Ciência – Ano 1 andares:

L – 1ª à 4ª

M – 5º e 8º

Reveja as FAQs e entre em contato conosco se você encontrar um problema com um link.

Descrição do Curso:  Os alunos irão explorar dois ramos da biologia: anatomia humana e da vida vegetal. Os alunos irão aprender sobre os sistemas do corpo e conduzir experimentos para aprofundar o seu conhecimento. Um estudo de plantas incluem a sua estrutura, reprodução, e tipos. Solo, biomas e plantas subaquáticas são alguns dos tópicos especiais cobertas. Os alunos usarão livros, vídeos e materiais de aprendizagem online. Experimentos e observações da natureza irão melhorar a sua aprendizagem e compreensão. Os alunos terão a oportunidade de apresentar suas descobertas experimentais para uma audiência.

LISTA DE LEITURA :  (seleções dos seguintes títulos)

L   O Primeiro Livro de plantas , Dickinson; Elementar Life Science , o Sr. Q

M   reais coisas na natureza , Holden; Ciências da Vida for Middle School, Wilkin

materiais:

Dia 1

Eu quero ensinar algo sobre a ciência. A ciência é uma coleção de observações sobre o mundo. Quando algo tem sido observado o suficiente, torna-se lei científica. Isso significa que os cientistas dizem que o que eles têm observado sempre será verdadeira. Afirma-se como fato. Mas mesmo essas “leis” foram quebrados nos momentos em que, de repente, algo diferente é observado. Acredita-se que o átomo era a menor coisa no universo. Foi chamado fato. Então, alguém descobriu como dividir um átomo. O ponto é que a ciência realmente só nos diz o que tem sido observado. Isso não prova verdade. Ele apenas afirma que é observado e medido no mundo que nos rodeia. Por que estou fazendo certo que você entender isso? Porque quem estava lá para observar a criação do universo? Deus sozinho. A ciência não pode provar nada sobre a criação do mundo porque ele pode fazer nenhuma observação sobre isso. É preciso que se observa no mundo de hoje e faz hipóteses, suposições, sobre a criação do mundo. Até muito recentemente, a maioria dos cientistas ocidentais eram cristãos. Nunca deixe ninguém fazer você se sentir estúpido para acreditar que Deus criou o mundo. Muitos cientistas que você ler sobre a história acreditava num Criador, algumas das pessoas mais inteligentes que viveram. A Bíblia contém toda a verdade. Você nunca tem que ter medo de crer na verdade na Bíblia. Não pode parecer ser coisas que não podia ser verdade. Digamos, medimos estrelas em estar de bilhões de anos-luz de distância. Isso significa que, para podermos ver sua luz, que a luz teria que estar viajando por bilhões de anos para chegar até nós. Bem, um matemático e cientista Christian mostrou como ele poderia aparecer dessa forma e ainda só ser inferior a dez mil anos de distância. Ninguém ainda foi capaz de disputar a matemática que ele usou para mostrá-lo. Aqui está umartigo sobre isso que seus pais talvez possa estar interessado. Uma ciência método usa para tentar observar a idade de algo é a datação por carbono. Há alguns que dizem que a datação por carbono mostra que há ossos que são milhões de anos de idade. Aqui estão  dois artigos  que falam sobre como  datação por carbono  não é preciso. Estes são artigos para adultos. Você não tem que lê-los. O primeiro é muito mais fácil de ler do que o segundo, mas se você ou seus pais estão interessados, por favor, vá em frente e lê-los. Eu só quero mostrar-lhe que há cientistas que acreditam que a Terra é jovem. Eu pessoalmente conheço um cientista, um físico com um PhD, que estudou o assunto e acredita que a Terra para ser menos de 10.000 anos de idade. Não é tolo para acreditar. ele  é tolo para deixar alguém alterar a sua mente com “fatos” que não estão provadas verdadeiras. Lembre-se: Os cientistas não concordam com as coisas! Toda vez que você ouvir alguém dizer: “Todos os cientistas dizem que …” Não é verdade. É propaganda para tentar levá-lo a acreditar em algo. Não tenha medo de crer na Bíblia. Será sempre revelar-se verdadeira no final. Deus é verdade e não pode mentir! Você pode confiar em Sua Palavra.

  1. Explicar a alguém o que a ciência é e por que ele não pode nos dizer o que aconteceu no início do tempo.
Dia 2
L *
  1. Leia este capítulo e responder as perguntas no final. (* Você pode imprimir as páginas de perguntas ou simplesmente listar os números e letras respostas em ordem, para que você possa facilmente verificar suas respostas mais tarde.)
  2. Então você pode conferir suas respostas aqui  na página 28 do capítulo 1. Esta é a página 34 do pdf. (Não feche depois de ter verificado as suas respostas.)
  3. Leia a atividade na página 30 . Esta é a página 36 do pdf. (Este é o mesmo pdf como as respostas.) Faça um saco de vida e não-vida e pedir a outras pessoas em sua família a sentir e palpite. Você dizer-lhes se eles estão certos ou não.
M
  1. Leia o primeiro capítulo sobre  características dos organismos vivos . Antes de poder utilizar este site, você precisa se registrar. Pergunte a um pai para ajudar a criar um nome de usuário e senha. Este é um site onde você pode usar o seu lixo eletrônico e senha. Certifique-se de dizer ao site para lembrar de você.
  2. Our book does not teach that God created the world in six days. It will speak of millions of years. You aren’t expected to take that as fact. You won’t be learning about this, but it mentions evolution, the hypothesis that all living things came from a single cell organism that mutated and changed and developed into something else. That’s why people call primates our ancestors. They say they changed little by little until they became human. My personal opinion is that it is senseless. I call it a hypothesis because it has never been observed happening and therefore cannot be called scientific theory, let alone fact. (If you are interested, here’s a Ray Comfort video on Evolution.)
  3. You may click on the link to watch the vimeo video on the introduction to life. You can also watch this cell video.
  4. Answer the review questions 1-5. That’s where you stop reading.
  5. STUDY TIP: Go to the end and read the questions first. That way you can be looking for the answers while you read. It will make it easier for you if you will just take an extra minute to look at the questions before the reading.
  6. Check your answers when you are done..
Human Body, first up is skin
Day 3
L
  1. We will learn about cells later, but you should know that cells are your body’s building blocks. Everything in your body is made up of cells.
  2. Read about skin on pages 3-5 (just the top part until the picture). On the pdf they are pages 244-246.
  3. Por que você suar quando você está quente?
  4. Olhe para a sua pele com uma lupa. Fazer observações. (Se você tem um microscópio, você pode esfregar um pouco de pele fora de você e olhar para ele com o seu microscópio.) Aqui está uma imagem da pele sob um  microscópio .
M
  1. Vamos aprender sobre as células mais tarde, mas você deve se lembrar que tudo em seu corpo é composto de células. Cada célula é de cerca de 70% de água de modo que átomos que você sabe estão presentes em suas células? (resposta: hidrogénio e oxigénio -H20 )
  2. Leia sobre a pele . Antes de poder utilizar este site, você precisa se registrar. Pergunte a um pai para ajudar a criar um nome de usuário e senha. Este é um site onde você pode usar o seu lixo eletrônico e senha. Certifique-se de dizer ao site para lembrar de você.
  3. revisão responder a perguntas 1-7.
  4. Verifique as suas respostas .
  5. Assista a esta lição pele .
  6. O que torna a pele um órgão?
  7. Olhe para estas imagens de pele e fazer observações .
Dia 4 (Materiais para L: papel branco, fita ou papel de embrulho)
o
  1. Obter papel grande, ou fita junto papel branco. Coloque toda a fita na parte de trás. Você precisa de um pedaço de papel grande o suficiente para que você possa deitar-se.
  2. Ter alguém traçar o seu corpo para o papel.
M *
  1. * Imprima esta diagrama de pele .
  2. Rotular a pele. Aqui está uma  imagem  para ajudar.
Muscular System
dia 5
o
  1. Leia página 5-8 . Esta seção é sobre os músculos. Comece onde você parou e ler até o início da seção osso.
  2. Faça isso  quebra-cabeça , só se você quiser.
M
  1.  Leia a seção sobre o sistema muscular .
  2. revisão responder a perguntas 1-6.
  3. Verifique as suas respostas .
dia 6
o
  1. Assista a este vídeo muscular .
  2. Adicionar bíceps e quadríceps em seu desenho corpo. Apenas colori-los de um lado e classificá-los.
  3. Agora dobrar e esticar seus braços e pernas. Você sente seu bíceps e quadríceps em movimento? Imagine o que eles estão fazendo. Descrever a alguém o que estão fazendo.
M
  1. Jogar picar um músculo . (Utilize AdBlock Plus ou ter um pai carregar a página. Refresque se os anúncios não são boas.) Clique na digitalização. Leia os nomes dos músculos. Clique em começar. Usar o scanner para encontrar o músculo chamado; será uma cor diferente. Clique nisso. Repita até que você pode clicar em todos os músculos.
  2. Faça o quebra-cabeça  se você quiser. (Ter um pai carregar a página e decidir sobre os anúncios.)
Sistema esqueletico
dia 7
o
  1. Leia a seção sobre os ossos, páginas 8-10 . No documento é o fim de 249 -251.
  2. Desenhe a  tíbia e fíbula  na sua imagem corporal. Use o mesmo lado onde você desenhou os músculos.
  3. Desenhe o  rádio e ulna  em sua imagem corporal. Use o mesmo lado onde você desenhou os músculos.
  4. Do you know what your funny bone is? Can you figure out why they call it that? Look at the arm drawing again.
M
  1. Read about the Skeletal System.
  2. Answer the review questions
  3. Check your answers.
Day 8
L
  1. Watch this movie about the skeletal system.
  2. Take the quiz.
  3. Take a look at this skeleton.
  4. Put together a skeleton.  Choose “assemble.”
M
  1. Take the tour of the skeletal system. Click in the bottom right corner to move on.
  2. Then you can label the skeleton.
Day 9  (Materials for L: 6 pieces of paper, tape, paper plate or lightweight plastic plate, wooden blocks or something to add as weight)
L
  1. Read about bone marrow. Tell someone what bone marrow is.
  2. Watch this video on joints. Then take the quiz.
  3. Do the “Hollow Strength” activity. It’s number 2.
  4. Look inside a bone (scroll down to the slideshow). Bones, the hard white stuff you see in x-rays are hollow, but there is stuff inside the hollow part. The inside is soft like a sponge.
M*
  1. Watch this video on bone structure. Then take the quiz.
  2. Look at this skeleton.
  3. *Print and label this skeleton.
Day 10
L*
  1. Print the last two pages. Complete the matching and the multiple choice.
  2. After you are finished, check your answers on page 4. (answers: The page three, multiple choice section, has a mistake in the answers. #2 should be B, inside your body.)
M
  1. Concentration
  2. Take the test!
  3. One more test!
  4. Perform knee surgery if you like. Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is only for Easy Peasy students doing their assignments.
Digestive System
Day 11
L
  1. Today you are going to start reading about your Digestive System.
  2. Read from the beginning of this chapter through the paragraph after “Why Doesn’t It Do That?” Don’t read yet about the intestines.
  3. Read some more about it. Read pages 1 and 2.
  4. Add an esophagus and stomach to your wall body. See what they look like and where they go.
M
  1. Read the Food and Nutrients chapter.
  2. Stop at the review questions and answer them.
  3. Check your answers.
Day 12
L
  1. Read the rest of the chapter.
  2. Take a look again inside. Here are the kidneys. Here’s another picture.
  3. Add intestines and kidneys to your wall body.
M
  1. Read the Digestive System chapter.
  2. Answer the review questions.
  3. Check your answers.
Day 13
L
  1. Do the matching page (second to last). You can print it or just write the numbers and letters down in your notebook.
  2. When you are done, you can check your answers.
  3. Watch a movie on the digestive system.
M*
  1. *Label the digestive system.
  2. Can you fill out the crossword puzzle?
Day 14  (paper towel, bowl of water)
L
  1. Read up until the liver.
  2. Do the Day Three activity.
  3. Record the experiment on an experiment worksheet.
 M
  1.  Take a nutrition quiz.
  2. Take a digestion quiz.
  3. Report your scores to your parents.
Day 15
L*
  1. Read the rest of the chapter. Stop at the fill in the blanks page.
  2. *Print out the last page and fill in the blanks in the story.
  3. Do the Day Two activity. Read the explanation. You are learning about bile chasing down and surrounding fat!
  4. You can see a video of a very similar experiment here (in case you don’t have food coloring). The only difference is that the paper says to spread out the drops and he puts them close together.

