mapa físico mostra a configuração física da terra, as montanhas, os rios, etc.
  3. Utilize este atlas para rotular 5 serras e 5 rios em seu mapa. Você tem que clicar no continente e, em seguida, o país e, em seguida, às vezes uma área dentro do país antes que você possa ver os nomes. (Mts. É uma abreviatura para montanhas.) Você pode classificá-los com os números e, em seguida, sobre o papel escrever o número e, em seguida, o nome.
  4. Cor em desertos em seu mapa. (Ele não tem que ser perfeitamente exato.)
  5. Rotular dois desertos em seu mapa.
  6. Se você está tendo um tempo difícil com isso, aqui está um outro mapa .

Dia 2

o

  1. Quando lemos sobre a ciência, que muitas vezes deparamos com pessoas dizendo que o mundo tem bilhões de anos de idade. As pessoas que acreditam este não acreditam que Deus criou o mundo em seis dias, como descrito em Gênesis.
  2. Aqui está o que a Bíblia ensina sobre a criação . Como podemos saber o que é verdade ?
  3. Existem recursos on-line se a sua família quer estudar mais sobre a criação e a idade da terra . Já escrevi sobre isso em outros cursos de ciência e colocaram links para artigos.
  4. Você pode conversar com seus pais sobre o que eles acreditam. Quando você se deparar com milhões e bilhões de anos, basta lembrar que é apenas o que a pessoa acredita. Não torná-lo realidade, porque eles disseram isso. Como podem os cientistas e cientistas da criação vir a completamente diferentes idéias sobre como o mundo começou? Porque eles vêm para a pergunta com pressupostos diferentes. Quando você assume a Bíblia é verdadeira e a história bíblica da criação é verdade, então você pode ver a evidência científica que afirmar que a verdade. Quando você assumir que a terra tinha que vir de algum lugar, que não poderia ter sido recém-criado, então não faz sentido que, de repente, havia uma terra inteira e toda a vegetação e todos os animais, etc. eles tem que vir acima com uma idéia para explicá-lo. Ele não foi testado. Não foi provado. A ciência é baseada em observações mensuráveis. Eles não podem observar a criação do mundo. É uma idéia que eles têm fé. Eu preferiria ter fé em Deus e na Bíblia.

M

  1. When we read about science, we often come across people saying that the world is billions of years old. People who believe this don’t believe that God created the world in six days as described in Genesis.
  2. Here’s an overview of the worldly teaching on the beginnings of the universe.
  3. So, if they say our earth and things like mountains took millions of years to form, what do Christians say?
  4. There are resources online if your family wants to study more about creation and the age of the earth. I have written about this on other science courses and have posted links to articles.
  5. Você pode conversar com seus pais sobre o que eles acreditam. Quando você se deparar com milhões e bilhões de anos, basta lembrar que é apenas o que a pessoa acredita. Não torná-lo realidade, porque eles disseram isso. Como podem os cientistas e cientistas da criação vir a completamente diferentes idéias sobre como o mundo começou? Porque eles vêm para a pergunta com pressupostos diferentes. Quando você assume a Bíblia é verdadeira e a história bíblica da criação é verdade, então você pode ver a evidência científica que afirmar que a verdade. Quando você assumir que a terra tinha que vir de algum lugar, que não poderia ter sido recém-criado, então não faz sentido que, de repente, havia uma terra inteira e toda a vegetação e todos os animais, etc. eles tem que vir acima com uma idéia para explicá-lo. Ele não foi testado. Não foi provado. A ciência é baseada em observações mensuráveis. Eles não podem observar a criação do mundo. É uma idéia que eles têm fé. Eu preferiria ter fé em Deus e na Bíblia.

Dia 3

o

  1. Leia sobre desertos quentes e frias . Você sabia que havia desertos frios? Como pode ser? Um deserto é onde há muito pouca precipitação , muito pouca chuva (ou queda de neve).
  2. Olhe para cima o mais alto elevada e as temperaturas mais baixas baixas em Fahrenheit .
  3. Diga para alguém como pode haver desertos frios. O que mais você ler sobre desertos?

M

  1. De volta à Terra. Agora que você sabe onde os desertos são, aprender esses termos deserto : Arroyo, verniz do deserto, detritos, dunas, dromedários, semi-áridas.
  2. Leia sobre o deserto .
  3. Diga para alguém que as palavras significam. Que tipos de desertos existem?

dia 4

o

  1. Uma área emocionante da terra é a floresta amazônica.
  2. Por que você acha que eles chamam de uma floresta tropical? ( Dica )
  3. Explorar  a floresta tropical. Use os links à esquerda.
  4. Onde está a floresta amazônica?

M

  1. Saiba mais sobre as florestas tropicais .
  2. Veja a quantidade de chuva florestas tropicais obter a cada ano. Como isso se compara aos desertos?
  3. Explorar  a floresta tropical mais um pouco.

dia 5

o

  1. Mais um dia na floresta tropical. Então vamos descer para a terra.
  2. Jogar Amazon Explorer .

M

  1. Journey into Amazônia . Leia a informação no link. Em seguida, escolha um dos outros links para ler mais animais ou plantas ou na água. Se você quiser jogar o jogo, você pode, mas usar as outras ligações em primeiro lugar!

A crosta terrestre

dia 6

o

  1. Leia as duas primeiras páginas sobre a terra . (Aqui é uma ligação alternativa se que não está funcionando.) Na segunda página que você pode ver uma caixa preta na parte inferior da tela. Dê-lhe um minuto para carregar. É uma terra de giro. Passe o mouse sobre ela e encontrar as quatro camadas diferentes da terra. Leia sobre eles.
  2. Rotular as camadas da terra .

M

  1. Ler as primeiras 10 páginas de Madam Como e Lady Por . Por favor, ignore a menção bobo de uma fada. Estes são “mulheres”, metafóricas como “sabedoria” em Provérbios. Parar no meio da página 10.
  2. Há um livro de áudio , mas se você usá-lo, você terá que seguir junto saber onde parar e você vai ter que manter o controle de onde começar no dia seguinte.
  3. Leia esta página sobre a estrutura da Terra .
  4. Dê uma olhada nesta página. Rolar para ver a informação novamente.

dia 7

o

  1. Leia mais sobre a crosta terrestre . (Apenas esta uma página) (Aqui é uma ligação alternativa se aquele não está funcionando)
  2. Saiba mais sobre a  crosta eo manto da Terra . (Leia apenas a crosta e manto seções.) Este menciona que a crosta terrestre é realmente quebrado em seções chamadas placas. Estas placas de flutuar sobre o nível do manto.
  3. Como pode a terra que pisamos estar flutuando !? Explicar!

M

  1. Leia os próximos 10 páginas de  Madam Como e Lady Por . Pare na quebra de parágrafo na página 20. ( livro de áudio )
  2. Leia sobre o que realmente está acontecendo com a crosta terrestre  debaixo dos nossos pés.
  3. Tome um teste sobre placas tectônicas .

Dia 8 (Materiais para L: jogar massa ou  massa de pão de sal de algum tipo, de preferência em duas cores, pode ser apenas um pouco, mas no Dia 9 que será a construção de um vulcão e pode usar esta massa )

o

  1. Leia sobre o movimento da crosta terrestre . Parar na página com a imagem de uma montanha e uma imagem de um vale. (Este site menciona milhões de anos. Você não tem que aceitar isso como fato.)
  2. Você leu que havia três maneiras que as placas da Terra se movia. O poderiam separar, falhar em conjunto, ou deslizam umas sobre as outras.
  3. Leve a sua massa e fazer duas chapas grossas de crosta terrestre fora delas. Agora smoosh-los juntos um pouco para conectá-los. Agora, tente as três formas de placas em movimento. O que você acha que aconteceria nos lugares onde as placas estavam tocando?

M

  1. Leia os próximos 10 páginas de  Madam Como e Lady Por . Pare na quebra de parágrafo no meio da página 30. ( livro de áudio )
  2. Leia esta página sobre como as diferentes placas interagem uns com os outros.
  3. Desenhar um diagrama de cada tipo. O que você acha que pode acontecer quando cada uma dessas coisas ocorre?

vulcões

dia 9

o

  1. Leia sobre o que colisões de placas pode fazer. Percorrer as páginas até que você ler sobre a criação de ilhas.
  2. If you have dough from Day 8, form it into a volcano shape around a cup. Put baking soda into the cup. Pour in vinegar to make your volcano explode. Here are some directions. (She uses a soda bottle, not a cup, whatever you have. Also, the first part of the directions is for making salt dough. You already should have that covered, but it is unnecessary for making the “volcano” explode.

M

  1. Read the next 10 pages of Madam How and Lady Why. Stop at the first paragraph break on page 40.  (audio book)
  2. Read this page on colliding plates.
  3. What’s happening in each diagram?

Day 10

L

  1. Read about volcanoes. Stop after you read about the Hawaiian Islands.
  2. Look at this list of all the volcanoes by country. Find your country. Did you realize that there were so many volcanoes?
  3. You can look at this map to see all of the volcanoes.

M

  1. Read the next 10 pages of Madam How and Lady Why. Stop at the first paragraph break on page 50.  (audio book)
  2. Does this book always agree with what you read on modern websites? Why do you think there might be discrepancies?
  3. Read about volcanoes.
  4. Take the quiz.

Earthquakes

Day 11

L

  1. Read about another way plates can move and what can happen when they do. Keep reading and clicking next. Stop after you read about tsunamis.
  2. That list you saw is a list of today’s earthquakes!
  3. View pictures from different strength earthquakes to see what they can do.

M

  1. Read to the end of the chapter of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Read about what happens when plates slide alongside each other.
  3. Take the plate challenge.

Day 12

L

  1. Read again about earthquakes.
  2. In what country and state is the San Andreas Fault?
  3. What does it mean to the people living there that they are living on a fault line?  (answer: They can expect earthquakes.)

M

  1. Read the next 10 pages of Madam How and Lady Why. Stop at the picture on page 68. (audio book)
  2. Read more about earthquakes.
  3. Take the earthquake quiz.

Day 13

L

  1. Read about glaciers. (Young earth scientists view the earth as being between 6000 and 10,000 years old.)
  2. Keep reading and watching and listening and clicking next until you read about the Scablands in the state of Washington.
  3. Tell someone how glaciers can form hills or other ways they can change a landscape–the way the land is (flat, hilly, etc.).

M

  1. Read the next 10 pages of Madam How and Lady Why. Stop at the bottom of page 78. (audio book)
  2. Read about glaciers. Read through the pages.

Day 14

L

  1. Now read about another way the landscape is transformed, by rivers.
  2. Leia sobre como rios causar erosão. Ler as páginas e assistir os vídeos. Parar na página 15 (você pode vê-lo no endereço da Web.) Ele fala sobre como lagos pode se transformar em terra seca!
  3. Dizer a alguém como rios pode mudar a paisagem.

M

  1. Terminar o capítulo sobre vulcões,  Madam Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. Leia sobre a vida de uma geleira .
  3. Leia sobre o que acontece enquanto os glaciares derretem .

dia 15

o

  1. Saiba mais sobre como cavernas são formadas . Leia esta página.
  2. Vá na excursão maravilhas naturais . Você tem lido sobre como nosso mundo foi formado e como ele foi alterado, mas não se esqueça o magnífico Criador que está realmente por trás do incrível mundo em que vivemos.
  3. Você acrescentar algo mais à lista?
  4. O que você acha que é o mais maravilhoso maravilha?

M

  1. Saiba mais sobre  como cavernas são formadas . Leia esta página.
  2. Vá na excursão maravilhas naturais . Você tem lido sobre como nosso mundo foi formado e como ele foi alterado, mas não se esqueça o magnífico Criador que está realmente por trás do incrível mundo em que vivemos.
  3. Você acrescentar algo mais à lista?
  4. O que você acha que é o mais maravilhoso maravilha?

Dia 16-20 (Materiais para L e M:  . Eles vão ser a construção de um modelo em um par de dias Quando seu filho escolheu seu tópico, você pode falar sobre como ele poderia tornar o modelo: argila, caixa, papel de construção . Ele deve apenas ser algo simples.)

o

  1. Escolha cavernas, montanhas, rios, geleiras, vulcões ou para saber mais.
  2. Pesquisá-los.
  3. Descubra os superlativos, ou seja, o maior, o mais longo, o mais antigo, etc.
  4. Escrever algumas frases sobre o tema. (Dia 17)
  5. Construir um modelo. (Dia 18)
  6. Faça um diagrama de como ele é formado. (Dia 19)
  7. No Dia 20, apresentar o seu modelo e explicá-lo. (Se você precisar de mais tempo para o seu modelo ou diagrama, você pode trabalhar com ele neste dia também.)
  8. Hoje escolher um tema e pesquisá-lo. Aqui estão alguns sites para ajudar você a começar:

M

  1. Escolha cavernas, montanhas, rios, geleiras, vulcões ou para saber mais.
  2. Pesquisá-los.
  3. Descubra os superlativos, ou seja, o maior, o mais longo, o mais antigo, etc.
  4. Tomar notas e escrever para baixo suas fontes.
  5. Write a good paragraph about your topic. Add lots of details. It can be a long paragraph. (Day 17)
  6. Build a model. (Day 18)
  7. Make a diagram of how it is formed.  (Day 19)
  8. On Day 20 present your model and explain it.  (If you need more time for your model or diagram, you can work on it on this day too.)
  9. Today choose a topic and research it. Here are some sites to help you get started:

Day 21

L

  1. Review what you’ve learned about the earth.
  2. Listen to the layers of the earth song.

M

  1. Read the first 10 pages of the next chapter of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Review what you’ve learned about the earth.
  3. Label the layers of the earth.