 M

  1. Take a test.
  2. One more! Question number 2 should read “the organ labeled A,” not C.
  3. Report your scores to your parents.
 Day 16
L*
  1. Add a mouth and tongue to your wall body.
  2. *Print out and complete this word find.
 M
  1. Write the story of a doughnut being eaten and digested. You can write it as the doughnut speaking. OR, draw a diagram of its route and add labels telling what happens at each point.

 Day 17  (Materials for L: 4 glasses or jars or test tubes, 4 pieces of hard candy, water, hammer? need to smash some candies)

L
  1. Do the chewing experiment.
  2. *Fill in this chewing experiment worksheet.
  3. Put together the digestive system jigsaw. There is an ad at first. Don’t click on it. Watch the count down in the corner to help you wait.
M
  1. Watch the video and take the quiz.
 Day 18  
L*
  1. *Print out page 12. Do you know what you are looking at? Color it in and try and make a key for what color is which part.
  2. You can use this page to check.  Note: It calls the large intestines the colon.
M
  1. Take the Skin Quiz.
  2. *Do the skin word find.
Day 19
L
  1. Write or tell the story of a piece of food. What happens to it? (It first is bitten and chewed and mixed with saliva. Then what happens? Then what?)
M*
  1. Muscular System Quiz
  2. *What do you know?  Fill in the muscles.
Day 20
L
  1. Can you do the muscle quiz?
  2. Can you do the skeleton quiz?  Do you remember?
M
  1. Skeletal System Quiz – Learn as you go!
  2. Você pode colocar o esqueleto juntos ?
Sistema circulatório
dia 21
o
  1.  Leia as primeiras três páginas sobre o coração. Parar no topo da terceira página onde ele pede “Por que o meu coração bater mais rápido …?”
  2. Desenhe um coração em seu corpo parede. Você pode ir aqui  para ver o que parece e aqui para ver onde ele está em seu corpo.
  3. Coloque sua mão em seu peito. Você pode sentir seu coração batendo? Agora saltar para cima e para baixo muito até que você esteja cansado. Agora tente e sentir seu coração batendo. Você pode?
M
  1. Assista a este filme em circulação .
  2. Em seguida, fazer o teste.
dia 22
o
  1. Comece a ler onde você parou ontem . Leia até o final de 258.
  2. Adicionar veias e artérias do corpo da parede do coração para o braço vazio.
  3. Para ver as veias no corpo aqui . Você vai estar a olhar para o   circulatório sistema, ou como o sangue se move ao redor do corpo. Observe como as veias ficam menores à medida que se afastam do coração. Por quê? Pense em rodovias e depois estradas fora das auto-estradas e, em seguida, estradas fora dessas estradas. Por que eles ficam menores?

M

  1. Assistir a um  filme em circulação.
  2. Tome o  questionário .
dia 23
o
  1. Encontrar alguém para pedir-lhe as perguntas na página 326 . Passar por cima das definições sobre 325.
M
  1. Leia este artigo sobre o coração .
  2. Ler todas as páginas.
  3. Leve o seu descanso de pulso e, em seguida, depois de passear. Comparar os dois. Gravá-los.
dia 24
L *
  1. Assistir a um filme sobre o coração .
  2. * Completo página 263 .
  3. Confira suas respostas na página 327 .
M *
  1. Assista ao vídeo .
  2. * Imprima e  rotular o coração .
dia 25
L *
  1. Completa página 262 .
  2. Confira suas respostas na  página 325 e 327 .
M
  1. Leia a seção sobre sangue .
  2. Responda às perguntas no final da seção.
  3. Verifique as suas  respostas .
dia 26
L (*)
  1. Completa  página 264 .
M
  1. Completar o jogo de palavras cruzadas .
dia 27
o
  1. Leia sobre artérias e veias .
  2. Tome o questionário .
M
  1. Read the Overview of the Cardiovascular System.
  2. Answer the questions.
  3. Check your answers.
Day 28
L*
 M
  1. Quiz time.
  2. Test time.
  3. Make sure you check your answers and go back and look at what you got wrong and learn the right answer.
Day 29   (Materials for L: dime-size piece of clay, toothpick; maybe a few pieces of electrical tape could replace the clay)
L
  1. Do the detecting your pulse activity. If you can’t make this, just use your finger to feel for your pulse.
  2. Set the timer for 15 seconds. Just type 15 in and click on set. Start counting after you click on Start. Stop counting when you hear the bell. Make sure your sound is turned on.
  3. Multiply the number you counted by four. That’s your beats per minute.
  4. Compare the number you got with the average for your age. (Scroll down.)
 M
  1. Quiz time.
  2. Quiz again. (You aren’t supposed to know all the answers. See what you can learn from the quiz.)
  3. Make sure you check your answers and go back and look at what you got wrong and learn the right answer.
Day 30
L*
  1. Print out the front and back muscles.
    • Color in the muscles you use when you are stirring a bowl of thick gooey dough.
    • Color in the muscles you use when you walk up the stairs.
    • Color in the muscles you use when you turn your head side to side.
    • Color in the muscles you use when walk. Walk around and think about every muscle you are using. Are you swinging your arms?
M*
  1. The human body outline. Fill in as much as you can. Draw lines and labels.
Respiratory System
Day 31
L
  1. Read 258-260 about lungs.
  2. Add lungs to your wall body. You can go here to see where the lungs go.