Rocks

Day 22  (Materials for L and M: Start a rock collection. Hunt around for different looking rocks. We’ll study them soon.)

L

  1. We’ve learned about ways major landforms are formed. What about just one rock? Things like rivers and volcanoes create rocks too.
  2. Read about what makes up the earth’s crust. (Here is an alternate link if that link isn’t working)
  3. Read this page on the rock cycle, how rocks are formed and transformed. Stop when you get to the picture of a rock. (Here is an alternate link if that link is not working)
  4. Copy down the names of the three types of rocks.

M

  1. Read the next ten pages of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Learn about the rock cycle and the three types of rocks. (Sorry, this mentions millions of years. You don’t have to take that as fact.)

Day 23

L

  1. Follow the directions to observe the rock cycle.
  2. Now watch the animations of how each of the three types of rocks are formed.
  3. Describe each kind of rock. What makes each unique?

M

  1. Read the next ten pages of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Read about the rock cycle. Read to the end, pages 6-10.
  3. Scroll down to “What is pumice?” Read the description and look at the picture. What type of rock is it?
  4. Read the Rocky’s Roots  story.

Day 24

L

  1. Let’s look at igneous rocks first.
  2. Here’s a reminder of how igneous rocks are formed and what they look like.
  3. Read about igneous rocks. There are three pages to read. (Here is an alternate linkif that one isn’t working for you)
  4. You can listen to the song too.
  5. Or here’s another song you might enjoy.
  6. If your parents will let you, shake up soda and let it explode. (If not, here’s a video. Not the most fun example, but all I could find.) Why does it explode and what does that have to do with igneous rocks?

M

  1. Read the next ten pages of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Let’s look at igneous rocks first.
  3. Here’s a reminder of how igneous rocks are formed and what they look like.
  4. Read about igneous rocks and watch the animations.
  5. Read some more!
  6. What makes igneous rocks unique? How can you identify one?

Day 25 (Materials for L: clear jar or bottle or glass, dirt)

L

  1. Let’s look at sedimentary rocks next.
  2. Here’s a reminder of how sedimentary rocks are formed and what they look like.
  3. Read about sedimentary rocks. There are four pages to read. (Here is an alternate link if that one isn’t working for you)
  4. You can listen to the song again if you like. Or here’s the other song.
  5. Gather up some dirt, rocky dirt if you can, into a jar or clear bottle or glass. Add water. Stir. Let sit. Watch the sediment fall into layers.

M

  1. Read the next ten pages of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. Let’s look at sedimentary rocks next.
  3. Here’s a reminder of how sedimentary rocks are formed and what they look like.
  4. Read about sedimentary rocks and watch the animations.
  5. Leia as páginas 2 e 3 sobre pedras e rochas sedimentares .
  6. O que faz rochas sedimentares único? Como você pode identificar um?

Dia 26 (Materiais para L: frasco transparente ou garrafa ou vidro, sujeira)

o

  1. Vejamos rochas metamórficas seguinte.
  2. Aqui está um lembrete de como  metamórfica  rochas são formadas e como eles se parecem.
  3. Leia sobre  rochas metamórficas . Há três páginas para ler. (Aqui é uma ligação alternativa se que não está funcionando para você)
  4. Você pode ouvir a  música  novamente se quiser. Ou aqui é a outra canção .
  5. Como você acha que você pode identificar uma rocha metamórfica?

M

  1. Leia os próximos dez páginas de  Madam Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. Vejamos rochas metamórficas seguinte.
  3. Aqui está um lembrete de como  metamórfica  rochas são formadas e como eles se parecem.
  4. Leia sobre rochas metamórficas e visualizar as animações.
  5. Leia sobre  rochas metamórficas .
  6. Tome o  questionário .
  7. Como você acha que você pode identificar uma rocha metamórfica?

dia 27

o

  1. Avaliar o ciclo de rocha .
  2. Adicione um diagrama ciclo rocha . (Aqui estão fotos de alguns. Você pode usar as formas dadas ou fazer o seu próprio . Se você encontrar esta complicado, você pode tirar fotos para mostrar como cada tipo de rocha é formado como no quadro.)

M

  1. Leia os próximos dez páginas de  Madam Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. Avaliar o  ciclo de rocha .
  3. Adicione um  diagrama ciclo rocha . ( Exemplo )

Dia 28 (Materiais para L e M: Seu objetivo é ter três tipos diferentes de rochas.)

o

  1. Ver o  slideshow em rocha sedimentar .
  2. Olhe para  exemplos de rochas sedimentares . Fazer observações.
  3. O que você acha que são as características definidoras de rochas sedimentares? Desenhar uma imagem do que você acha que uma rocha sedimentar seria semelhante. (Você pode inventar uma rocha.) Você acha que você tem todas as rochas sedimentares em sua coleção de rock?

M

  1. Leia os próximos dez páginas de  Madam Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. Ver o  slideshow em rocha sedimentar .
  3. Olhe para  exemplos de sedimentares  rochas. Fazer observações.
  4. Look at sedimentary rocks under the microscope.
  5. What do you think are the defining characteristics of sedimentary rocks? Write a description of what a sedimentary rock looks like. Do you think you have any sedimentary rocks in your rock collection?

Day 29

L

  1. View the slideshow on igneous rock.
  2. Look at examples of igneous rocks. Make observations.
  3. What do you think are the defining characteristics of igneous rocks? Draw a picture of what you think an igneous rock would look like. (You can invent a rock.) Do you think you have any igneous rocks in your rock collection?

M

  1. Read to the end of the chapter Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. View the slideshow on igneous rock.
  3. Look at examples of igneous rocks. Make observations.
  4. Look at igneous rocks under the microscope.
  5. What do you think are the defining characteristics of igneous rocks? Write a description of what an igneous rock looks like. Do you think you have any igneous rocks in your rock collection?

Day 30

L

  1. View the slideshow on metamorphic rock.
  2. Look at examples of metamorphic rocks. Make observations.
  3. What do you think are the defining characteristics of metamorphic rocks? Draw a picture of what you think a metamorphic rock would look like. (You can invent a rock.) Do you think you have any metamorphic rocks in your rock collection?

M

  1. View the slideshow on metamorphic rock. (alternative link to avoid image of the Venus de Milo, parents may want to preview the main link)
  2. Look at examples of metamorphic rocks. Make observations.
  3. Look at metamorphic rocks under the microscope.
  4. What do you think are the defining characteristics of metamorphic rocks? Write a description of what a metamorphic rock looks like. Do you think you have any metamorphic rocks in your rock collection?

Day 31  (Materials for L: nail; Materials for M: nail, vinegar)

L*(*)

  1. * Imprimir a três cópias da forma primeira ou segunda rocha (páginas 2 ou 3). A primeira é para os estudantes mais jovens. Você está indo para usá-los a partir do dia seguinte. Eu só quero que você veja o que você precisa fazer.
  2. Aqui está uma lista de maneiras que você pode identificar rochas e escala de dureza de um Moh. Isto é para ajudar você a decidir o número dureza do seu rock.
  3. Aqui estão algumas descrições de rochas comuns e como identificá-los .
  4. (*) Aqui está uma lista de rochas comuns e suas propriedades .
  5. Use estes links para tentar  identificar essas rochas . Em seguida será identificar as rochas em sua coleção. (Aqui é uma ligação alternativa se que não está funcionando para você)

M *

  1. Leia as páginas 172 e 173 da  Senhora Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. * Imprima três cópias da  segunda ou a última forma de rock  (páginas 3 ou 4 dependendo se o aluno quer tirar uma foto). Você está indo para usá-los a partir do dia seguinte. Eu só quero que você veja o que você precisa fazer.
  3. Leia sobre diferentes maneiras de identificar rochas e olhar para escala de dureza de Moh.
  4. Aqui estão algumas mesas de comuns rochas para ajudá-lo.
  5. Use estes links para tentar  identificar essas rochas . Em seguida será identificar as rochas em sua coleção.

dia 32

o

  1. Você está indo para preencher uma tabela para outra de suas rochas. Você está tentando identificar que tipo de rocha que é.
  2. Aqui está uma lista de maneiras que você pode identificar rochas e escala de dureza de um Moh. Isto é para ajudar você a decidir o número dureza do seu rock.
  3. Aqui estão algumas descrições de  rochas comuns e como identificá-los .
  4. (*) Aqui está uma lista de  rochas comuns e suas propriedades .
  5. Quando você terminar, escreva na caixa abaixo ou acima de seu desenho que tipo de rocha que você pensa que é.

M

  1. Leia a partir do final da página 173 para o último parágrafo no 175 da Senhora Como e Lady Por . ( Livro de áudio )
  2. Você está indo para preencher uma tabela para outra de suas rochas. Você está tentando identificar que tipo de rocha que é.
  3. Leia sobre diferentes maneiras de identificar rochas e olhar para escala de dureza de Moh.
  4. Aqui estão algumas mesas de comuns rochas para ajudá-lo.
  5. Eu sei que isso é um monte de links para um dia, mas eu acho que vai ser mais fácil para compreender as propriedades se você acabou de começar a tentar identificá-los em sua rocha.
  6. Quando você terminar, escreva o tipo de rocha que você pensa que é.
  7. Dica: A rocha sedimentar deve fizz quando colocado em vinagre.

dia 33

o

  1. Você está indo para preencher uma tabela para outra de suas rochas. Você está tentando identificar que tipo de rocha que é.
  2. Aqui está uma lista de maneiras que você pode identificar rochas e escala de dureza de um Moh. Isto é para ajudar você a decidir o número dureza do seu rock.
  3. Aqui estão algumas descrições de  rochas comuns e como identificá-los .
  4. (*) Aqui está uma lista de  rochas comuns e suas propriedades .
  5. When you are done, write in the box under or above your drawing what type of rock you think it is.

M

  1. Read from the end of page 175 to the last paragraph on 177 of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. You are going to fill out a chart for another one of your rocks. You are trying to identify what kind of rock it is.
  3. Read about different ways to identify rocks and look at the Moh’s hardness scale.
  4. Here are some tables of common rocks to help you.
  5. I know this is a lot of links for a day, but I think it will be easier to understand the properties if you just start trying to identify them in your rock.
  6. When you are done, write what type of rock you think it is.
  7. Hint: A sedimentary rock should fizz when put in vinegar.

Day 34

L

  1. You are going to fill out a chart for another one of your rocks. You are trying to identify what kind of rock it is.
  2. Here is a list of ways you can identify rocks and a Moh’s hardness scale. This is for helping you decide your rock’s hardness number.
  3. Here are some descriptions of common rocks and how to identify them.
  4. (*) Here’s a list of common rocks and their properties.
  5. When you are done, write in the box under or above your drawing what type of rock you think it is.

M

  1. Read from the end of page 177 to the middle of 180 of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. You are going to fill out a chart for another one of your rocks. You are trying to identify what kind of rock it is.
  3. Read about different ways to identify rocks and look at the Moh’s hardness scale.
  4. Here are some tables of common rocks to help you.
  5. I know this is a lot of links for a day, but I think it will be easier to understand the properties if you just start trying to identify them in your rock.
  6. When you are done, write what type of rock you think it is.
  7. Hint: A sedimentary rock should fizz when put in vinegar.

Day 35

L

  1. Learn about the uses of various kinds of rocks.
  2. Take a piece of paper. Fold it in half in both directions to divide the paper into four boxes. In each box draw a picture of a rock (maybe in the top outer corner) and then draw a picture of how it is used. You can write its name in the box or on the back. You choose which four you want to do.

M*

  1. Read from 180 to the middle of 183 of Madam How and Lady Why. (audio book
  2. *Print out and fill in this worksheet on the uses of common rocks.
  3. Here is a site to help you, but you may need to do some research to complete the page.

Day 36

L

  1. Read the story and then the lesson on geodes. (This lesson mentions millions of years. You do not have to take that as a fact.)
  2. Draw a picture of a geode.

M*

  1. Read from the middle of 183 to the bottom of 185 of Madam How and Lady Why. (audio book)
  2. *Cut and assemble the shapes of mineral crystals.

Environmental Issues

Day 37

L

  1. God created the earth and all that was in it and then gave man charge over it. It’s up to us to take care of it.
  2. Learn about recycling.
  3. Then visit the EekoHouse.

M

  1. What can we do to stop disasters? Play this game to find out.

Day 38

L

  1. Help the family conserve water but cutting down how much water they use.  (The site says you can log back in with the PIN to continue, but this feature is not working.  If you want to take a break and come back to the game, do not exit the game or you will have to start over.)

M

  1. Read about water conservation.
  2. Wasting water is weird. Watch the commercials.
  3. You can read about water projects around the world providing clean, safe drinking water.  WaterAid
  4. Here’s one more water project. This is my favorite ministry to give through because you can choose what project (such as the water project) to give to and all of your money goes right to the project. The organization doesn’t take anything.

Day 39

L

  1. Learn about planting trees.
  2. You can also finish your game from Day 38

M

  1. Lack of safe water is an issue in many places of the world.
  2. Many people also deal with a lack of adequate food as well.
  3. Play this game to learn about these issues facing our world. You have to figure out which ones match. They don’t match exactly. Pay attention to your answers because if you get it wrong, you’ll be asked again.
  4. The food fund

Day 40  (Optional Experiment Materials: plastic bottle, 2 clear jars, sand, gravel, cotton wool (or cotton ball to substitute), paper towels, soil)

L/M(*)

  1. Let’s read one more time about water. Actually, we’re going to continue with water. Next, we are going to learn about the water cycle (you know, rain!).
  2. Read about clean water.
  3. Click on FAQ and quiz.
  4. Then either do the water cleaning experiment or play the *water treatment game.

O ciclo da água

dia 41

o

  1. Saiba o ciclo da água . Quais são as quatro partes? (Aqui é uma ligação alternativase aquele não está funcionando)
  2. Responda a estas perguntas sobre o ciclo da água. (Você pode apenas dizer a alguém as respostas.) Assista a animação ciclo da água novamente se precisar de ajuda com qualquer uma das respostas. Há duas respostas que não estão na animação, mas são coisas que você aprendeu sobre já este ano. Eles começam com L e R.
  3. Você vai estar lendo cerca de 3 páginas por dia a partir do livro,  O Primeiro Livro de água .

M

  1. Clique no vídeo ciclo da água .
  2. Leia sobre o ciclo da água .
  3. Clique no vídeo em árvores mortas e água suja .
  4. Escreva um parágrafo ou explicar a alguém o ciclo da água e algumas das maneiras que podem ser afetadas.

Day 42  (Materials for L: paper towel or coffee filter with markers with a jar and clothespins OR sugar cubes and food coloring with a shallow dish — If you don’t have a jar and clothespins, you can do without. Materials for M: clear jar/glass/cup, gravel/sand/rocks/dirt)

o

  1. Leia os próximos três páginas de  O Primeiro Livro de água .
  2. Nós estamos indo para explorar e experimentar com cada parte do ciclo da água. Nós vamos começar com infiltração, onde a água vai para o solo.
  3. A gravidade puxa para baixo de água no solo, mas também a água pode ser puxado em outras direcções através do solo. Observar isso. É chamado de  ação capilar . Abaixo estão algumas maneiras diferentes para observar isso.
    • Com toalha de papel ou filtro de café
      1. Cortar a toalha de papel de filtro para café ou em algumas tiras.
      2. Coloque um ponto com o marcador para a extremidade de cada tira. Se você puder, use cores diferentes.
      3. Coloque um pouco de água no fundo do frasco.
      4. Cortar as tiras para o frasco de modo que ele só toca a água.
      5. Observar a água e cor subir a tira.
      6. Aqui está uma  imagem .
    • Com cubos de açúcar
      1. Faça uma short stack de cubos de açúcar em um prato raso.
      2. Despeje um pouco de água colorida com corante alimentar.
      3. Observar a subida da água através dos cubos.
  4. Você poderia tirar uma foto deste para incluir em seu portfólio.

M

  1. We’re going to explore and experiment with each part of the water cycle. We’re going to start with infiltration, where water goes into the soil and into water storage.
  2. Follow the directions on this page to make an aquifer in a cup. Then explain, using your experiment, the following terms:
    • surface water
    • water table
    • saturation zone
    • unsaturated zone
  3. “Background Information on the Importance of Groundwater Resources: Water is
    an essential resource for all living things. Half of the drinking water for United States
    comes from groundwater sources, water stored underground in cracks and spaces in soil
    and rocks. An aquifer is a geologic formation made of a layer of permeable rock that has
    large pockets of water. Water can enter an aquifer through faults, fractures, sinkholes, or
    percolation through the soil in a process called recharge. How we live on our
    watershed, the area of land that drains into a body of water, can impact water quantity
    and quality. It is important to maintain the quantity and quality of groundwater in
    aquifers in order to be able to continue to use this resource.” (from)
  4. Design an experiment to test what affects surface runoff and groundwater recharge? (Draw or write)
  5. Give this to a parent to include in your portfolio.

Day 43  (Materials for L: materials that you can get wet, some ideas are paper towel, wash cloth and twig; Materials for M: jar, plastic wrap, rubber band, plant materialssuch as leaves and stems

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. Next in the water cycle is evaporation and transpiration.
  3. Experiment: Wet different materials and set them out in the sun. Observe how long they take to dry. Where did the water go? (You can do this indoors if you need to.) Ideas for materials: paper towel, washcloth, twig

M

  1. Next in the water cycle is evaporation and transpiration.
  2. Observe transpiration.
    1. Put plant materials in a jar. You can break up larger plants.
    2. Cover with plastic wrap. Hold it on with a rubber band to keep it on tight.
    3. Place the jar in a warm area, on a warm surface and place in the sun or under a lamp.
    4. Watch for water to form on the plastic. This will not happen quickly. Do something else in the meantime. 🙂

Day 44 (Materials for L: glass or jar, dish, ice, warm water — see directions, you might want to plan ahead on this one; Materials for M: 2 liter bottle and matchesOR glass jar with lid, boiling water and aerosol can)

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. The next phase of the water cycle is condensation, where water vapor cools into water droplets and forms clouds.
  3. Make a cloud in a glass. (If you can’t do it, there’s a video on this page.)
    1. Choose a clear glass and a small dish that fits over top of it.
    2. Place the dish in the freezer. (You want it to be cold.)
    3. Pour a small amount of warm water into the glass.
    4. Cover it with the cold dish.
    5. Observe the cloud that forms near the dish.
    6. Why does the cool dish make a cloud appear?  (Answer)

M

  1. The next phase of the water cycle is condensation, where water vapor cools into water droplets and forms clouds.
  2. Make a cloud in a glass. There are two methods below.
    1. 2 liter bottle and matches
    2. glass jar with lid, boiling water, aerosol can
  3. What did you observe?
  4. Why did it happen?

Day 45  (Materials for L: glass jar, dish, hot water, ice; Materials for M: cup, plastic wrap or baggie, tape or rubber band)

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. What happens when you heat ice? What happens when you heat liquid? What happens when you cool steam? What happens when you cool liquid?
  3. A última etapa do ciclo de água é a precipitação. Você está mais familiarizado com este. Isso significa que quando a água cai do céu como chuva, neve ou mesmo granizo.
  4. O que acontece antes de chover? Nuvens se formam. Você vai fazer chover , fazendo uma versão da mesma experiência do dia 44.
  5. O que você observa?
  6. Por que isso aconteceu?

M

  1. O que acontece quando você  aquecer o gelo ? (Clique no jogo 2, é o ponto bem no meio.) O que acontece quando você aquecer líquido? O que acontece quando você esfriar a vapor? O que acontece quando você refrigerar o líquido?
  2. O ciclo da água é um direito ciclo? Todas as partes estão relacionadas. Você vai fazer uma experiência que é uma espécie de continuação da sua experiência transpiração.
  3. Fazer chover . (Este novo vai demorar algum tempo.)
  4. O que você observa?
  5. Por que isso aconteceu?

dia 46

L (*)

  1. Leia os próximos três páginas de  O Primeiro Livro de água .
  2. Avaliar  o ciclo de rocha  por cantar karaoke.
  3. Avaliar o ciclo da água .
  4. Faça um diagrama do ciclo da água ou * cor este .

M

  1. Avaliar o ciclo de rocha .
  2. Avaliar o ciclo da água . Clique em “testar a si mesmo.”
  3. Desenhar um diagrama do ciclo de água. Rotular o com a evaporação / transpiração, condensação, infiltração e precipitação.

Clima

Dia 47 (Materiais para M: pedaço de papelão, fita adesiva, dois termômetros-de tubo medir temperatura do ar, bola de algodão, elástico  . – você pode substituir a bola de algodão e faixa de borracha, se necessário Você não tem que tape os termómetros ao cartão. Se você só tem um termômetro, então você pode apenas fazer o termômetro molhado e compará-la com a temperatura inicial. você vai repetir a experiência no dia 48 e 51.)

o

  1. Leia os próximos três páginas de  O Primeiro Livro de água .
  2. Leia sobre a umidade na atmosfera , no ar em torno de nós. (só esta página)
  3. O que nos faz ter lábios rachados?
  4. O que faz sentir pegajosa?
  5. Leia sobre umidade . (Aqui é uma ligação alternativa se que não está funcionando para você)
  6. Qual é a umidade hoje onde você vive ? Digite sua cidade na caixa de pesquisa. Clique em “EXPANDIR DETALHES Tempo” imediatamente abaixo as condições atuais.

M

  1. Leia sobre umidade  e umidade relativa.
  2. O que é umidade?
  3. Medir a umidade relativa onde você está.
    • Pergunta: Qual é a umidade relativa atual?
    • Procedimento:
      1. Tape dois termômetros para um pedaço de papelão.
      2. Grave suas temperaturas idênticas.
      3. Anexar algo como uma bola de algodão quente e úmido para o bulbo do termômetro. Você poderia usar um elástico.
      4. Grave as temperaturas em 5 minutos.
      5. Insira as informações sobre esta página em humidade . Indique as temperaturas de bulbo seco e molhado e clique em computação. A informação será na parte inferior da caixa.
    • Conclusão: Qual foi a umidade relativa?
  4. Compare your results to what the news says. Type your city into the search box. Click on “EXPAND WEATHER DETAILS” immediately below the Current Conditions.
  5. Remember that yours was not as precise, but it was up to the minute. You are also not at the same location where they are measuring.

Day 48  (Materials for L: glass or metal cup, tube thermometer to measure the water temperature, ice)

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. Read about condensation. (Here is an alternate link if that one isn’t working for you.) Saturated means full, completely full, full to the brim, full like a sponge that is so full, if you added any more water it wouldn’t get soaked into the sponge.
  3. Read about dew point. (Here is an alternate link if that one isn’t working for you.)
  4. Experiment:
    1. The dew point is defined as the temperature at which water vapor begins to condense.
    2. Question: What is the dew point right now? (At what temperature does water vapor begin to condense.)
    3. Procedure:
      • Take a metal or glass cup and add room temperature water. (It’s okay if it’s a little warm.)
      • Measure the water temperature.
      • Add ice a bit at a time and watch the outside of the cup.
      • As soon as you see condensation, water appear on the outside of the cup, record the temperature of the water.
    4. Conclusion: That’s the dew point, the temperature at which water vapor in the air begins to condense into liquid.

M

  1.  Read about dew point.
  2. What does the graph show?
  3. What is dew point temperature?
  4. Read more about humidity and dew point.
  5. Repeat the experiment from Day 47.
  6. Enter the numbers again and this time pay attention to the relative humidity and the dew point temperature. The info is at the bottom of the box.
  7. If you have younger siblings, you can compare your dew point results with theirs. If you don’t and you want to find the dew point temperature on your own, here’s an experiment. (You can use a glass instead of a bucket and you don’t have to have perfectly air temperature water. You can use a little warmer water. Just don’t use cool water.)

Day 49  (Materials for M: brass fastener)

L*

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. Read the three pages about clouds.
  3. *Cut out four of the cloud pictures. (I could just cut out the boxes with the clouds and words and leave the rest.)
  4. Glue them onto a piece of paper or cardboard or poster board so you don’t lose them. On Day 50 you can finish cutting them out.
  5. What kind of clouds are outside now?

M*

  1. Read about clouds.
  2. *Put together the cloud finder.
  3. What kind of clouds are outside now?

Day 50

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. Finish cutting out the clouds. (From Day 49)
  3. You can glue them on with the others.
  4. Every time you see one of the types of clouds, put a tally mark under that cloud picture.