M

  1. Read the chapter on the respiratory system. Answer the review questions.
  2. Check your answers.
Day 32  (Materials for L and M: 2 twelve inch (30 cm.) balloons, plastic water bottle — not flimsy, needs some strength, 20 oz. to 1 liter in size I would suggest)
L
  1. Read about inhale.
  2. Read about your bronchial tubes.
  3. Build a model of the lungs. Watch the video. (You can do this together with an M student)
  4. Show your model and explain what the different parts represent.
M
  1. Watch this quick video on inspiration.
  2. Do this inhalation sequence activity. Read the steps and then play Match.
  3. Build a model of the lungs. Watch the video. (You can do this together with an L student.)
  4. Demonstrate your model and explain it.
Day 33
L
  1. Watch a movie about the respiratory system.
  2. Make sure diaphragm and bronchial tubes are on your wall body.
M*
  1. Watch the movie and take the quiz.
  2. *Label the lungs.
Day 34
L
  1.  Read the first three pages of this article on the respiratory system.
  2. Label the respiratory system. You’ll have to choose it from the list.
M
  1.  Take the quiz.
  2. Learn how vocal sounds are produced. Interested? Click here for more.
Day 35
L*
  1. Do the lungs wordsearch.
M
  1. Your choice:
    • Perform heart surgery with stem cells.
      • Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is only for Easy Peasy students doing their assignments.
    • Repair an artery.
      • Login with easypeasy and allin1homeschool . This login is only for Easy Peasy students doing their assignments.
    • Poke a muscle. Watch out for ads on this site. Put on adblock!
Excretory System
Day 36
L
  1. Watch this short movie on the urinary system.
  2. Read about it.
  3. Take a quiz on the urinary system.
M
  1. Read the section on the Excretory System.
  2. Answer the review questions.
  3. Check your answers.
Day 37*
L*
  1. *Complete the word search.
  2. Add the bladder to your wall body. You can connect it with a ureter if you like. Label the parts.
M
  1. Complete the test. (The first 2 questions are not labeled. you can either add points for these or you can print the test out and label these diagrams)
  2. Can you complete the crossword puzzle?
Nervous System
Day 38
L
  1. Read pages 234-236 about the brain.
  2. Read this definition page.
  3. Explain to someone what your nervous system controls.
M
  1. Read this article. Click through and read all five pages.
  2. Then you can watch this movie.
Day 39
L*
  1.  Read pages 237-238.
  2. *Print out page 239 and complete it.
  3. Check your answers when you are done, page 300.
M
  1. Today read the chapter on the nervous system.
  2. Stop at the review questions and answer them.
  3. Check your answers.
Day 40
 L*
  1. *Print out pages 240 and 241 and complete them.
  2. Check your answers when you are done, page 300.
  3. Add your name and date and give your papers to a parent to put in your portfolio.
M*
  1. Take the tour of the brain. Click on next and move through the seven parts to “Brain Basics.” Read each page and put your mouse on the red words to highlight areas in the pictures.
  2. *Can you fill in the blanks on this nerve picture? If you need help, see the chapter you read on day 39 or the diagram on this page.
Day 41
L*
  1. Read this definition page on the cerebral cortex.
  2. Read this definition page of the cerebellum.
  3. *Print out this brain. (You should probably do this in color, but if you print it in black and white, take black marker and draw the boundaries to the various parts.)
  4. Label the brain’s parts. (Skip pons and medulla…)
  5. Cut out the parts of the brain along the divisions and try and put it back together. Let others in your family try.
 M*
  1. You don’t have to read this whole thing, but look carefully at all of the diagrams of the brain.
  2. *Here are two brains (one  two) to print out and to label.
Day 42
L*/M*
  1. *Make a brain hat. (You can decide if everyone is going to have his or her own hat or if you will share one.)
  2. Study your hat.
  3. Ter alguém que você quiz onde você fazer coisas diferentes, como a fala, e você tentar e apontar para a parte em seu “cérebro”.
dia 43
o
  1. Leia “ Por que meu pé adormecer ?”
  2. Experimente este questionário . Tudo bem se você não conhecê-los todos. Talvez você vai aprender algo novo.
  3. Explicar a alguém por membros adormecer às vezes.
M
  1. Completar o jogo de palavras cruzadas . Você pode clicar em lista de palavras a qualquer momento para ajudá-lo a descobrir isso.
  2. Tome o questionário . Se você receber algo de errado, aprender com ele. Você não leu o livro estas perguntas é, por isso é bom para obter algo de errado, mas aprender com seu erro!
Dia 44 (Materiais para M: 10 pares de um baralho de cartas ou de outro jogo; L: ler abaixo)
o
  1. Adicione o cérebro ea medula espinhal e os nervos para baixo da perna vazio no seu corpo de parede.
  2. Escolha um ofício.
  • Faça um neurônio
    • Você pode usar a imagem no link acima para ajudá-lo a desenhá-lo. Você não tem que usar papel colorido.
    • Se você realmente acha que seu filho pode não forma livre-lo (ele não tem que ser perfeito), eles podem colorir e cortar e colar usando esta imagem .)
  • Medula espinhal – caixa de ovos, dedal, agulha e linha, macarrão short round opcional Cortar seções caixa de ovos (provavelmente precisa de ajuda com isso). Tê-los amarrá-lo juntos. Você não tem que usar macarrão. Ele mostra como a medula espinal está ligado mas pode dobrar em todas as direções.
M *
  1. Leia sobre memória . Clique para virar a página até que o artigo seja concluída.
  2. * Tente este experimento de memória . Leia a página 8. Imprimir página 9.
dia 45
o
  1. Leia este livro de banda desenhada sobre o cérebro . Clique em “começar a aventura.”
  2. Tome o teste de tempo de reação . O quão rápido o seu cérebro responde?
  3. Aqui está um jogo de cérebro para toda a família. Você pode descobrir qualquer fora?
M
  1.  jogos de cérebro … testar o seu cérebro … o que uma coisa incrível seu cérebro é!

2. Execute uma cirurgia no cérebro , se quiser. Você pode apenas usar a seção animado, ou se você tiver um estômago forte, há imagens reais. Entrar com easypeasy e allin1homeschool. Este login é apenas para estudantes Fácil Peasy fazendo suas atribuições.

juízo
dia 46
o
  1. Read about vision in the first part of this chapter.
  2. Add eyes to your body. Label the pupils.
  3. Explain to someone what the retina does as well as the eyelids, eyebrows and eyelashes.
M
  1.  Read about eyes and vision.
  2. Answer the questions.
  3. Check your answers.
  4. Here’s a video on how the brain works with our eyes to enable us to see.
Day 47
L
  1. Learn a little more about eye anatomy, or the structure of the eye. Take a look at this diagram and read about some of the parts.
  2. Do the experiment on page 285. (Move your hand out of your line of sight and then place it down.)
  3. Write up an experiment worksheet.
M
  1. Learn about eye anatomy. Read about each part and find it on the diagram.
  2. If you can stomach it, you can watch a cow’s eye dissection.
  3. Do this experiment with a paper towel tube.
  4. If you really can’t do the experiment, then can you do this one, peripheral vision, or read about this one, upside down.
  5. Explain to someone how the experiment worked and what the conclusion, result, of the experiment was.
Day 48
L
  1. Finish reading the chapter.
  2. *Do the two worksheets at the end.
  3. Check your answers. (page 281)
M
  1. Scroll down and read “Other Human Senses” through to the end and answer the questions.
  2. Check your answers.
Day 49  (Materials for L: small paper cup, toothpick, 2 feet of string)
L
  1. Learn about the parts of an ear.
  2. Do the activity on page 282 and 283.
  3. Explain how your ear is like the cup.
  4. Add ears to your wall body.
M
  1. Design and carry out an experiment using taste and smell to answer the question, Can You Identify Food Only with Taste or Only with Smell?
  2. Write up an experiment worksheet.
Day 50
 L
  1. Watch The Case of the Barking Dogs. This is an hour. Decide as a family if you are going to watch or not.
  2. If you don’t watch it, you could try this experiment and try the quiz.
M
  1. Learn about how hearing works.
  2. Explore the ear.
  3. At the dinner table tell what you learned on the subject.
Day 51
L*
  1. *Print page 10 (210) and complete it.
  2. Read the first part of the chapter through smell. Stop at tasting.
  3. Add a nose to your wall body.
M
  1. Learn more about taste. Do both tabs.
  2. Take a smell quiz.
Day 52
L
  1. Finish reading this chapter and print and complete page 11 (211).
  2. Do this taste experiment on page 271.
  3. Add a tongue to your wall body.
M
  1. Take the tongue quiz.
  2. Take the nose quiz.
  3. Take the ear quiz.
  4. Learn from your mistakes.
Day 53