M*

  1. *Start filling in your cloud and weather chart. Fill in the first line, but leave blank the last spot. You can fill that in later in the day. Observe the clouds and predict the weather. Use your cloud finder to help you. Check later to record what really happened with the weather.
  2. Try these cloud matching quizzes.
    • one  (This one requires you to turn off your adblocker.)
    • two
    • three

Day 51

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water. (The third page is a cartoon. You can look at the whole page.)
  2. Every time you see one of the types of clouds, put a tally mark under that cloud picture.
  3. Make a picture of each of three main types of clouds: cumulus, stratus and cirrus. You can just draw or paint. Or, if you have the materials, you can try a puffy paint project. Here are two ways to do it.

M

  1. Fill in the next line on your cloud and weather chart.
  2. Repeat the experiment from Day 47.
  3. Enter the information into the cloud altitude calculator.
  4. You can read about this calculator and its accuracy at the bottom of this page.
  5. Observe what type of clouds are in the sky.
  6. On this page about clouds you can read on the chart the heights of various types of clouds.
  7. Does your calculated estimate fit in the normal range for the type of cloud?

Day 52

L

  1. Read the next three pages of The First Book of Water.
  2. Every time you see one of the types of clouds, put a tally mark under that cloud picture.
  3. Read about snow, sleet, rain and hail.
  4. What does the graph show?
  5. Draw pictures of different types of snow.

M

  1. Fill in the next line on your cloud and weather chart.
  2. Read about precipitation. Keeping moving onto next until you finish reading about hail.
  3. How many water droplets are in a raindrop? (answer: millions!)
  4. Do most raindrops start as water or ice? (hint: bottom of page)

Day 53  (Materials for L: glass jar)

L(*)

  1. Finish the book, The First Book of Water.
  2. Every time you see one of the types of clouds, put a tally mark under that cloud picture.
  3. Learn about measuring precipitation. Just read this one page.
  4. Make a rain gauge. If you are getting snow, allow the snow to melt to measure the precipitation amount. (*)If you want, you can tape a paper ruler to the jar. Cover the ruler with tape completely to protect it from the rain.
  5. Look at today’s precipitation in America. Where is it precipitating the most?
  6. If you are in America, you might like to see an average precipitation map for your state.

M*

  1. Fill in the next line on your cloud and weather chart.
  2. Read about annual precipitation. (just this one page)
  3. Make a map that shows the places in the world with the most and least amount of precipitation.
  4. Look up the average rainfall where you live. Type the place name in the box to search for it. You may need to choose a close location from options. Scroll down to average precipitation.
  5. Make a bar or line graph of average rainfall for where you live.

Day 54  (Materials for M: clear small plastic bottle, rubbing alcohol, clear plastic straw, clay/play dough, food coloring) 

L

  1. Every time you see one of the types of clouds, put a tally mark under that cloud picture.
  2. Read about temperature. Keep clicking on next. You can stop on the page after the thermometer.
  3. Drag the slider up and down the thermometer to see what average temperatures are for various things, both in Fahrenheit and in Celsius.
  4. What’s the current temperature where you are?
  5. Find your current temperature on the other scale, either Fahrenheit or Celsius.
  6. Sometimes the temperature feels different than it is. When you are out in the sun it feels hotter than in the shade. Wet your hands and wave them around to act like wind is blowing on them. Do they feel colder? We call that wind chill. When it’s windy, it feels cooler.

M

  1. Fill in the next line on your cloud and weather chart.
  2. Read this page on temperature.
    • Enter different amounts into the calculators to see how they come out.
    • You can use your temperature and dew point measurements from the other days to find the heat index.
  3. Make a thermometer. (Different version of the same experiment. They use a jar instead.)

Dia 55 (Materiais para L: pequeno café pode-pode substituir outra coisa, filme plástico, palha, índice de cartão-pode substituir, elástico, Materiais para M: descascados ovo cozido, garrafa ou frasco com a abertura um pouco menor do que o diâmetro do ovo, papel / isqueiro ou partidas  ou  água muito quente  ou  muito frio líquido )

o

  1. Toda vez que você ver um dos tipos de nuvens, colocar uma marca do registro sob essa imagem nuvem.
  2. Agora vamos aprender sobre o que faz com que o vento no vento frio.
  3. Leia as páginas sobre a pressão do ar  e como medi-la. Pare quando você começa a enrolar.
  4. Fazer um barómetro .

M

  1. Preencher a próxima linha na sua nuvem e gráfico de tempo.
  2. Leia as páginas sobre  a pressão do ar  e como medi-la. Pare quando você começa a enrolar.
  3. Leia sobre esta experiência e depois tentar. Está a alteração da pressão de ar para sugar um ovo para baixo dentro de uma garrafa. Aqui está outra explicação do experimento . Se você não pode fazê-lo, aqui está um vídeo dele para assistir.

Dia 56 (Materiais para G: índice de cartão, grampo de papel, palha, alfinete, lápis com o eliminador, argila massa / reprodução)

o

  1. Toda vez que você ver um dos tipos de nuvens, colocar uma marca do registro sob essa imagem nuvem.
  2. Leia sobre o vento e como medi-la . (Aletas de tempo são a última página.)
  3. Fazer um cata-vento .
    • Corte um triângulo para fora da extremidade de um cartão de índice.
    • Anexar um clipe de papel para o fim do triângulo.
    • Gravá-los para as duas extremidades de uma palha.
    • Use um alfinete para prender a palha para uma borracha de lápis.
    • Coloque o lápis usando algum tipo de argila.
    • Coloque para fora.
    • Quando o vento sopra, que forma é que soprando?

M *

  1. Preencher a próxima linha na sua nuvem e gráfico de tempo.
  2. Leia sobre vento . Há muito nesta página. Você não tem que saber os nomes de todos os tipos de vento.
  3. Diga a alguém o que são os seguintes: a corrente de jato, brisa do mar, ventos alísios e monções.
  4. Nós são como a velocidade do vento é medida. É abreviado, kts. Neste site, procure a velocidade do vento em sua localização e em outro local longe de você. Quais são as velocidades e onde eles estão na escala de Beaufort?
  5. *Print out this map of the world. (You can print in black and white.) Draw on the global wind patterns from your reading today. Use the latitude lines to guide you. Where does your country fall in the pattern?

Day 57

L(*)

  1. Read about a blizzard.
  2. Try cloud concentration.
  3. Read the story of visiting the National Weather Service. (*)If you like, print a page or all of it for coloring.

M

  1. Make an anemometer.
  2. Measure the wind speed. Use the directions on the page to figure out the speed.
  3. If you can’t make the anemometer, use the internet to find the current wind speed in your area. Use the direction on the anemometer page to figure out how many times your anemometer would have spun around (and how big it would be) to measure that wind speed.

Day 58

L

  1. Choose one of these tricky games.
    • Help a water droplet through the water cycle.
    • Color the world’s  cloud patterns. (Color all the 1s the same color, all the 2s the same color, etc.)

M

  1. Read about fronts and masses. There are several pages.
  2. Explain what air masses are, what the different fronts are and what they mean to our weather.
  3. What can you see happening on this weather map? H is a high pressure area. L means low pressure. Fronts are marked with blue and red lines, blue for cold, and red for warm.

Day 59  (Materials for M: clear jar, vinegar, clear liquid soap, optional food coloring)

L

  1. Watch the story.
  2. Read about tornadoes. There are several pages. Use the simulation link on the first page.
  3. What kind of weather warnings do you see on this map? (changes daily)

M

  1. Read about tornadoes. (just this one page)
  2. Read more.
  3. Create a tornado in a jar.

Day 60

L*

  1. Read about tornadoes.
  2. *Answer the questions on the quiz on page 8 of the pdf.
  3. Check your answers on the last page.

M

  1. Watch the tornado chasers. Listen for the conditions in the atmosphere and cloud formations.

Day 61

L

  1. Read about lightning.
  2. Here is another version of the type of map on the second page. This is a lightning density map. It shows how many flashes there are in any given area in a year. Which state sees the most lightning? What part of the country sees the least? If you are in America, what is it like in your state?

M

  1. Read about lightning. Don’t use the links on the page.
  2. Explain to someone what lightning is.
  3. Here’s one of the links from the page you read. It shows if there has been any recent lightning activity in America. Look for little lightning bolts on the map. Several on top of each other can kind of just look like a blob. The color shows how long ago it happened. Refer to the key on the page. Has there been any lightning activity? Where? When? How much?
  4. Make some blue water ice cubes. Add food coloring to some water, doesn’t matter the color, but blue will represent cold fronts the best. Freeze into an ice cube tray. You just need a few.

Day 62  (Materials for M: plastic container shoe box sized, food coloring — the blue ice cubes you made on Day 61)

L*

  1. Read the booklet on lightning and take the quiz on page 6 (print the quiz).
  2. Check your answers on the last page when you are done.

M

  1. Read this page on powerful storms. (Just read this one page for now.)
  2. Show how cold and warm fronts interact to cause thunderstorms.
  3. Do the experiment and explain it.

Day 63  (Materials for L: balloon, florescent light bulb, brown paper lunch bag or you can just use the balloon)

L

  1. Make lightning.
  2. Make thunder.

M

  1. Watch this video on lightning.
  2. Watch this lightening video on upward lightning. How can that happen?
  3. You can watch videos on this page as well, but DON’T download any. Just click on ones that say, “Watch this video.”

Day 64

L

  1. Read about hurricanes.
  2. What do you see on the videos?
  3. What do you notice about the names of hurricanes? There are two patterns to notice. (answer: They choose names in alphabetical order, first an A name, then a B name, etc. They also alternate between boy and girl names. Can you think of a reason to alternate between boy and girl names? hint: Hurricanes are not nice things.)

M

  1. Read about hurricanes.
  2. You can use the links on the page to see maps and learn more.

Day 65

L*

  1. Read about hurricanes and take the *quiz on page 6. Print the quiz if you like.

M

  1. Watch the video on hurricanes. (Alternate link)

Day 66

L(*)

  1. Read this story about hurricanes and answer the questions. (*)Print page 2 to write out the answers. Otherwise, answer orally.
  2. Aim a hurricane. Drag and drop the high and low pressure symbols and then release the hurricane.
  3. How do the high and low pressure areas affect the path of the storm?

M

  1. Read about the eye of the hurricane.
  2. Create a hurricane.

Day 67

L*

  1. Read about winter storms and answer the questions on *page 10.

M

  1. Read about ice and snow, just this one page.
  2. Now be a storm chaser.

Day 68

L*

  1. *Print out the thermometers.
  2. Each day (for five days) you will write on the date and time under one thermometer.
  3. See online the current temperature at your location, or read a thermometer you have at home.
  4. Color in the thermometer to match the temperature.
  5. (*)On the back, you can write, draw or glue on a picture to show what it is like outside.
  6. Tell someone what you predict the weather will be like tomorrow. This is called forecasting the weather.

M*

  1. *Print out this weather chart.
  2. For the next five days you will fill it in according to the day’s forecast. Find your local forecast.
  3. Each day you will also make a prediction of what the next day’s forecast will be. Write down your prediction. Judge each day how accurate your prediction is. DO NOT look at the five-day forecast before you predict.
  4. Read these tips for forecasting.

Day 69

L

  1. Write the date and time on one thermometer from the page you printed on Day 68.
  2. See online the current temperature at your location, or read a thermometer you have at home.
  3. Color in the thermometer to match the temperature.
  4. On the back, you can write, draw or glue on a picture to show what it is like outside.
  5. Tell someone what you predict the weather will be like tomorrow. This is called forecasting the weather.

M

  1. Fill in your chart according to the day’s forecast. Find your local forecast.
  2. Each day you will also make a prediction of what the next day’s forecast will be. Write down your prediction. Judge each day how accurate your prediction is. DO NOT look at the five-day forecast before you predict.
  3. See if you can find any patterns. Try to use what you have observed and learned about clouds, humidity, pressure, etc. as well.
  4. Save all of your weather data.
  5. Read about forecasting (one page).

Day 70

L

  1. Write the date and time on one thermometer from the page you printed on Day 68.
  2. See online the current temperature at your location, or read a thermometer you have at home.
  3. Color in the thermometer to match the temperature.
  4. On the back, you can write, draw or glue on a picture to show what it is like outside.
  5. Tell someone what you predict the weather will be like tomorrow. This is called forecasting the weather.
  6. Does knowing one days’ temperature and conditions help you know what the next day will be like?

M

  1. Fill in your chart according to the day’s forecast. Find your local forecast.
  2. Each day you will also make a prediction of what the next day’s forecast will be. Write down your prediction. Judge each day how accurate your prediction is. DO NOT look at the five-day forecast before you predict.
  3. See if you can find any patterns. Try to use what you have observed and learned about clouds, humidity, pressure, etc. as well.
  4. Read about meterologists’ tools in forecasting weather.

Day 71

L

  1. Write the date and time on one thermometer from the page you printed on Day 68.
  2. See online the current temperature at your location, or read a thermometer you have at home.
  3. Color in the thermometer to match the temperature.
  4. On the back, you can write, draw or glue on a picture to show what it is like outside.
  5. Tell someone what you predict the weather will be like tomorrow. This is called forecasting the weather.

M

  1. Fill in your chart according to the day’s forecast. Find your local forecast.
  2. Each day you will also make a prediction of what the next day’s forecast will be. Write down your prediction. Judge each day how accurate your prediction is. DO NOT look at the five-day forecast before you predict.
  3. See if you can find any patterns. Try to use what you have observed and learned about clouds, humidity, pressure, etc. as well.
  4. Read about forecasting.

Day 72

L

  1. Write the date and time on one thermometer from the page you printed on Day 68.
  2. See online the current temperature at your location, or read a thermometer you have at home.
  3. Color in the thermometer to match the temperature.
  4. On the back, you can write, draw or glue on a picture to show what it is like outside.
  5. How did you do in forecasting the weather? We’re going to learn more about forecasting.

M

  1. Fill in your chart according to the day’s forecast. Find your local forecast.
  2. How did you do in your predictions? We’re going to be learning more about forecasting and hopefully you’ll get more accurate.
  3. Save all of your weather data.
  4. Do levels 2 and 3 of “Report the Weather.” Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students to do their assignments. Read the forecast information and put the correct weather symbols in the correct location on the weather map.

Day 73

L

  1. Choose Report the Weather. Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students to do their assignments.
  2. Choose level 1. You will read the weather conditions and locations. Click on the weather symbol you need. It will appear on the map. Then you will drag it to the right city.

M

  1. Do level 1 of “Predict the Weather.” Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students doing their assignments.

Day 74

L

  1. Choose Report the Weather. Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students doing their assignments.
  2. Choose level 2. You will read the weather conditions and locations. Click on the weather symbol you need. It will appear on the map. Then you will drag it to the right city.

M

  1. Do level 2 of “Predict the Weather.” Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students doing their assignments.

Day 75

L*

  1. *Print out your state or location with the surrounding area. Make a weather maplike the ones you made online. Put on the temperature and a picture of what it is like. (You can print a map of any country from that site.)
  2. You can use this site to see your current temperature and conditions.
  3. Then you can use this global current temperatures map to fill in some of the areas around your location. Scroll down and choose your location from the list.

M

  1. Do level 3 of “Predict the Weather.” Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is just for Easy Peasy students to do their assignments.

Day 76

L*

  1. *Make a weather map that shows your forecast for tomorrow.

M*

  1. You are going to present a five-day forecast on Day 80.
  2. Record the daily temperature, conditions, winds and whatever information you think is help.
  3. Observe the clouds.
  4. You can look at this site to see temperaturesprecipitation, and winds in the areas surrounding you.
  5. *Track everything on maps. Make a weather map each day that shows how conditions are changing (like when you “reported the weather”). You can print out your country and label temperatures, conditions and how they are moving. (Print 4 maps.)
  6. By Day 80 you will make a poster that shows your five-day forecast.

Day 77

L

  1. * Imprima seu estado ou local com a área circundante. Faça um mapa do tempo como as feitas online. Coloque sobre a temperatura e uma imagem de como é. (Você pode imprimir um mapa de qualquer país a partir desse site.)
  2. Você pode usar este site para ver a sua  temperatura atual  e condições.
  3. Compará-lo com o seu mapa de dia 76.
  4. Você poderia incluir isso em sua carteira.

M

  1. Você está indo para apresentar uma previsão de cinco dias no dia 80.
  2. Grave as diárias de temperatura , condições, ventos e qualquer informação que você acha que é ajuda.
  3. Você pode olhar para este site para ver  temperatura ,  precipitação e  ventos  nas áreas circundantes você.
  4. Acompanhar tudo em mapas. Faça um clima  mapa  que mostra como as condições estão mudando.

dia 78

o

  1. Comente o cartaz nuvem que você fez ou rever as nuvens neste site.
  2. Você pode identificar as nuvens ?
  3. Leia a faixa de tempo cômico .
  4. Faça o seu próprio se quiser.

M

  1. Você está indo para apresentar uma previsão de cinco dias no dia 80.
  2. Grave as diárias de temperatura , condições, ventos e qualquer informação que você acha que é ajuda.
  3. Você pode olhar para este site para ver  temperatura ,  precipitação e  ventos  nas áreas circundantes você.
  4. Acompanhar tudo em mapas. Faça um clima  mapa  que mostra como as condições estão mudando.

dia 79

L *

  1. * Tente a palavra de busca .

M

  1. Prepare a sua previsão de cinco dias e um cartaz para apresentá-lo.

dia 80

o

  1. Do the puzzle. Fill in the blanks according to the clues. GOES is the name of a weather satellite. (This uses Shockwave. If you can’t use it, you can read the puzzle here.)
  2. Read the weather jokes.

M

  1. Present your five-day forecast.
  2. Take a picture for your portfolio.

Review

Day 81

L

  1. Try to unscramble these weather words.

M

  1. Read about becoming a meteorologist.

Day 82

L

  1. Listen to the rock cycle song.
  2. Explain the rock cycle to someone.

M

  1. Make observations. What do you notice about these weather stats on Antarctica?

Day 83

L

  1. Listen to a song about the earth’s layers.
  2. Tell someone what the layers are and what you remember about them.

M(*)

  1. Read about clouds. (*)Print page 3 to write out the answers or just answer orally.

Day 84

L

  1. Listen to a song about rain and the water cycle.
  2. Tell someone about the water cycle. How does the rain get up in the sky and why does it fall back down?

M

  1. Explain the rock and water cycles.

Day 85

L

  1. Listen to the song about lightning and read along with this explanation of lightning storms.
  2. What makes lightning? What makes storms?

M

  1. Why do storms happen? What causes weather? Explain.

Science Fair

Days 86 – 90 (Materials for L and M: Students get to choose and/or create an experiment.)

L

  1. Choose a question to answer.
  2. Design an experiment to answer the question. You can use an existing experiment if you like. (You should finish this step today.)
  3. Do the experiment.
  4. Record the experiment.
  5. Present your experiment on Day 90. You could make a video, a poster, a book or use this experiment book to write and draw in for your project.
  6. Upload your experiment. Take pictures of your project and put them on your computer. Email your pictures and description to me and I’ll add them to our Hall of Fame page. Write to me through the contact page and I’ll send you my email address. (By sending me pictures you are giving me permission to make a video out of your pictures and post it online.)
  7. Here are some experiment ideas based on what we’ve just been learning…and more ideas.

M

  1. Choose a question to answer.
  2. Design an experiment to answer the question. You can use an existing experiment, but think of a way to expand it and try it with new things or in a new way. (Finish through this step today, Day 86.)
  3. Do the experiment.
  4. Record the experiment.
  5. Present your experiment on Day 90. Make a video, poster, book…show others what you did. Include your question, your hypothesis, best guess as to what the answer will be, and a complete list of materials. Include as many detailed steps as possible for how you did it. Include as many observations as possible. Make a chart of any data you collected, measurements you took. Write a great paragraph explaining your conclusion.
  6. Upload your experiment. Take pictures of your project and put them on your computer. Email your pictures and description to me and I’ll add them to our Hall of Fame page. Write to me at my Gmail address, allinonehomeschool. (By sending me pictures you are giving me permission to make a video out of your pictures and post it online.)
  7. Here are some experiment ideas based on what we’ve just been learning…and more ideas.

Hydrosphere

Day 91

L

  1. We are going to now focus on water on the planet earth. 70% of the earth is covered in water. Here’s a picture of 70%. The blue part shows how much of the earth is covered in water. The rest is the land. There is more than twice as much water than land!
  2. Some of this is review.
  3. Today read the first four topics under freshwater systems. You will read about watersheds, streams becoming rivers and rivers traveling into the ocean. Click on the links to the left. (Stop where there is a break, before river zones.)

M

  1. Read the introduction to the hydrosphere.
  2. After you read, take the quiz.
  3. Look at the panoramas. At least look at each of the water pictures.  List as many types of bodies water that you can think of (ie. lake,…).

Day 92

L

  1. Click on river zones on the menu on the left side of the screen. Study the picture.
  2. Follow the directions and answer the questions on the page with your thoughts on the matter.

M

  1. Read about freshwater.
  2. Read about the anatomy of a river.

Day 93

L*

  1. *Print out a map of the world.
  2. Read about hydroelectric plants.
  3. Read the chart about the longest rivers.
  4. Draw the rivers onto your map as best as you can. You could draw each with a pencil and number them on the map and write their names with their numbers at the top of the map.
  5. You can use this atlas to help you. Search the river names if you don’t know where they go.
  6. Hold onto this map.

M

  1. *Print out a map of the world.
  2. Draw at least six rivers onto your map. Draw at least one in the country where you live. You must also draw at least one on six different continents.
  3. Label the rivers. Either make a key by color or number the rivers and make a key that way.
  4. You can use this atlas to help you.
  5. Hold onto this map.

Day 94

L

  1. Clean the watershed.
  2. If you were successful, play a watershed game.

M

  1. Clean the watershed.
  2. If you were successful, play a watershed game.

Day 95

L

  1. Read all about ponds and lakes. Click on that second link in the sidebar. Tell someone the differences between a pond and a lake.
  2. Read about pond succession. Click on that link on the left side of the page. What is pond succession?
  3. Fold a piece of paper in half in both directions. It now has four boxes. Number them 1 – 4. Draw four pictures showing what happens to ponds. The fourth should be a swamp. The third should be a marsh. What happens before those?

M

  1. Read about groundwater and groundwater use.
  2. Take the quiz.

Day 96

L

  1. Read about oxbow lakes. Click on it from the list over on the left.
  2. Here are some pictures: photographdiagram.
  3. How are these lakes created?
  4. Look at the chart of the largest lakes in the world.
  5. Draw these lakes onto your map. Color in the area and number each. Make a lake key on your map. Write their names with their numbers.
  6. You can use this atlas to help you. Search the lake names if you don’t know where they go.

M

  1. Read “What is a stream?”
  2. What is an ox bow and how is it created?
  3. Click on the link to read about life in the mainstream.

Day 97

L

  1. Click on the link about the Great Lakes.
  2. Use the link on the page to see how they look from space. See if you can identify the lakes in the pictures. Maybe this image will help you.
  3. How many of the Great Lakes are on the largest lakes of the world list?  (answer: 2)
  4. Read about lake effect snow. (Use the arrows to read about it.) What causes it?

M

  1. Read about the Great Lakes.
  2. Label them on your map.
  3. Take your time and read this chart about the physical characteristics of the Great Lakes.
  4. Clique em “ Como os Grandes Lagos Procure from Space ” e ver se é possível identificá-los.

dia 98

o

  1. Explorar o que vive em uma lagoa .

M

  1. Leia sobre as zonas lacustres . Esta é técnico. Você não tem que saber todas essas grandes palavras. Mas se você usar um em uma frase, obter uma alta de cinco e / ou abraço.
  2. Que tipo de vida pode viver onde em um lago? Por que não pode viver em outro lugar? Qual é a diferença entre as zonas?

dia 99

o

  1. Leia a introdução e os três primeiros links sobre zonas húmidas . Clique no link “deltas” Quando você vê-lo a olhar para as imagens.
  2. O que é um delta? (resposta:  Um delta é uma formação de terra, de forma triangular, composto por areia e sedimentos Ele forma em que um rio flui para um corpo de água, tal como um lago ou o mar.. )
  3. Quais são as zonas húmidas? Por que eles são importantes? Que perigos que eles enfrentam?

M

  1. Leia sobre os biomas húmidas .
  2. Nomear os diferentes tipos de biomas húmidas.
  3. Há mais tipos de organismos ou água do que o que você pensou originalmente?
  4. Leia os dois primeiros parágrafos desta página sobre biomas de água doce e estuários .
  5. O que é um estuário?

dia 100

o

  1. Assista as zonas húmidas mostrar . (30 minutos)

M

  1. Leia “ O que é uma zona húmida? ”(A primeira seção)
  2. Onde estão as zonas húmidas ?
  3. Coloque o Everglades em seu mapa.

dia 101

o

  1. Leia sobre estuários, sapais, casas de barro, as florestas de mangue .
  2. Quais são cada uma dessas coisas? O que é único sobre cada um deles? Como estão as florestas de mangue útil? Como eles estão em perigo?

M

  1. Saiba mais sobre correntes .
  2. Clique na seta para virar a página através da apresentação.
  3. Em seguida, use as três ligações de atividade abaixo dela. Você não tem que escrever as respostas. Você pode ler as perguntas e respostas.

dia 102

o

  1. Leia sobre correntes e ondas . (Densidade está relacionada com é pesado alguma coisa.)
  2. Leia mais sobre ondas e correntes .
  3. Draw currents onto your map. Use lines and arrows to show how water moves around the world. You don’t have to draw as many arrows as they have. Where they have three all going around the same way, you can just draw one to show the direction. Then your map won’t be so cluttered.