L

  1. Read about internal senses and stop right before Infrared Vision.
  2. Here this video about a kid who uses echolocation.  Also, here’s a short articleabout him if you would like to read it.  I was trying to find one I had seen before about a blind boy who could play soccer on a team using this technique.
  3. Try walking around the house blindfolded. Listen for sound clues to guide you.
M
  1. Take the senses quiz. Click on start. You don’t know all the answers. Guess when you have to. It will tell you the correct answer, so you can learn from this quiz!
  2. Here are some quick sense experiments to try.
dia 54
L *
  1. Termine de ler o capítulo e preencha os * duas planilhas. (páginas 9-10 do pdf, 231-232)
  2. Quando estiver pronto, você pode conferir suas respostas .
M
  1.  Completar o jogo de palavras cruzadas .
  2. Se você quiser tentar mais algumas experiências, desloque-se para os cinco sentidos .
  3. Se você fazer as experiências ou não, explicar a alguém sobre as experiências que você fez hoje e de ontem eo que eles mostram sobre os nossos sentidos.
dia 55
o
  1. Fazer o trabalho escrito na última página do capítulo. Seja criativo.
  2. Tente um dos experimentos nas duas últimas páginas do capítulo .
M
  1.  Faça uma lista. Liste cada um dos sistemas do corpo que aprendemos sobre e lista tantas partes como você pode em cada um.
  2. Em seguida, dê uma olhada através deste tutorial e veja o que você esqueceu.
Sistema Reprodutor M
dia 56
o
  1. Vamos voltar por um minuto. Releia este capítulo e adicione o fígado, pâncreas e vesícula biliar para o seu corpo de parede. Eu não acho que nós fizemos antes!
M
  1. Leia sobre o  sistema reprodutor masculino  e resposta, “Qual é o principal papel do sistema reprodutivo masculino?”
  2. Verifique a sua  resposta .
dia 57
o
  1. Coloque todas as peças no corpo .
M
  1. Leia sobre o  sistema reprodutivo feminino  e responder à pergunta: “Qual é a principal função do sistema reprodutivo feminino?”
  2. Verifique a sua  resposta .
células
dia 58
L *
  1. Comece a ler sobre as células . Leia a página 288. Parar em organelas.
  2. Há lotes de grandes palavras lá! Escreva o que é o mesmo e que é diferente sobre os dois tipos de células. Escreva o que é o mesmo na caixa e o que é diferente nos dois lados da linha. * Imprima esta folha para usar ( eucariótica procariotas ).
M
  1. Assista a este vídeo de desenvolvimento de um bebê . Você pode ignorar o final, uma vez que o bebê nasce.
  2. Assista a este vídeo e saiba mais sobre o desenvolvimento de um bebê, de você, desde o começo!
  3. Salmo 139: 13-14
dia 59
o
  1. Leia todo o  capítulo !
  2. Do this word jumble. All of the words are the big, bold, dark words from your reading. Use the chapter to help you unscramble them. You can print the puzzle or click to “solve online.”
M
  1. Watch this lesson on the endocrine system.
  2. Identify the parts of the body.
Day 60
L*
  1. *Print the last three pages and complete them.
  2. Reread the chapter as needed.
M
  1. Read the Introduction to cells and the first half of the chapter on cell structure, up to Organelles.
  2. Watch the video on “The Inner Life of the Cell”.
Day 61  
L
  1. Read the chapter on Organelles.
  2. Have someone ask you the questions on page 331.
M
  1. Read the second half of the chapter on cell structure beginning at organelles and answer the questions.
  2. Check your answers.
Day 62
L*
  1. Reread the chapter on Organelles.
  2. *Print pages 301-303 (pages 10-12 of the pdf).
  3. Complete the first two worksheets. Save the color page.
M
  1. Read the section on Transport. Answer the questions.
  2. Check your answers.
Day 63
L
  1. Complete the coloring page. It should already be printed out.
  2. Complete this word jumble. They are all bold words found in your current chapter. Use the chapter to help you. You can print this out or click to solve online.
M
  1. Read Cellular Respiration. Watch the video. Answer the review questions.
  2. Check your answers.
Day 64
L*
  1. Read page 333.
  2. *Print this secret code. Use the key on page 336 (page 8 of the pdf) to crack the secret code and follow the directions in the code.
  3. Read page 335.
  4. Act out with people or puppets the roles of DNA, ribosomes and proteins.
M
  1. Read Cell Division.  The video isn’t working. Here’s a replacement. Answer the questions. Tonight you might want to make tomorrow’s project.
  2. Check your answers.
Day 65   (Materials for L: lots of options, see below, you could use a paper plate and random small objects from around the house; Materials for M:  light-colored Jello –or some gelatin– grapes, mandarin oranges, plums — or you could use raisins, candy, etc.–3 different things) — Or everyone could just work together on one model…
L
  1. Read about cells and look at the drawing of a cell.
  2. Make a model of a cell. Here is some inspiration.  one  two  three  four  five
  3. Você poderia simplesmente ter uma placa e colocar em coisas como a imagem do pastel.
  4. Você não precisa de rótulos. Diga onde a membrana, citoplasma, núcleo, ribossomas, mitocôndrias e ER são.
M
  1. Fazer a atividade em páginas 3-5 . Faça “células”. Em seguida, desenhe um e rotulá-la.
dia 66
L *
  1. Leia este capítulo .
  2. * Imprimir páginas 315-317 (páginas 13-15 do pdf).
  3. página completa 315 hoje.
  4. Quando você estiver pronto, você pode verificar suas respostas na página 382.
M
  1. Leia sobre Mendel ea Fundação de Genética .
  2. Responda as perguntas de revisão.
  3. Verifique as suas  respostas .
dia 67
o
  1. Leia as páginas 385 e 386 e fazer o experimento.
  2. Preencha uma planilha experimento .
M
  1. Assista ao vídeo em quadro de punnett . (Nota: Não ligue o CC.)
  2. Preencha o quadrado de Punnett .
    • Escolha os dois pais, clicando em suas casas. Verifique os pais.
    • Arraste nas cartas que serão seus filhos. Eles devem corresponder as letras pais. Se há uma grande carta, em seguida, a criança terá uma grande carta. Verifique suas respostas.
    • Em seguida, arraste nas fotos de moscas nos quadrados miúdo que vão com as letras. As longas, asas para baixo retas são a característica dominante.
dia 68
o
  1. Olhe novamente para este capítulo . Use as informações para completar as páginas 316 e 317.
  2. Quando você estiver pronto, você pode verificar suas  respostas  na página 382.
M
  1.  Leia sobre avanços genéticos e responder às perguntas.
  2. Verifique as suas  respostas .
dia 69
L *
  1. Leia este capítulo em células de bactérias .
  2. * Imprima e preencha páginas 324-326  (páginas 8-10 do pdf).
  3. Verifique as suas respostas  (p. 390) quando você está feito. Certifique-se que você sabe as respostas certas.
M
  1. Leia sobre bactérias e responder às perguntas.
  2. Verifique as suas  respostas .
dia 70
L *
  1. *Print pages 8-9 of this pdf.  Get a large pan or a serving tray. Gather objects to represent each of the cell parts on the list. For example: ER could be a toy car because it transports things. Mitochondria could be candy because it gives energy. Choose an object for each one and put on a show and tell for your family. Show them each item and tell them what part of the cell it represents and why.
M
  1. Read about Archaea and answer the questions.
  2. Check your answers.
Immune System
Day 71

L

  1. Read the first three pages of this chapter on the immune system, pages 339-341.
  2. *Print out and compete the word search. (You can print the last three pages and hold onto them.)

M

  1. Read about infectious disease and answer the questions.  (The video in the chapter is not available, but it is not needed for answering the questions.)
  2. Check your answers.

Day 72

L

  1. Finish reading the chapter.
  2. Complete the matching exercise.
  3. Answers can be checked here. (There is a mistake in the answers. 4 and 6 should be switched.)

M

  1. Read about noninfectious diseases and answer the questions.
  2. Check your answers.

Day 73

L

  1. Watch the movie on the immune system. (Note: I was asked to include a note that the video is pro-vaccine.)
  2. Complete the compare and contrast worksheet from the chapter. (If you need a reminder about red blood cells, you can look again at chapter 26, particularly page 258, page 5 in the pdf.)
  3. Answers can be checked here.

M

  1. Read about your body’s  First Two Lines of Defense and answer the questions.
  2. Check your answers.

Day 74   (Materials for L: Q-tips, raw meat, beef bouillon, unflavored gelatin, sealable plastic baggies, antibacterial soaps, lotions, etc., it says 4 foil muffin cups–I don’t know if that’s really necessary — If you can’t get these, there is an alternative activity.) 

L

  1. *Do the day three activity. If you don’t have the supplies, do the day two activity.

M

  1. Read about the immune system‘s defenses and answer the questions in complete sentences. Give this to your mom to add to your portfolio.
  2. Check your answers.

Day 75

L

  1. Watch a model of how a flu cell attacks the body.
  2. Watch disease spread. Read the directions below.
    1. Do you see the red dots? Look at the key. A red dot is person with the sickness.
    2. Clique em Passo algumas vezes. O que acontece? Olhe para a chave.
    3. Clique em Executar. Será que a pessoa ficar melhor sem infectar mais alguém?Quando a pessoa fica cinza, isso significa que ele já está imune a isso doença.
    4. Agora jogar com ele. Altere as configurações. Faça a mistura da população (eles podem viajar e tomar as suas doenças com novas pessoas, por exemplo). Clique em Executar.
    5. Você também pode alterar as outras configurações.
    6. Que observações que você pode fazer?

M

  1. Veja este vídeo sobre o sistema imunológico .
  2. Assista a um modelo de como uma célula gripe ataca o corpo .
  3. Assista a propagação da doença . Leia as instruções abaixo.
    1. Você vê os pontos vermelhos? Olhe para a chave. Um ponto vermelho é a pessoa com a doença.
    2. Clique em Passo algumas vezes. O que acontece? Olhe para a chave.
    3. Clique em Executar. Será que a pessoa ficar melhor sem infectar mais alguém?Quando a pessoa fica cinza, isso significa que ele já está imune a isso doença.
    4. Agora jogar com ele. Altere as configurações. Faça a mistura da população (eles podem viajar e tomar as suas doenças com novas pessoas, por exemplo). Clique em Executar.
    5. Você também pode alterar as outras configurações.
    6. Que observações que você pode fazer?

dia 76

o

  1. Leia novamente sobre estas palavras:   Sistema Imunológico , White Blood Cells , Linfa , Linfonodo
  2. Escrever, desenhar ou atuar como seu sistema imunológico defende o corpo contra um vírus.

M

  1. Leia ataque viral .
  2. Escreva os membros do sistema imunológico e sua ordem e função na defesa como mostrado nos quadrinhos. Você pode querer guardar isso para a sua carteira.