M

  1. Learn about waves.
  2. Click on the arrow to turn the page through the presentation.
  3. Then use the three activity links below it. You don’t have to write out answers. You can read the questions and answers.

Day 103

L

  1. Read about tides. (You aren’t going to do the tide activity.)
  2. Watch the tide come in. Be patient. Click towards the top of the picture and drag your mouse down across the picture to bring in the tide. Click toward the top and do it again and again until the water is all in.

M

  1. Read about tides; click on tides on the left. (We’ll save the Tide Activity for Day 104.)
  2. Watch this tide simulator. What’s happening?
    • Explain it to someone or write an explanation.

Day 104

L

  1. Read The Wave to the very end of page 4.
  2. Here’s Bondi Beach which the story will talk about. It’s in New South Wales, Australia (look in the bottom right).

M

  1. Then click on the tide activity and follow the directions. The links there may not be working. This is a good site to use, Tide Times. Click on two of the dots to get your data. Choose two that are far apart. Here’s an example of a location. You can use the calendar on the side to see different days.
  2. Write down the data, times and depths, from two locations for five days.
  3. Then put it on a graph. The bottom could be hours starting at 0, which could be midnight the first day. 1 would be 1 AM. The side could be the depths. You could use a line graph which would show the ups and downs of the tide over the five days.
  4. You might want to print the graph for your portfolio.

Day 105

L

  1. Finish reading The Wave to the very end. Start on page 5.
  2. Here’s Bondi Beach which the story will talk about. It’s in New South Wales, Australia (look in the bottom right).

M

  1. Read about the oceans. Keep clicking next until you finish with the Arctic Ocean. (Here is an alternate link if that one isn’t working for you)
  2. On your map label the oceans, three seas, three bays and three  lakes. See if you can place them on seven continents.
  3. You can use this atlas to help you.

Day 106

L

  1. Read about the oceans. Keep clicking next until you finish with the Artic Ocean.
  2. On your map shade each ocean a different color. Use crayon or colored pencil. Tell someone each ocean’s name and point to it on your map.

M*

  1. You are going to be making this lapbook on oceans.
  2. *Print out the lapbook. You don’t need to print all of the pages.
  3. Read the Frequently Asked Questions. Find the link to read it over on the left.
  4. Today you can do the waves piece and the piece about the ocean being blue and salty.

Day 107

L

  1. Read about the earth’s water. Read the introduction on the page and then click on Frequently Asked Questions from the list on the left.
  2. What fifth ocean does this site talk about? (answer: Southern Ocean)
  3. Shade it in on your map.
  4. Mark the three largest seas on your map. Color them, outline them or label them. You can use the atlas to help you find them.
  5. You could put your map in your portfolio. Give it to a parent to hold onto.

M

  1. Click on the Atlantic and Pacific oceans page.
  2. Do the circle piece on them as well as the Venn diagram piece.

Day 108

L

  1. Read about ocean light zones.
  2. You can watch this episode of Wild Kratts. They go down to the floor of the ocean where there is no light. If this link disappears, you can search for the Seasquatch episode.

M

  1. Read about zonation and light zones.
  2. Complete the piece on the ocean zones.

Day 109

L

  1. Look at the depths of the oceans. Click on “data.” The oceans aren’t flat. These average depths and then the deepest points.
  2. Look at what the ocean floor can look like.
  3. Click on the Atlantic and Pacific Ocean link.
  4. What facts did you learn from these pages?
  5. Take a look at these pictures of underwater volcanoes.

M

  1. Read the data page.
  2. Make the lapbook piece which is a graph about the depths of the various oceans.

Day 110

L

  1. Read about how the ocean refreshes itself.
  2. Draw a diagram of what happens. Explain your diagram to someone.
  3. You could save your diagram for your portfolio.

M

  1. Read about how the ocean refreshes itself.
  2. Complete the piece about this.

Day 111

L

  1. Read about the forests of the ocean.
  2. Take a look at these kelp forest photographs!

M

  1. Read about the forests of the ocean.
  2. Complete the kelp piece.

Day 112

L/M

  1. Make a map of the ocean floor by taking soundings. Boats use radar to send down signals which bounce off the ocean floor. They can then “see” how deep it is there. You’ve seen that the ocean floor isn’t like the floor in your house. It’s not flat! Not at all. Ask a parent to make an ocean floor or make ocean floors for each other if you have siblings to work with. (Directions are below.)
  2. Get some sort of box and put things of different sizes inside. Make valleys and mountains. Cover it with aluminum foil.
  3. Put holes in the foil spread out across the top, not too close together.
  4. You are going to take soundings. Drop a thread with a paper clip attached to it down holes in the cover. Measure how long the thread was when it hit bottom.
  5. Mark em seu gráfico das profundezas do seu “oceano” em cada local através da caixa. O primeiro buraco é o primeiro local. Acima dela no gráfico colocar um ponto na profundidade correta.
  6. Aqui estão  fotos  de quando nossa família fez isso. (Rolar para baixo.)
  7. Talvez você gostaria de manter isso para o seu portfolio. Dê para um pai para salvar.

dia 113

L / M

  1. Resolver os segredos no mar mistérios. (Anote o código quando você chegar lá.)
  2. Faça capítulo 1 hoje. Pesquisa em torno de pistas e informações sobre onde ir. Clique sobre as coisas para colocá-los de volta (para fechar).

ay 114

L / M

  1. Resolver os  segredos no mar  mistérios. Faça o capítulo 2.

dia 115

L / M

  1. Resolver os  segredos no mar  mistérios. Faça o capítulo 3.

dia 116

L / M

  1. Resolver os  segredos no mar  mistérios. Faça o capítulo 4.

Leitura

dia 117

o

  1. Leia os capítulos 1 e 2 de remo para o mar .

M

  1. Leia as três primeiras seções de patos no fluxo e responder às perguntas que você vá.

dia 118

o

  1. Leia os capítulos 3 e 4 de remo para o mar .

M

  1. Leia as duas últimas seções de  patos no fluxo  e responder às perguntas que você vá.
  2. Escolha algo que flutua. Encha a banheira ou bacia com água. Faça a sua viagem floater usando correntes. você pode obtê-lo para ir para onde você quer que ele vá? Movê-lo de um lado para o outro. É mais fácil ou mais difícil do que você pensou?

Day 119  (Materials for M: pencil with eraser works well for this, food coloring, Manila folder/cardstock cut into ~8 inch diameter, approximately — This paper needs to be stiff and absorb water.)

L

  1. Watch the video of the story, Paddle to the Sea(30 minutes)

M(*)

  1. (*)Study the Coriolis effect. You could print the last two pages or just answer the questions orally. Some need to be done BEFORE you make it and try it (and look at the pictures).
  2. Follow the directions and observe the pattern. Then go back to the worksheets to finish answering the questions.

Day 120

L

  1. Use a map of your area (maybe you’d like to use this atlas) to answer the following questions as best you can.
  2. If we put a Paddle Person in a local stream, where would it go?
  3. What waterways would carry our Paddle Person toward the ocean?
  4. Is there anything along this route that could keep our Paddle Person from eventually reaching the ocean (a dam, for example)?
  5. Would it be possible for our Paddle Person to travel by more than one route? If so, where would the different routes carry our Paddle Person?
  6. What ocean would our Paddle Person reach?

(Questions from Ohio Sea Grant)

M

  1. Pretend you place something in a local stream. Where would it go? Would it end up in the ocean? Once in the ocean, where would it go? You can print a new mapor use the map you have. You can look at an atlas and also look at the currents map.
  2. This map can go into your portfolio. Give it to a parent to hold onto.

Space

Day 121  (Materials for L: clear 2 liter bottle–can probably get away with smaller, flashlight, milk–and water)

L

  1. Read this page on rainbows and other sky lights. They exist because of the unique conditions in the atmosphere. The atmosphere is the layer of gases that surround the earth. The air you are breathing right now is part of earth’s atmosphere.
  2. Try this experiment showing why the sky is blue.

M

  1. We started on the earth, dove down into the ocean, now we’re going to soar up into space.
  2. On our way up from the earth to space, we pass through the earth’s atmosphere.
  3. Read about our atmosphere. There are several pages here. Click Next until you read about the Ozone.
  4. What are the two main gases found in our atmosphere? Which is most prevalent?  (answer: nitrogen, oxygen; nitrogen)

Day 122

L

  1. Read about the atmosphere.
  2. Try labeling the atmosphere layers. Don’t worry. It will help you get them in the right places.

M

  1. Read about the layers of the atmosphere.
  2. Take this general atmospheric quiz. If you get one wrong, learn from your mistake and read the explanation.

Day 123

L

  1. Do assignment one of the online astronomy course and learn about astronomers. You don’t have to write three paragraphs. Learn about three astronomers using the site given. Here’s another site that is useful for learning about astronomers. Tell someone or write a sentence about each.

M

  1. Do the first assignment in the online astronomy course. Read about the different types of astronomers. You don’t have to write a paragraph on each kind. Be able to explain each type.
  2. Now read about Galileo in assignment two. Write a paragraph about ONE astronomer. Here’s another site that is useful for learning about astronomers.

Day 124

L

  1. Read the second lesson in the online astronomy course. Learn about light years. You check the answers by clicking on the question mark.
  2. This lesson was about big numbers. That’s because the universe is big. Don’t forget that God is bigger! Way bigger! He created it all and in perfect balance so that it all works together.
  3. Here’s a neat way to look at just how big some things in our universe are.

M

  1. Read assignment three of the online astronomy course on the measurement of light years. To check you answers you click on the question mark. If you like math, answer the problems on assignment 4.
  2. You were dealing with some pretty big numbers. That’s because the universe it that big! View the size of the universe. It just goes to show how big God is to create this enormous universe. We don’t even know how big it is!
  3. If you have questions about space from a creation point of view, here’s a website to visit, 4th Day Alliance.

Day 125  (Optional materials for M: thin cardboard, aluminum foil)

L*(*)

  1. Read the next lesson on constellations, assignment three.
  2. *Print out a sky map. (If you are in the southern hemisphere, make sure you print out the map for the southern hemisphere.)
  3. (*) Maybe you’d like to make a star finder game.
  4. If you can’t see the constellation for whatever reason, here’s a night sky picture to use to find it. (My internet safety blocker warns about this site because it holds pictures. If a warning comes on, please allow your children to access the sky picture pages.)

M*(*)

  1. Read the next lesson on constellations, assignment five.
  2. *Print out a sky map. (If you are in the southern hemisphere, make sure you print out the map for the southern hemisphere.)
  3. (*)Maybe you’d like to make a big dipper mobile or a planisphere.
  4. If you can’t see the constellation for whatever reason, here’s a night sky picture to use to find it. You may also just want to find it here first before you try outside. (My internet safety blocker warns about this site because it holds pictures. If a warning comes on, please allow your children to access the sky picture pages.)

Day 126

L

  1. “Você sabe onde você mora? Você pode viver em uma casa ou um apartamento, um reboque ou uma cabana de madeira. Sua casa é parte de uma comunidade maior, como um país. Alguns de vocês vivem nos Estados Unidos, alguns vivem na América do Sul, bem como em muitos outros lugares ao redor do mundo. Estas nações diferentes são todos parte do mesmo mundo. Todos nós vivemos no planeta Terra. Mas adivinhem? Ele vai ainda mais longe. A Terra é parte de uma comunidade maior. Esta comunidade é chamada do Sistema Solar. Há oito planetas do nosso Sistema Solar todos juntos. Seus nomes são Mercúrio, Vênus, Terra, Marte, Júpiter, Saturno, Urano, Netuno. Em alguns sites, você verá um nono planeta, Plutão. Nós utilizado para contá-lo como um grande planeta. Agora vamos chamá-lo de um planeta anão.

Aqui está uma frase para ajudá-lo a memorizar a ordem dos planetas. A primeira letra de cada palavra é a mesma letra que a primeira letra de cada planeta.

My Very Eager Mother Just Sent Us Nine Pizzas // Mercury Venus Earth Mars Jupiter Saturn Uranus Neptune Pluto

Todos os planetas, exceto para Mercúrio e Vênus têm um sistema de luas. Pense nisso, oito planetas circulam o Sol A maioria desses planetas têm luas que os circundam. Isso é um monte de mundos. Há mais de 60 mundos conhecidos no Sistema Solar. A única diferença entre um planeta e uma lua é que um planeta circunda o Sol, enquanto uma lua circunda um planeta. Tudo o mais sobre eles é similar. Sete das luas do nosso sistema solar são ainda maiores do que alguns dos planetas. Existem planetas com atmosferas, vulcões e mesmo oceanos. (adaptado a partir de astronomia Academia )

  1. Apenas uma nota de Inglês … Eu tinha que olhar isso. Você faz capitalizar palavras como Sol e da Lua, quando você está se referindo ao nosso sol e da lua específica, porque esse é o seu nome no contexto astronômico. Quando você está apenas falando sobre eles regular, como em “O sol ea lua estavam fora, ao mesmo tempo hoje”, então você não. Você pode ler sobre as regras aqui.
  2. Vamos começar com a aprendizagem sobre a lua.
  3. Saiba mais sobre a lua . Quando se dá a escolha, clique na Lua e siga as instruções.
  4. Saiba mais sobre o ciclo da lua .
  5. O que fase do ciclo lunar você está agora? (Se você está no hemisfério sul, por favor, escolher que a partir do menu drop-down.)