Avaliação / M Genética

Dia 77 *
L *
  1. Leia o comentário sobre  a página 11 .
  2. Faça a atividade de escrita na página 14.
  3. * Imprima  páginas 12 e 13 .
  4. Concluir as duas páginas de teste o melhor que pode e tão bem quanto você puder.
  5. Quando você é feito, verificar suas respostas na página 15.
  6. Dê as páginas para sua mãe para adicionar à sua carteira.
M
  1. Vamos dar a esta mais uma tentativa. Leia esta lição no  quadro de punnett .
  2. Na parte inferior da página, clique no jardim de infância cromossomo.

dia 78

L *

  1. Aqui está uma atividade DNA pouco. Imprimir  páginas 6-12 . Siga as direções.

M *

  1. Aqui está uma atividade genética. Imprimir  páginas 5-6 .
  2. Cortar seis quadrados de papel colorido. Faça isso novamente com três outras cores. Você terá 24 quadrados. Se você não tem papel de cor, basta cortar os quadrados e marcá-los com cores diferentes. Você pode usar peças de LEGO ou algo em vez mas certifique-se que eles são todos a mesma forma e tamanho.
  3. Cor em todos os círculos em cada um dos avós de uma das cores. Por exemplo, um avô pode ter todos os círculos vermelhos e outra toda azul. Cada avô deve ser uma cor diferente e apenas uma cor.
  4. Put grandmother A and grandfather A’s colors into a bag or something.
  5. Close your eyes and pick out one. Color in one circle on Mother that color.
  6. Repeat until all of mother’s circles are colored in.
  7. Do the same with Father and the B grandparents’ colors.
  8. Then put all four colors into the bag according to what colors are colored in on Mother and Father. You should have only 12 squares in the bag. If Father has 2 blue and 4 green, then you should have 2 blue and 4 green squares in the bag.
  9. Repeat pulling out one color at a time and color in Mary’s circles.
  10. Then do the same with the other children.
  11. How different are the children?
  12. Now make a similar chart for your family. Talk with your parents and chart the traits that they each have that their parents had and which of those traits you and your siblings have.
Day 79
L
  1. Revisão corpo humano  livro .
  2. Existe alguma coisa que você gostaria de adicionar ao seu corpo de parede?
M
  1. Jogar  Thingdom .
dia 80
L / M *
  1. * Jogue  corpo Bingo .
    1. Imprimir páginas 2-4 com cópias do tabuleiro e peças (páginas 2 e 3) para cada jogador. Os jogadores precisam de colar as partes em sua página aleatoriamente. O chamador usa a 4ª página para chamar partes do corpo.
    2. SE VOCÊ NÃO QUER cortar e colar ou se a página 3 não está funcionando, imprima a página 2 para cada pessoa. Leia através das partes do corpo que serão utilizados (em ordem aleatória) e tê-los escrever ou desenhar as partes do corpo em sua página. Então você pode jogar bingo.
    3. Outra sugestão, se a página 3 não está funcionando é fazer o download para o computador e, em seguida, imprimi-lo em vez de imprimir a partir do seu browser.
dia 81
o
  1. Rotular as partes do corpo . Jogar todos os três níveis.
  2. Responda as perguntas .
M
  1. Rotular o corpo.
  2. Coloque os órgãos no lugar certo. Escolha feminino. Use o desenho esboço do órgão para descobrir como girá-lo.
Dia 82 *
o
  1. Encontrar as partidas .
  2. Faça o  quebra-cabeças do olho .
M *
  1. Imprima estas  planilhas .
  2. Completar a primeira página.
dia 83
o
  1. Leia sobre cada sistema do corpo .
M
  1. Completar a segunda planilha. (Você impressa ontem)
dia 84
o
  1. Olhar fotos de bactérias sob um microscópio . Você pode clicar através de muitas páginas.
  2. O que você acha que são as coisas mais surpreendentes sobre o corpo humano?
M
  1. Look at these parts of the human body under the microscope.
  2. Write about what you think are the most amazing things about the human body?
Day 85
L/M
  1. Play a body systems review game.
  2. Walk around your house and outside of your home. Make a list of all of the plants you see and a list of what things you see that you think need plants. You can use this sheet (plants intro) to record your observations. Hold onto your sheet.

Plants  (You are going to need soil and seeds at some point. I have always found beans the easiest to grow. Just buy the beans you eat. They work. They are seeds! I also suggest clear plastic cups for your pots. These are best for observation. You might want to go ahead and start a couple growing.)

Day 86

L

  1. Read the introduction to the Great Plant Escape. Click next and read the Case Brief. Click next and click on Plant Structures, the first one. Click on the words that are underlined and read the explanation.
  2. Go to the dictionary and click on the little speaker next to the big word, herbaceous.
  3. Take a look at some different types of stems.
  4. Take your sheet from Day 85. Label each plant you listed as H or W.
  5. Are there any more plants around you that you recognize now that you can add to your list?
  6. Explain to someone the difference between the two types of plants.

M

  1. Read about Plant Structure. Click on the underlined words. (If you are unsure how to say it, go here and listen to herbaceous.)
  2. Read pages 235 to 240 of Real Things in Nature.

Day 87

L

  1. Read about plant parts. Click next and next…the last one is fruit. STOP after you read about FRUIT.
  2. You don’t need to know all of those blue words in there. Just understand the basic parts of a plant. I bet you do. Try the next activity.
  3. Label the parts of a flower. Click on Labels. Drag the labels to the right boxes. You only need to do the Labels. We’ll come back and do the other parts soon.

M

  1. Read about plant parts.
  2. Click on structure of a flower when the choice comes. Put the labels in the right places.
  3. What part of the plant?
  4. Read pages 240 to 248 of Real Things in Nature.

Day 88

L*

  1. Read about photosynthesis.
  2. *Complete this worksheet on photosynthesis.

M

  1. Learn about photosynthesis.
  2. Read pages 258 to 259 of Real Things in Nature.
  3. Draw a diagram demonstrating photosynthesis. Explain it and how plants and people have a symbiotic relationship.
  4. When you are done, here’s a diagram to compare to. Are you missing anything on yours?

Day 89  (Materials for L: Broad leaf attached to a plant, tape, black construction paper–seems like you could use other colors; Materials for M: two or three potted plant seedlings OR at least two or three small pots of soil each with the same seed planted–you could put two seeds in each pot to give more of a chance, fan?)

L*

  1. Today you are going to start a photosynthesis experiment.
  2. *Print out an experiment worksheet.
  3. Fill in the question. What happens if a plant leaf doesn’t get sunlight?
  4. Fill in your hypothesis, your guess as to what the answer is.
  5. Read the experiment. If you don’t want to know what happens, don’t scroll all the way down. Just read how to set it up.
  6. List your materials and procedure.
  7. Configure o experimento. Salve sua planilha para terminar na próxima semana. (Se você não pode fazer a experiência, você pode olhar para a imagem do resultado na página onde você ler as instruções do experimento).

M **

  1. Leia o experimento sob Elements Compare de Crescimento
  2. Eu acho que você poderia apenas colocar uma planta em cada lugar, você pode usar mais se você gosta. Você poderia usar um armário para um quarto escuro. Se você é capaz de, fazer a parte fã do experimento também.
  3. * Hoje imprimir uma  planilha experimento .
  4. Encher na pergunta, hipótese, materiais e procedimento.
  5. Configurar a experiência.
  6. * Imprima esta folha de dados ( Compare Elementos do Crescimento ) para registrar suas observações diárias. Não se esqueça de regar todos os dias!

dia 90

o

  1. Saiba mais sobre as partes de uma planta .
  2. Desenhar e rotular uma planta.
  3. Assista a esta animação da fotossíntese . Clique no ciclo. Explicar o que está acontecendo.

M

  1. Olhe dentro de uma flor .
  2. Desenhar e rotular uma planta tão detalhado quanto possível.
  3. Clique na caixa verde para assistir a esta animação da  fotossíntese . Clique no ciclo. Explicar o que está acontecendo.
  4. Clique no shuffle Atomic e Três Puzzlers.
  5. Diga para alguém que você aprendeu, ou pedir-lhes as perguntas e ver se eles obter as respostas certas.

dia 91

o

  1. Leia sobre o  ciclo de vida da planta . Você não precisa saber todas as palavras azuis. Explicar a diferença entre uma planta anual e uma planta perene.
  2. Por que as pessoas gostam de plantar plantas perenes? (Resposta:  Eles não têm para plantá-las todos os anos crescer novamente por conta própria.. )
  3. Planejar um jardim. O que você plantar? Pegue um pedaço de papel. Esse é o seu jardim. Escrever ou desenhar o que você iria crescer.

M

  1. Leia sobre o  ciclo de vida da planta . Clique nas palavras azuis para saber mais sobre suas definições.
  2. O que significa quando uma planta está dormente? (resposta: Ele está descansando Não está crescendo.. )
  3. Que tipo de flor que você escolheria para plantar em sua casa? Por quê?
  4. Dê uma olhada nesta  página veggie . Planejar um jardim. O que você plantar? Quando você plantar cada coisa?

Da y 92

o

  1. Read the first sections on Growing Plants Indoor. Read “Room to Grow” and “Temperature.”
  2. Read about plants that live in the hot desert. Click on the arrow to keep turning the pages.
  3. Explain to someone what types of plants live in hot weather.

M

  1. Read the first sections on Growing Plants Indoor. Read “Room to Grow” and “Temperature.”
  2. How are plants like people?  (answer: They like to be at a comfortable temperature, but they each like different temperatures.)
  3. Read about plants that live in the hot desert. Click on the arrow to keep turning the pages.
  4. Read about plants in the tundra.
  5. Explain to someone about the types of plants that live in the hot and the cold.

Day 93  (Materials for M: shoe box, cup of dirt, bean seed, other pieces of cardboard)

L*

  1. Read about light and water.
  2. Grow a plant. What happens when you don’t use enough light or water?
  3. Explain to someone why a plant needs light and water.
  4. Take three plants or plant three seeds in three different containers. Put one in the dark (maybe a closet) but water it daily. Put one in the light but never water it. Put one in the light and water it. What happens?
  5. *Print out this experiment sheet, (light and water). Fill in what you think will happen. Save your paper. After a week or so, you can record what happened.

M

  1. Read about light and water.
  2. Start this experiment today. You will observe just how much a plant needs light.
  3. If you need a picture of how to make it, here’s one. (Below is another set of directions and pictures of how to make it, but the last picture shows the result.)
  4. Here’s a picture of the result if you can’t do it.

Day 94

L

  1. Read about air, nutrients and time.
  2. What is something that can hurt a plant?  (answer: smoke)
  3. Read about the different lengths of time it takes for plants to grow.
  4. Tell someone three different plants and how long they take to grow.

M

  1. Read about air, nutrients and time.
  2. Ele enumera três nutrientes que as plantas necessitam. O que daria plantas os nutrientes? Faça uma pequena pesquisa. Coloque no solo de coisas que se planta que lhe dão os nutrientes. Observe que é o crescimento ao lado de um sem o adubo caseiro.
  3. Explicar a alguém o que você fez e por que eo que você acha que vai acontecer.

dia 95

o

  1. Hoje fazer o mistério quizzes . Fazê-los ambos.
  2. Certifique-se de fazer observações sobre todas as plantas que você cresce.
  3. Dê a alguém uma atualização sobre as plantas que você tem em crescimento.
  4. Se você não tem ainda, retire o papel fora de sua folha. O que aconteceu?

M

  1. Hoje fazer o  mistério quizzes . Fazê-los ambos.
  2. Certifique-se de fazer observações sobre todas as plantas que você cresce.
  3. Dê a alguém uma atualização sobre as plantas que você tem em crescimento.

dia 96

L / M *

  1. Leia esta página sobre as partes de uma planta que nós comemos .
  2. * Escrever ou desenhar todas as coisas que você pode pensar que você come que pertencem nas diferentes categorias . Olhe ao redor de sua cozinha ou até mesmo o supermercado.
  3. Aqui estão algumas idéias para verificar / adicionar à sua lista quando você está feito.
  4. Quando eu morava em Istambul, eu comprei para todos os meus frutas e legumes em um mercado ao ar livre. Um dia por semana eles fecharam a estrada e vendedores no mesas na rua. Um dos vendedores vendidos raízes, apenas as raízes. Raiz de aipo, beterraba … Um prato chamado russo famoso  borsch  e é feito de raiz de beterraba. Tente novas partes de plantas. Talvez você vai ser surpreendido.

Dia 97 (Escolha uma atividade – diferentes atividades exigem coisas diferentes, alguns nada)

L / M

  1. Escolha uma atividade.  Crescer alface    Outras idéias

dia 98

L / M * (Você vai fazer isso amanhã também, então imprimir 2 para cada criança.)

  1. * Tente algum estudo da natureza. Siga as instruções na presente folha da árvore e preenchê-lo.
  2. Aqui estão alguns sites de identificação árvore, se você não sabe que tipo de árvore que você estava olhando.

M

  1. Leia sobre árvores em reais as coisas na natureza , pp. 273

dia 99

L / M *

  1. * Como ontem … siga as instruções na presente  folha da árvore  e preenchê-lo.

M

  1. Fazer esta atividade on-line sobre a idade das árvores .
  2. Explique o que você aprendeu e a palavra dendrocronologia.

dia 100

L / M *

  1. Se você tiver alguma experimentos ainda vai, fazer suas observações finais agora.
  2. Tentar completar uma caçada para a temporada que está.

dia 101

L *

  1. Read the beginning of the case 2.
  2. Then read the Case Brief.
  3. Take a clear plastic cup and fill it with soil (dirt). (It’s okay if you don’t have a clear cup.)
  4. Make observations. Dig through it. What do you see in there?
  5. *Fill out this paper with your observations. You will need a ruler. (soil observations)
  6. Leave your cup of dirt sitting out in the sun.

M

  1. Tell someone what you think you know about soil. What’s it made of? What would you find in it?
  2. Read the beginning of the case 2.
  3. Then read the Case Brief.
  4. Take a clear plastic cup and fill it with soil (dirt). Try and dig down a bit to get moist soil. (It’s okay if you don’t have a clear cup.)
  5. Make observations. Dig through it. What do you find? Any surprises?
  6. Read page 150 Real Things In Nature.
  7. Is there anything new you learned about soil today?

Day 102

L

  1. Read about the makeup of soil.
  2. Do you observe all of those things? Were any of them a surprise?
  3. Measure your soil again. I’m wondering if you can detect the soil being less as the water in it evaporates.
  4. Your reading says that soil is made up of living and non-living material. What’s another way of saying living and non-living that you learned in the beginning of the year?  (answer: biotic and abiotic)
  5. What’s an example of living material in soil?  (answer: leaves)
  6. What’s an example of non-living material in soil?  (answer: rocks)

M

  1. Read about the makeup of soil.
  2. Do you observe all of those things? Were any of them a surprise?
  3. What type of organic matter do you think is found in soil? Make a list.
  4. Read this list. Did you include all of these?
  5. Read about what organic matter does for the soil.
  6. Explain what organic matter is and its purpose in soil.

Day 103

L

  1. Read about the different types of soil.
  2. Click at the bottom to solve the first mystery.
  3. Follow the directions. What does your soil smell like? What color is it? Measure it again and see if there is any difference.
  4. Also, take it apart and sort through it as it describes. You can add any observations to your paper if you like. Or, just tell them to your family.

M

  1. Leia o baixo e sujo . Use os links à esquerda para ler um “Receita para o solo” e “Nome que o solo.”
  2. Que tipo de solo que você acha que você tem?
  3. Agora fazer a atividade, o solo Safari . Leia e siga as instruções na caixa pequena (clique na seta para mais) ou você não vai saber como ele funciona ou o que você está fazendo.

dia 104

o

  1. Leia este próxima página sobre os nutrientes (que é como as vitaminas do alimento que você come) no solo.
  2. Clique no mistério e fazer a atividade.

M

  1. Clique em cada imagem de matéria orgânica e aprender como ele ajuda o solo.
  2. Diga para alguém sobre dois deles.

dia 105

o

  1. Leia tudo sobre o solo . Continue clicando em Next.
  2. Como o clima afeta o solo? (resposta: Tempo ajuda a tornar o solo, causando pedras de crack e quebrar-se. )
  3. Como plantas ajudam solo? (resposta: Dá-lhes nutrientes para torná-los saudáveis.)

M

  1. Leia sobre como diferentes fatores solo efeito. (Continue clicando no seguinte e ler através de “material inorgânico no solo.”)
  2. Escreva um parágrafo sobre o solo: a sua maquiagem, propósito e que o afeta.

dia 106

o

  1. Saiba mais sobre o melhor solo para o cultivo de plantas em recipientes .
  2. Vire a página e ler sobre compostagem.
  3. Faça uma pilha de compostagem de qualquer tamanho.

M

  1. Saiba mais sobre o melhor solo para  o cultivo de plantas em recipientes .
  2. Turn the page and read about composting. Make sure you click on all of the underlined words. If you have studied year 4, acid and basic should be familiar.
  3. Make a compost pile of any size.
  4. Teach someone about your compost. What is in it and why?

Day 107

L*

  1. Read more about soil and composting. Stop after you’ve read the worm page.
  2. Go back to the soil observation page and find some soil to observe. Use sticks or popsicle sticks to mark off your area.
  3. Here’s a page to record your observations (Soil Squares Observations). Follow the directions on the web page and don’t forget to check back on other days.
  4. You can make a worm bin if you like 🙂

M*

  1. Read more about soil and composting. Stop after you’ve read the worm page.
  2. Go back to the soil observation page and find some soil to observe. Use sticks or popsicle sticks to mark off your area.
  3. Here’s a page to record your observations (Soil Squares Observations). Follow the directions on the web page and don’t forget to check back on other days.
  4. Add worms to your compost if you can.

Day 108

L*

  1. Read about soil substitutes.
  2. Do the experiment with as many different things that you can. Remember that you can mix them together too.
  3. *Here is a sheet to record your observations (Soil Substitutes Observations). You can make another page for more space and you can add lines at the bottom to write more. The lines at the bottom are for writing what’s in each cup. Label your cups! The boxes are for your observations.
  4. You’ll have to observe over the next week or so.

M*

  1. Read about soil substitutes.
  2. Do the experiment with as many different things that you can.
  3. *Here is a sheet to record your observations (Soil Substitutes Observations). You’ll have to observe over the next week or so.

Day 109

L

  1. Play the senses game.
  2. Play another senses game.

M

  1. Do a super easy senses activity. Keep going to the end.
  2. Can you see these 3D optical illusions?

Day 110

L

  1. Do another easy senses activity.
  2. Check on your soil squares and cups.

M

  1. Take the senses challenge.
  2. Check on your soil squares and cups.

Day 111

L

  1. Read about your next case.
  2. Read the case brief.
  3. Tell someone everything you think you know about seeds.
  4. Do you have any seeds in your house?

M

  1. Read about your next case.
  2. Read the case brief.
  3. Go through each of the ideas and write down what you think you know about that topic. Give some space between topics so you can add what you learn.

Day 112

L

  1. Read “All About Seeds.”
  2. How do you think each of those seeds (pictured at the bottom of the page) travel?
  3. Watch this lesson on seeds. Make sure you listen to it! It’s talking to you. Click on the arrow to turn the page when it is time.
  4. What seeds are in your kitchen? If you have a yard, what seeds are in your yard?

M

  1. Read “All About Seeds.”
  2. Read about seed dispersal.
  3. Read “How Seeds Are Scattered.”
  4. Did you have all of these ways written down on day 111? Add to your list from day 111 what new things you learned about seed dispersal.