M *

  1. “Você sabe onde você mora? Você pode viver em uma casa ou um apartamento, um reboque ou uma cabana de madeira. Sua casa é parte de uma comunidade maior, como um país. Alguns de vocês vivem nos Estados Unidos, alguns vivem na América do Sul, bem como em muitos outros lugares ao redor do mundo. Estas nações diferentes são todos parte do mesmo mundo. Todos nós vivemos no planeta Terra. Mas adivinhem? Ele vai ainda mais longe. A Terra é parte de uma comunidade maior. Esta comunidade é chamada do Sistema Solar. Há oito planetas do nosso Sistema Solar todos juntos. Seus nomes são Mercúrio, Vênus, Terra, Marte, Júpiter, Saturno, Urano, Netuno. Em alguns sites, você verá um nono planeta, Plutão. Nós utilizado para contá-lo como um grande planeta. Agora vamos chamá-lo de um planeta anão.

Here is a sentence to help you memorize the order of the planets. The first letter of each word is the same letter as the first letter of each planet.

My Very Eager Mother Just Sent Us Nine Pizzas // Mercury Venus Earth Mars Jupiter Saturn Uranus Neptune Pluto

All of the planets except for Mercury and Venus have a system of moons. Think about that, eight planets circle the Sun. Most of those planets have moons which circle them. That’s a lot of worlds. There are over 60 known worlds in the Solar System. The only difference between a planet and a moon is that a planet circles the Sun while a moon circles a planet. Everything else about them is similar. Seven of the moons in our Solar System are even bigger than some of the planets. There are planets with atmospheres, volcanoes and even oceans.  (adapted from Astronomy Academy)

  1. Just an English note…I had to look this up. You do capitalize words like Sun and Moon when you are referring to our specific sun and moon because that is their name in astronomical context. When you are just talking about them regular, as in, “The sun and moon were out at the same time today,” then you don’t. You can read about the rules here.
  2. Let’s start with learning about the moon.
  3. Watch an animation of the moon’s orbit and what it looks like from earth.
  4. (*)Answer the questions in this worksheet set on the lunar cycle.
  5. Check your answers.

Day 127

L

  1. Learn about Mercury.
  2. Compare the moon and Mercury. Read assignment two and then answer the questions.
  3. Check your answers by clicking on the question mark in the corner of the box on the page.
  4. Find your weight and age on Mercury.

M

  1. Read NASA’s overview of Mercury.
  2. Read about the differences between the moon and Mercury in assignment four. Then learn more about Mercury by using the link on the page.
  3. Make sure to answer the questions then check your answers.
  4. Would you weigh more or less on Mercury? Would you be older or younger? Can you figure it out? Check your thoughts on this by finding your weight and age on Mercury.
  5. Write a short paragraph on Mercury or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Mercury. You are going to add this to a project later.

Day 128

L

  1. Find another constellation. Do assignment four in your lessons.
  2. If you can’t get out to see the constellation (though if at all possible try), you can find it in this night sky picture. Or, it might be a good idea to use the pictures I provide to practice finding the constellations before you try outside.

M

  1. Learn about finding angles in the sky and the zodiac.
  2. There are constellations that are in an elliptic as described. The sun “travels” through them. People may ask you some day what your “sign” is. This is what they are talking about. People read something called horoscopes which are predictions about what will happen to you based on your sign. This is fortune telling. No one knows the future, but God and you should never allow someone to tell you what to think about what’s going to happen.
  3. Find the Little Dipper and Polaris as described in assignment 6.
  4. If you can’t get out to see the constellation (though if at all possible try), you can find it in this night sky picture. Or, maybe you’d like to find it here first before you try outside.

Day 129

L

  1. What is an ecosphere? Learn in assignment 1.
  2. Learn about earth as a great big planet. When it gives you the choice, pick earth.

M

  1. What is an ecosphere? Learn in assignment 1.
  2. Learn about Earth as a great big planet.
  3. Use the “read more” tab to learn how earth got its name.
  4. Use the “facts and figures” page to read how fast Earth travels in orbit.
  5. Write a short paragraph on Earth or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Earth. You are going to add this to a project later.

Day 130

L

  1. Read about Venus in assignment three and answer the question with your thoughts on the subject.
  2. Learn about Venus. This mentions billions of years. You don’t have to take that as fact.
  3. Did you realize that planets travel at tens of thousands of miles/kilometers per hour? Where you see the word “velocity” it’s talking about speed!
  4. Tell someone something interesting about Venus.
  5. Find your weight and age.

M

  1. Learn about Venus.
  2. Write a short paragraph on Venus or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Venus. You are going to add this to a project later.
  3. You can find your weight and age.

Day 131

L

  1. Learn about Mars.
  2. Tell someone something interesting about Mars.
  3. You can find your weight and age.

M

  1. Learn about Mars.
  2. Write a short paragraph on Mars or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Mars. You are going to add this to a project later.
  3. You can find your weight and age.

Day 132

L

  1. Pelo que você aprendeu sobre Vênus, Terra e Marte, o que você diria que eles têm em comum? Liste tantas coisas quanto você pode.
  2. Agora leia atribuição dois sobre como eles se comparam e responder às perguntas.

M

  1. Leia atribuições 3 e 4 . Você não tem que responder as perguntas.
  2. Leia atribuição dois e escrever um parágrafo comparando e contrastando Vênus, Terra e Marte.

Dia 133 (Materiais para L e M:. Se você tem ou pode pedir-lhes, binóculos . Eu não iria comprar estes a menos que o seu filho é super para isso você pode ver o que você pode ver a olho nu, e eu serei postando fotos também. )

o

  1. Você vai fazer mais algumas observações dos céus. Leia atribuição de quatro .
  2. Se você não pode vê-los de verdade, aqui estão algumas céu noturno imagens para tentar usar.

M

  1. Você vai fazer mais algumas observações dos céus. Leia  atribuições cinco e seis .
  2. Se você não pode vê-los de verdade, aqui estão algumas céu noturno imagens para tentar usar.

dia 134

o

  1. Saiba mais sobre Júpiter .
  2. Diga para alguém algo interessante sobre Júpiter.
  3. Você pode encontrar  o seu peso e idade .

M

  1. Saiba mais sobre  Júpiter .
  2. Escreva um parágrafo curto em Júpiter ou fazer uma lista de fatos. Faça-o curto eo que você acha que é mais importante / único sobre Júpiter. Você está indo para adicionar a um projeto mais tarde.
  3. Você pode encontrar  o seu peso e idade .

dia 135

o

  1. Saiba mais sobre  Saturn .
  2. Diga para alguém algo interessante sobre Saturno.
  3. Você pode encontrar  o seu peso e idade .

M

  1. Saiba mais sobre  Saturn .
  2. Escreva um parágrafo curto em Saturno ou fazer uma lista de fatos. Faça-o curto eo que você acha que é mais importante / único sobre Saturno. Você está indo para adicionar a um projeto mais tarde.
  3. Você pode encontrar  o seu peso e idade .

dia 136

o

  1. Quais são as maneiras que Saturno e Júpiter são semelhantes e de que forma eles são diferentes? Quantos você pode pensar?
  2. Leia atribuição aquela sobre como Saturno e Júpiter são semelhantes .
  3. Responda às perguntas na página.

M

  1. Leia atribuição aquela sobre como Saturno e Júpiter são semelhantes .
  2. Responder às duas primeiras perguntas.
  3. How do these two planets compare and contrast with the others?

Day 137

L

  1. Read assignment two about Galileo, Newton and Copernicus.
  2. Tell someone about these scientists.

M

  1. Read assignments two, three and four about Copernicus, Newton and Galileo and some of the “laws” of the universe.
  2. Write a paragraph as described in assignment four.

Day 138

L

  1. Read assignment three about telescopes.
  2. Take a look at this one page about how telescopes work.
  3. If you are really interested, you could consider downloading this virtual telescope.

M

  1. Read assignment five about telescopes.
  2. Read about how telescopes work.
  3. If you are really interested, you could consider downloading this virtual telescope.

Day 139

L

  1. Read assignment four about telescopes and the constellation, Orion (my favorite because I think it’s the easiest to find).
  2. Here’s a night sky picture to find it in if you can’t find it in your night sky. (Some of you non city dwellers may not realize that in some cities there is so much light pollution–meaning too many lights are one–that you can’t see hardly any stars.)

M

  1. Read assignment six about telescopes and the constellation, Orion (my favorite because I think it’s the easiest to find).
  2. Here’s a night sky picture to find it in if you can’t find it in your night sky. (Some of you non city dwellers may not realize that in some cities there is so much light pollution–meaning too many lights are one–that you can hardly see any stars.)

Day 140

L

  1. Learn about Uranus.
  2. Tell someone something interesting about Uranus.
  3. You can find your weight and age.

M

  1. Learn about Uranus.
  2. Write a short paragraph on Uranus or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Uranus. You are going to add this to a project later.
  3. You can find your weight and age.

Day 141

L

  1. Learn about Neptune.
  2. Tell someone something interesting about Neptune.
  3. You can find your weight and age.

M

  1. Learn about Neptune.
  2. Write a short paragraph on Neptune or make a facts list. Make it short and what you think is most important/unique about Neptune. You are going to add this to a project later.
  3. You can find your weight and age.

Day 142

L

  1. What are ways that Uranus and Neptune are similar and in what ways are they different? How many can you think of?
  2. Read assignment one about how Uranus and Neptune are similar.
  3. Answer the question.

M

  1. Read assignment one about how Uranus and Neptune are similar.
  2. Answer the question.
  3. How do these two planets compare and contrast with the others?

Day 143

L

  1. Read assignment two about Pluto. We now call Pluto neither a comet or a planet. We call it a dwarf planet, dwarf meaning that it’s small.
  2. Learn about Pluto.

M

  1. Read assignment two about Pluto. We now call Pluto neither a comet or a planet; we call it a dwarf planet.
  2. Learn more about dwarf planets.

Day 144

L

  1. Read assignments three and four. Can you tell how a telescope works?
  2. If you would like to find it in a photograph, here’s one to use to find Scorpius. (This is maybe my least favorite constellation. We have had scorpions in our apartment. Ick!) I know the site spells it Scorpios, but I’m pretty sure Scorpius is correct.

M

  1. Read assignments four, five and six. Tell how a telescope works and the advantages and disadvantages of using lenses and mirrors in telescopes.
  2. If you would like to find it in a photograph, here’s one to use to find Scorpius. (This is maybe my least favorite constellation. We have had scorpions in our apartment. Ick!) I know the site spells it Scorpios, but I’m pretty sure Scorpius is correct.

Day 145

L

  1. You are going to make a solar system. You can do this any number of ways. You can do it big; you can do it small. Here are some pictures for inspiration.
  2. You will continue to work on this on Day 146. You will present it on Day 147.
  3. When you present your project, you will tell the audience the name of each planet and something about it.

M

  1. Você vai fazer um sistema solar. Você pode fazer isso de várias maneiras. Você pode fazê-lo grande; você pode fazê-lo pequeno. Aqui estão algumas fotos para inspiração. Em algum lugar, de alguma forma, em seu projeto incluem os parágrafos / Fatos que você escreveu sobre seus planetas. Você poderia simplesmente colocá-los todos juntos e colocá-lo com o seu projeto.
  2. Você vai continuar a trabalhar sobre este no Dia 146. Você vai apresentá-lo no dia 147.
  3. Quando você apresentar seu projeto, você vai dizer ao público o nome de cada planeta e compartilhar suas informações sobre cada planeta.

dia 146

o

  1. Continue a fazer um sistema solar. Você pode fazer isso de várias maneiras. Você pode fazê-lo grande; você pode fazê-lo pequeno. Aqui estão algumas fotos para inspiração.
  2. Se tiver terminado, você pode fazer o seu próprio planeta .
  3. Você vai apresentá-lo no dia 147.
  4. Quando você apresentar seu projeto, você vai dizer ao público o nome de cada planeta e algo sobre ele.