Day 113  

L*

  1. Read about seed structure.
  2. Turn the page and read about germination.
  3. You don’t need to know all of the blue words.
  4. *Place a bean (or a few beans) in a zip lock bag (or some tight clear container, even a glass with plastic wrap covering it with a rubber band to hold it on) on top of a soaking wet paper towel (or substitute). Place it in the sun. Every day draw a picture of what it looks like. Label each picture with the day #. Here’s a paper to use if you like. Print as many as you need. (Germination Observations)
  5. Watch this video of green bean germination. Does it have one or two leaves as it sprouts?

M*

  1. Read about seed structure.
  2. *(Print page 3.) Start the experiment (you can use a zip lock bag if you don’t have a jar, or tupperware). Read the story and answer the questions.
  3. You can give this page to a parent to add to your portfolio.

dia 114

L *

  1. Desenhe os passos de germinação . Você pode apenas usar isso como um guia para tirar-lo sozinho. Você pode imprimir apenas a última página como uma tela. Você pode imprimir as duas últimas páginas e traçar as peças para o seu germinação “tela.” Você pode cortar as partes e colá-los em. Você poderia perguntar a um pai para fazer um stencil.
  2. Certifique-se de verificar o seu feijão e gravar as suas observações.

M

  1. Leia sobre a germinação .
  2. Você pode ler sobre e assistir  germinação  aqui.
  3. Volte para o seu experimento  e siga as instruções. Nome as partes da semente.

dia 115

o

  1. Certifique-se de verificar o seu feijão e gravar as suas observações.
  2. Revisão fotossíntese. Assista ao vídeo e depois clique em part 2.

M

  1. Faça isso fotossíntese lição / quiz. Clique em Next Atividade quando terminar cada parte.
  2. Dê uma olhada nesta foto do poder de vida . As sementes quer viver. Você já viu uma planta quebra através de uma calçada, uma parede, uma rocha?

dia 116

L (*)

  1. Será que todas as plantas têm sementes para tornar mais plantas? O que você acha? Fazer uma estimativa, em seguida, ler esta página .
  2. Agora vire a página . Você pode descobrir quais as sementes cresce em que planta?
  3. * Faça um mini livro sobre quatro sementes diferentes e que eles se transformam em. Aqui é um lift-the-flap livro modelo. As imagens de sementes iria sobre a aba. Escrever ou desenhar o que se transforma em no interior quando você levantar a tampa.
  4. Coloque seu livro de mini ou suas observações substitutos solo em seu portfólio.

M *

  1. Você pode dizer qual o caminho a semente se torna uma planta ?
  2. Siga as instruções na página seguinte .
  3. * Obtenha seu folha de observação substituto do solo. Preencha uma planilha experimento . “Escreva ver gráfico para a seção de observações.” Adicionar esta planilha para sua carteira.

Dia 117   L *

  1. * Você se lembra lenhosas e plantas herbáceas ? Ligue as palavras para as peças corretas da árvore (a planta lenhosa) e as flores (a planta herbácea).
  2. Quais são as partes que ambos os tipos de plantas têm?
  3. Leia o poema no topo do papel. Por que não poderia lenhosas curva?
  4. Leia as páginas 18-21 de  O Primeiro Livro de plantas . Estas páginas são sobre duas coisas que Woody e plantas herbáceas têm em comum.
  5. Você está lembrando-se de anotar suas observações diárias de germinação?

M

  1. Comece uma coleção de sementes. Cola? sementes para baixo a uma cartolina ou papelão. Decorá-lo se você quiser torná-lo agradável. Rotular cada semente. você pode colocá-los em nenhuma das categorias alimentares / ou não comestíveis, por exemplo?

dia 118

L *

  1. * Será que ela vem de uma planta ? Preencha a planilha.
  2. When you are done read this (highlight to read): Plants may be used for decoration, erosion prevention and climate control (wind and sun breaks) foods, beverages, flavorings, medicines, fabrics, rope and other fibers, wood, rubber, dyes, paper, and many other products. The original form of aspirin came from willow bark. American Indians would make a tea from the bark for fevers and pain. Even marijuana was originally introduced into this country as a source of hemp for making ropes, cloth and sail. (ends here)

M*

  1. Read this page about plant classification.
  2. *On this worksheet write one specific type of plant in each category. You can use the internet to help you.

Day 119  (Materials for L: two leaves, not dried out–they can’t be crumbly)

L*

  1. Get two leaves. Place one under a piece of thin white paper. Rub with a pencil or crayon over the part of the paper covering the leaf. Do the same with the other leaf.
  2. *Print out this paper twice for your your leaf rubbings and fill out the other information as well (Leaf Rubbings). If your leaf is huge, you can rub the back of the paper.

M

  1. Let’s review again. Make a comic strip that teaches the process of photosynthesis. Here’s a reminder.

Day 120

L

  1. Go to number 1 under “Procedure.” Read the story and identify the tools as directed. Do you have tools at your house to care for plants? What kinds?
  2. Have you met your goals? Tell someone about each thing on the list. Can you do it?

M

  1. Review: Write or tell about each thing in the goals lists.
  2. Goals for case 1
  3. Goals for case 2
  4. Goals for case 3

Day 121

L*

  1. Read your new mission.
  2. *Print out this KWL chart. Read the Case Brief with the list of goals. Use the goals to fill in the “What I Know” and “What I Want to Know” parts of the chart. Leave the “What I Learned” part empty, for now. You can turn the paper sideways if that makes it easier for you to write in the boxes.

M

  1. Read your new mission.
  2. *Print out this KWL chart. Read the Case Brief with the list of goals. Use the goals to fill in the “What I Know” and “What I Want to Know” parts of the chart. What you want to learn is whichever of the goals you don’t already know the answer to. Leave the “What I Learned” part empty, for now. You can turn the paper sideways if that makes it easier for you to write in the boxes.
  3. Read Real Things in Nature pages 261-268. Fill in the “What I Learned” box.

Day 122

L

  1. Read about the parts of a flower. Just read this one page.
  2. Read The First Book of Plants pages 23 and 24.
  3. Draw a picture of a flower and label it.

M

  1. Draw a picture of flower and label it with what you remember from yesterday.
  2. Then go back to Real Things in Nature and see if you got it correct. Fill in what you missed. Try and put on all of the italicized words.

Day 123

L(*)

  1. Read The First Book of Plants pages 25 to 29.
  2. Act out with people or props the process of how you get from pollen to fruit.  OR
  3. *Print out this page (reproduction cartoon) and draw the process from pollen to fruit.

M*

  1. *Print out this page (reproduction cartoon) and draw the process from pollen to fruit.
  2. Write labels/descriptions for each of your pictures. You can draw lines in the middle of the empty boxes to add more boxes if you want them.

Day 124

L

  1. Read The First Book of Plants pages 30-33.
  2. Take the quiz and see what you remember. It’s okay to mistakes if you learn from them! Skip the page with the blank boxes. Click next to move on.

M

  1. Read this page about nonflowering plants and take notes. Write each of the blue words down and what you learned about each word. It doesn’t have to be in complete sentences. When you take notes, you write briefly, but enough so that you remember all of the facts. Read your notes back to someone when you are done.

Day 125

L

  1. Fill in the “What You Learned” section of the worksheet from day 121.
  2. Did you find the answers to everything you wanted to learn?

M

  1. Learn about the life cycle of a fern.
  2. Explain it to someone.
  3. Take the little quiz. Skip the page with the blank boxes and click next to move on. The last page is identifying fruit.

Day 126  (Materials: flower)

L

  1. Find a flower. Draw a picture of it. Write it’s name on the page if you know. If you don’t, use the internet to try and find out.
  2. On the page write, “Number of petals,” “Color of petals,” “Shape of petals,” “Scent” and anything else. What else can you observe, count, record? Do you see any pollen? Make a thorough recording of it. When explorers went to new areas, they drew careful pictures and wrote careful observations to tell people about their new discoveries.
  3. Can your flower be used for anything? Use the internet. Is it poisonousEdible?

M

  1. Find a flower. Draw a picture of your flower or take a picture of it and put it in a document. Include all of this information on your page. What other observations can you make? Do you see any pollen?

Day 127

L

  1. Try growing something from a cutting. You can use this page and the next for ideas.
  2. Pollination review  You can sing the pollination song 🙂

M

  1. Try growing something from a cutting. You can use this page and the next for ideas.
  2. Pollination review

Day 128

L*

  1. Time to start a new mission. Read this page the case brief.
  2. *What do you think you know? Fill out the chart. KWL chart
  3. Take a look at pages 44 and 45 of The First Book of Plants.

M*

  1. Time to start a new mission. Read this page the case brief.
  2. *What do you think you know? Fill out the chart. KWL chart
  3. Read pages 269 to 271 of Real Things in Nature.

Day 129

L

  1. Read about bulbs. You don’t have to learn the blue words, but click on the word bulb and then draw and label a picture like the one shown. Don’t click on the box at the bottom of the page.
  2. Tell someone about bulbs.

M

  1. Read about bulbs. Draw and label a picture of a bulb and write all of the blue words and their definitions.
  2. Don’t click on the box at the bottom of the page.

Day 130

L

  1. Read “What is a bulb?” and follow the directions. Add to your list.
  2. See if you can see the parts of a bulb in an onion or garlic clove.
  3. Finish reading the rest of the case. Keep clicking next.

M

  1. Read “What is a bulb?” and follow the directions.
  2. Cut open an onion or garlic clove. These are bulbs. Plants can be grown from these. Do you ever see green leaves coming out of your onions or garlic? What parts of a bulb can you see inside. Show someone.
  3. Finish reading the rest of the case. Keep clicking next.

Day 131  (Materials: potato)

L/M

  1. Fill out the rest of your KWL chart.
  2. Plant potato parts as described. Watch their growth.
  3. If you have access to a sweet potato (our family doesn’t), you can grow a sweet potato vine.