M

  1. Continue a fazer um sistema solar. Você pode fazer isso de várias maneiras. Você pode fazê-lo grande; você pode fazê-lo pequeno. Aqui estão algumas fotos para inspiração. Em algum lugar, de alguma forma, em seu projeto incluem os parágrafos / Fatos que você escreveu sobre seus planetas. Você poderia simplesmente colocá-los todos juntos e colocá-lo com o seu projeto.
  2. Se tiver terminado, você pode  fazer o seu próprio planeta .
  3. Você vai apresentá-lo no dia 147.
  4. Quando você apresentar seu projeto, você vai dizer ao público o nome de cada planeta e compartilhar suas informações sobre cada planeta.

dia 147

o

  1. Termine o seu sistema solar.
  2. Se você gosta, você pode criar um sistema solar .
  3. Apresentar o seu sistema solar.
  4. Quando você apresentar seu projeto, você vai dizer ao público o nome de cada planeta e algo sobre ele.
  5. Tire uma foto para o seu portfolio.

M

  1. Termine o seu sistema solar.
  2. Se você gosta, você pode  criar um sistema solar .
  3. Apresentar o seu sistema solar.
  4. Quando você apresentar seu projeto, você vai dizer ao público o nome de cada planeta e compartilhar suas informações sobre cada planeta.
  5. Tire uma foto para o seu portfolio.

dia 148

o

  1. Leia atribuição um sobre cintos !
  2. Responda a questão.
  3. Aqui está uma imagem de onde o Cinturão de Kuiper é e um dos Cinturão de Asteróides  e outro da Nuvem de Oort .
  4. Explicar a alguém sobre correias astronômicos.

M

  1. Leia as atribuições de um e dois sobre  cintos !
  2. Responda às perguntas usando a ligação fornecidos em asteróides. Responda as perguntas sobre a segunda tarefa também.
  3. Aqui está uma imagem de onde o  Cinturão de Kuiper  é e um dos  Cinturão de Asteróides  e outro da  Nuvem de Oort .
  4. (Você vai ler que ele é  acreditado que o Sistema Solar foi formado há bilhões de anos. Eles têm que ter fé que foi o que aconteceu. Eles não  sabem . É preciso tanta fé para acreditar em que, como ele faz para acreditam que Deus criou o mundo. Eu acho que é preciso mais fé, porque tudo faz mais sentido se ele foi criado. Nosso universo é notável com tudo em apenas o equilíbrio certo.)

dia 149

o

  1. Saiba mais sobre  os cometas .
  2. O que é a cauda de um cometa feito? (resposta: poeira )
  3. poeira interestelar cai sobre a terra o tempo todo. Você pode coletar a poeira do céu, deixando um pedaço de papel branco fora no sol. Depois de várias horas de recolher o papel. O que pousou em seu papel? Você poderia usar um imã para remover qualquer coisa magnético. Quaisquer esferas sem caroço em que você coletadas são pequeninos, minúsculos meteoritos!

M

  1. Leia sobre cometas .
  2. Saiba mais sobre cometas e olhar para as imagens.

dia 150

o

  1. Leia atribuição duas sobre os outros mundos do nosso sistema solar.
  2. Utilizar a ligação fornecido para responder as perguntas.

M

  1. Leia atribuição de quatro sobre os  outros mundos  do nosso sistema solar e o fim do nosso sistema solar.
  2. Utilizar a  ligação  fornecido para responder as perguntas.

dia 151

o

  1. Find Sagittarius and Betelgeuse. Read assignment four.
  2. If you want to find them in pictures (first, or only), here’s a picture of Sagittarius.
  3. Here’s Orion for finding Betelgeuse.
  4. If you are scanning the night sky, look for all of the constellations you’ve learned.

M

  1. Find Sagittarius and Betelgeuse. Read assignment six.
  2. If you want to find them in pictures (first, or only), here’s a picture of Sagittarius.
  3. Here’s Orion for finding Betelgeuse.
  4. If you are scanning the night sky, look for all of the constellations you’ve learned.

Day 152

L

  1. Learn about the sun. When it gives you the choice, click on the sun and follow the directions.
  2. What is the sun?  (answer:  a star)

M

  1. Saiba mais sobre o sol .
  2. Obter uma alta de cinco e / ou abraço se você pode descobrir como dizer o quanto ele pesa. (Dica: procure em fatos e números)

dia 153

o

  1. Saiba mais sobre o  sol .
  2. Você pode querer / precisar preparar argila ou algum tipo de massa para usar no dia 154 para o seu modelo.

M

  1. Saiba mais sobre o sol .
  2. Dê uma olhada na atribuição de amanhã e escolher o que você vai fazer. Se você estiver indo para tentar o papel mais difícil, imprimi-lo hoje e talvez começar nele.

Dia 154  (Materiais: L palitos e playdough ou algum tipo de argila em duas a quatro cores, M: palitos e playdough / argila ou  a impressão fornecido)

o

  1. Fazer um modelo do sol .
  2. Aqui está uma explicação sobre as camadas .

H (*)

  1. Fazer um  modelo do sol .
  2. Aqui está uma explicação sobre as  camadas .

dia 155

o

  1. Saiba mais sobre estrelas .
  2. Escolha um par de aprender sobre.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  4. Talvez sua família estaria interessado em um artigo sobre como a luz que vemos poderia ter viajado por supostamente milhões de anos, se a terra é apenas milhares de anos de idade.

M

  1. Saiba mais sobre  estrelas .
  2. Use os links para saber mais sobre cada tipo de estrela.
  3. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.
  4. Talvez sua família estaria interessado em um artigo sobre como  a luz  que vemos poderia ter viajado por supostamente milhões de anos, se a terra é apenas milhares de anos de idade.

dia 156

o

  1. Leia atribuição de quatro e encontrar a constelação de Touro  e a grande nebulosa.
  2. Aqui estão algumas fotos:
    • Touro
    • Nebula   (Ele chama isso nebulosa de Orion. Acho que isso é o que o autor está falando, pois é parte do Orion  da constelação.)

M

  1. Leia atribuição de cinco e responder à pergunta e, em seguida, ler a atribuição de seis e encontrar a  constelação de Touro  e a grande nebulosa.
  2. Aqui estão algumas fotos:
    • Touro
    • Nebula   (Ele chama isso nebulosa de Orion. Acho que isso é o que o autor está falando, pois é parte do  Orion  da constelação.)

dia 157

o

  1. Leia as atribuições de um e dois em galáxias .
  2. O que você acabou de ler menciona o big bang. Esta é a ideia de que de alguma forma algum grande evento aconteceu que começou a vida no universo e, em seguida, de alguma forma evoluiu e formou o universo inteiro ordenada com tudo em perfeito equilíbrio, bem como toda a vida como a conhecemos em todas as suas formas perfeitamente originais e criativas. (Eu não acredito nessa idéia.) Olhe para o gráfico no artigo que mostra que a idéia do big bang não concorda com o que a Bíblia ensina, a Bíblia e o big bang .
  3. Sua família pode estar interessado em assistir a esta apresentação quase uma hora de duração sobre como grande é Deus .

M

  1. Leia as atribuições de um e dois em  galáxias .
  2. O que você acabou de ler menciona o big bang. Esta é a ideia de que de alguma forma algum grande evento aconteceu que começou a vida no universo e, em seguida, de alguma forma evoluiu e formou o universo inteiro ordenada com tudo em perfeito equilíbrio, bem como toda a vida como a conhecemos em todas as suas formas perfeitamente originais e criativas. (Eu não acredito nessa idéia.) Leia este artigo sobre  a Bíblia e o big bang .
  3. Sua família pode estar interessado em assistir a esta apresentação quase uma hora de duração sobre  como grande é Deus .

dia 158

o

  1. Leia atribuição três sobre Andromeda .
  2. Aqui está uma imagem da galáxia de Andrómeda  e um dos  constelação .

M

  1. Leia atribuição de quatro sobre  Andromeda .
  2. Here is a picture of the Andromeda galaxy and one of the constellation.

Day 159

L

  1. The Hubble Space Telescope is a telescope that is out in space, orbiting the earth. It is a powerful telescope that we can use to see further out in space than ever before.
  2. How many objects can the Hubble Space Telescope see? Learn about what we’ve learned from using the Hubble Space Telescope.

M

  1. Telescópio Espacial Hubble é um telescópio que está fora no espaço, em órbita da Terra. (Ele diz: “Os cientistas pensam que o universo é de cerca de 13 ou 14 bilhões de anos de idade.” Ele deve ler  alguns cientistas . É enganoso dizer que este é o que “cientistas” acreditar. Ainda há muitos cientistas que não acreditam que . eles são cientistas eo que eles acham que deve ser reconhecido. Os cientistas discordam em muitos pontos. suas orelhas devem animar qualquer momento alguém diz que todos os cientistas dizer alguma coisa. é provavelmente propaganda.)
  2. Explorar buracos negros .

dia 160

o

  1. Estamos indo viajar para o espaço. Em primeiro lugar, ouvir a Apollo 8 tripulação ler o início da história da criação.
  2. Saiba mais sobre a ausência de peso .

M

  1. Leia sobre  satélites .

dia 161

o

  1. Aprender sobre missões a Marte .

M

  1. Leia sobre naves espaciais a Marte .

dia 162

o

  1. Saiba mais sobre o ônibus espacial .
  2. Leia sobre como se tornar um astronauta  e sobre o seu guarda-roupa espaço .

M

  1. Use o resto dos links para ler sobre missões a Mercúrio, Vênus e outros planetas .

dia 163

o

  1. Saiba mais sobre as missões do ônibus espacial.
  2. Diga para alguém sobre o que você aprendeu.

M

  1. Leia sobre a história do ônibus espacial .
  2. Em vez de usar os filmes na página, você pode assistir Presidente Kennedydiscurso do aqui que desafiou o país a disparar para a lua. (Ele faz isso apenas depois das 3:00.)
  3. Você também pode ler este jornal real sobre a Apollo 11 aterragem na lua.

dia 164

o

  1. Saiba mais sobre as estações espaciais .
  2. Tente este labirinto busca da palavra . (Se uma palavra que você encontrou desaparece, isso significa que ele não estava levando você no caminho certo.)

M

  1. Leia sobre Skylab e estações espaciais .

dia 165

o

  1. Projetar uma estação espacial .

M

  1. Planejar uma lua missão de resgate .

dia 166

L / M

  1. Você está indo fazer um projeto de fim-de-ano.
  2. Você vai escolher algo a partir deste ano para aprender mais sobre. Você estará fazendo a pesquisa, fazendo um projeto e fazer um experimento sobre o tema também.
  3. Por exemplo, você poderia escolher terremotos. Você pode pesquisá-los  e talvez construir um sismógrafo de usar para uma experiência. Você irá apresentar sua pesquisa visualmente (cartaz, no computador, etc.) e por via oral. Você irá demonstrar sua experiência na frente de uma audiência, ou se isso não for possível, então você vai explicar o que você fez e quais foram os resultados.
  4. Você pode escolher entre o que você aprendeu sobre o espaço, terra, oceanos. Ou talvez seja algo que realmente não aprender e você quer saber sobre.
  5. Comece a pensar sobre um tópico.

dia 167

L / M

  1. Aqui estão alguns sites que podem ajudá-lo: idéias de projetos , pesquisa / ideias / projetos / experimentos para o tempo , as idéias de espaço , ligações espaciais , ideias do oceano .
  2. Você não tem que usar esses links. Escolha algo que você está realmente interessado em!

dia 168

G / H (*)

  1. Faça uma pesquisa sobre o tema. Sugiro tomar notas. Sempre anote onde obteve a informação. Aqui estão Research Note Taker  folhas.

dia 169

L / M

  1. Continue a sua pesquisa.

dia 170

L / M

  1. Comece a pensar sobre o que o experimento que você pode fazer isso estaria relacionado. Se você precisa de materiais, certifique-se de obtê-los.
  2. Terminar a sua investigação e começar a organizar-lo. Decidir como você está indo para apresentar visualmente suas informações. Você está indo para colocá-lo em um cartaz? um ponto de poder? Escrever um ensaio? On-line ? Começar

dia 171

  1. Trabalhar em seu projeto.
    • Você precisa mostrar às pessoas o que você aprendeu, por escrito (poster, computador, ensaio, etc.).
    • Você precisa ter uma experiência.
    • Você precisa explicar tudo para uma audiência!

dia 172

  1. Trabalhar em seu projeto.

dia 173

  1. Trabalhar em seu projeto.

dia 174

  1. Trabalhar em seu projeto.

dia 175

  1. Trabalhar em seu projeto.

dia 176

  1. Trabalhar em seu projeto. Tente a sua experiência.

dia 177

  1. Trabalhar em seu projeto. Você deve estar terminando.

dia 178

  1. Terminar o seu projeto. Prepare-se para apresentar.

dia 179

  1. Escrever uma bibliografia . Prepare-se para apresentar.

dia 180

  1. Presente!
  2. Tire uma foto para o seu portfolio. Você também pode enviar-me um link para um vídeo ou fotos, se você gostaria de ser incluído na página Hall of Fame.
  3. Vou deixar você com um site para ler sobre 15 evidências de que a Terra é jovem .

Parabéns ,  você está feito!