Day 132

L

  1. Here’s the last case. It’s not really a case. On the last page you can print out the certificate if you like.
  2. Leia a primeira parte do capítulo sobre vasculares plantas. Parar em floração e plantas não-floridas.
  3. Pegue um pedaço de papel e dividi-lo ao meio. Por um vascular write lado e do outro lado escrever nonvascular.
  4. Desenhar uma imagem de um tipo de planta vascular de um lado e uma planta avascular do outro.
  5. Mostrar a sua imagem a alguém e explicar a diferença.

M

  1. Saiba mais sobre como as coisas vivas são classificados , organizado. Assista o filme e fazer o teste.
  2. Saiba mais sobre o reino protista . Assista o filme e fazer o teste.

Dia 133 (Materiais para M: zip lock saco ou frasco de vidro claro)

L *

  1. * Concluir a leitura do capítulo e fazer a palavra de busca . (Imprimir páginas 8-10)

M *

  1. Leia sobre fungos e mofo .
  2. Assista crescer molde . Você pode usar um saco zip lock ou um frasco de vidro transparente. Desde que você não é suposto abrir o frasco, como sobre cobrindo-o bem com filme plástico e gravando-a para baixo ao redor do aro. Dessa forma, você pode ver através de topo também.
  3. * Imprima esta folha, Mold Observações , e tirar fotos do que você acha que sua comida vai olhar como nos dias determinados. Use cores. Manter a folha e nos dias desenhar o que ele realmente se parece. Se você é contra desenho, você pode escrever uma descrição.

dia 134

o

  1. Faça o capítulo exercício nas páginas 136 e 137. correspondência (Deve-se já impresso.)
  2. Você pode conferir suas respostas na página 152.
  3. Escrever uma história gota de água como descrito na página 138.

M

  1. Ler ou ouvir a história de aspirina .
  2. Leia a história de plantas como a medicina . (Agora, eu estou combinando ciência e história!)

Dia 135 (Materiais para G: cravo branco ou outra flor branca, se possível)

L *

  1. Olhe para as páginas 186 até o fim .
  2. * Imprima a folha de pétala . É página 10 do pdf.
  3. Será que os dois experimentos.
  4. Se você não tem uma flor, você pode assistir o vídeo do experimento . Mesmo se você tiver uma flor, você pode querer vê-lo.🙂

M

  1. Make a mini book. Use this list and choose twenty plants. Write their names, their uses and include a picture. Make sure you give your book a title.
  2. From this list you are going to choose one to write a report on. Decide today. It should be one that you can find information on about its use today and historically.

Day 136

L

  1. Read the beginning of the chapter until it says Kingdom Protista.
  2. What is a kingdom? Watch the movie. It gets really specific with scientific terms at the end, talking about the dolphin. Don’t worry about it!

M

  1. Choose one plant that has been used as medicine. Learn about the plant, how it’s currently used, and how it’s been used historically and in other cultures.
  2. Take good notes. Write down where you got each bit of information. Write down the websites. Get as much information as possible. You should use lots of sources.

Day 137

L

  1. Finish reading the chapter.
  2. How do fungi eat?  (answer: Fungi are decomposers. They spread a sticky goo into the area surrounding their body that contains enzymes. These chemicals break down biotic material into smaller, softer parts. The fungi can then absorb this substance. from the textbook)
  3. Take a piece of paper and fold it in half. Open it up.
  4. On one half write fungi and on the other half write protist.
  5. Draw a picture on each side of an example.

M

  1. Write a paragraph (in proper form) about the benefits and drawback of the plant as medicine and any conflicting information about how it should or shouldn’t be used.

Day 138

L

  1. *Print the two worksheets. (Pages 9 and 10 of the pdf)
  2. Fill out the worksheets.
  3. Check your answers on page 195.
  4. Answer the question on the last page.  You don’t have to write your answer. You can tell your answer.

M

  1. Write a paragraph about the plant as a drug and on plants as drugs in general. Would you recommend the plant you researched? Would you recommend over-the-counter plant-based medicines? Why or why not?

Day 139

L

  1. How about some review by movie. See if you remember any of these big words about cells. You can take the quiz after you watch the movie. It’s okay if you don’t get all the answers right.
  2. Here’s another one about cells. Watch the movie and take the quiz. It’s okay if you don’t know all the answers.
  3. Make sure you are watching your growing things and making observations. What do you observe today?

M

  1. Make your report. Give it a title. Put your data in it. Change the end of your introductory paragraph to be a thesis statement introducing what you are going to talk about.
  2. Edit it. You could work on the transition between each paragraph.
  3. Create a final page that lists the resources you used. Give that page a title, “Resources.”
  4. Save! Print. Share.

Day 140

L

  1. Another movie review day: Watch the video on plant growth and take the quiz.
  2. Watch the video on photosynthesis and take the quiz. It’s okay if you don’t get them all right. This is advanced.

M

  1. How about some review by movie. See if you remember any of these big words about cells. You can take the quiz after you watch the movie.
  2. Here’s another one about cells. Watch the movie and take the quiz.
  3. Watch a video on seed plants and take the quiz.
  4. Watch the video on photosynthesis and take the quiz.

Underwater Plants Day 141

L

  1. Let’s look at plants that live in the water. Look at the picture on the page. Do you see the green stuff floating on the water? Those are plants. Ever see a picture of a frog on a lily pad? That’s a plant. Here are several pages of pictures of water plants. Take as long as you like to look at the pictures and see what kinds of plants grow in water. You’ll see they are called “Aquatic Plants.” That means “water plants.”
    • page 1
    • page 2   (Remember that you can click on any thumbnail (little) picture to see it bigger and better.)
    • page 3
  2. What types of plants did you see?

M

  1. Read about aquatic plants.
  2. Read about the different types of aquatic plants.
  3. Make an outline. Title it “Aquatic Plants.”Write: I. Algae II. Floating Plants, etc. There are 4. Under each category list A. Habitat  B. Types.  Under A and B use 1. 2. 3., etc. to write one fact on each line.
    • If you haven’t learned what an outline looks like yet, here is an example.
  4. Use what you know so far to fill in the outline.

Day 142

L

  1. Read the “Brief intro on Sea Plants on Site.” It’s just the first part.
  2. Look at marine (sea) plants.
  3. The introduction mentioned food chains. Read about what a food chain is.
  4. Play the food chain game. You will learn more about food chains in Zoology (year 2).

M

  1. Read about algae. Read the intro on the page and then click on the algae link and click on the specific types. List the types and information you learned on your outline.

Day 143

L

  1. Read survival, flowering, and phytoplankton. Scroll down. This is pages 2 and 3.
  2. What is phytoplankton? (answer: type of algae)
  3. Where do the plants that live in the dark get their nutrients since they can’t produce their own food using the sun (photosynthesis)? (answer: from dead fish)

M

  1. Read about floating plants. Read the intro on the page and then click on the floating plants link and click on the specific types. List the types and information you learned on your outline.

Day 144

L

  1. Read pages 4 and 5 about seaweed.
  2. Take a look at brown seaweed and green seaweed.
  3. Is there kelp in your cupboard?

M

  1. Read about submerged plants. Read the intro on the page and then click on the submerged plants link and click on the specific types. List the types and information you learned on your outline.

Day 145

L

  1. Read page 6 the “End of Sea Plants.”
  2. What is happening to destroy sea plant life?
  3. What do you think people should do to stop it?
  4. What can you do?

M

  1. Read about emergent plants. Read the intro on the page and then click on the emergent plants link and click on the specific types. List the types and information you learned on your outline.

Plant Biomes Day 146

L

  1. You are going to make a Biome Book. A biome is a big description for a type of environment. Each day you will read about one type of biome and about the plants that live there. Each day you will take one piece of paper. On the top write the name of the biome. Draw a scene of what that biome looks like and what plants live there. (If you are really against drawing, you can write a description of the biome and list what plants live there.)
  2. Today do oceans. Read, “What is an ocean?” and about plants in the ocean.
  3. Make the ocean page of your book.

M*

  1. *Complete this biome lapbook. Print the lapbook pieces and map, according to the directions. You need to finish on Day 150. You need to read the basic information about each biome and then about plants in that biome. Write about each biome and give an example of what type of plants live there. Be prepared to share why those plants live where they do. What is special about them that they can survive and thrive in that environment. Here is the link that is in the lapbook for the information.

Day 147

L

  1. Today do arctic. You will read “What is the arctic?” and about plants in the arctic. The image isn’t working on the page, so here’s a picture for you.
  2. Make the arctic page of your book.

M

  1. Work on the lapbook.

Day 148

L

  1. Today do deserts. You will read, “What is a desert?” and about plants in the desert. Here are pictures: yucca plantJoshua tree.
  2. Make the desert page of your book.
  3. Desert looks a lot like dessert. How can you remember which is which? Dessert has more Ss because you always want more dessert!

M

  1. Work on the lapbook.

Day 149

L

  1. Today do forests. You will read, “What is a forest?” and about plants in the forest.
  2. Make the forest page of your book.

M

  1. Work on the lapbook.

Day 150

L

  1. Today do tropical. You will read about the rainforest in the tropics and plants in the tropics.
  2. Make the tropical page of your book.
  3. Apresentar o seu livro. Mostrá-lo para uma audiência e explicar sobre os diferentes biomas e plantas que vivem lá.

M

  1. Termine o lapbook.
  2. Apresentá-lo. Leia o seu lapbook para o seu público e dizer-lhes por que essas plantas vivem, onde eles fazem. Como o ambiente de encaixá-los?

dia 151

L *

  1. método científico é como os cientistas abordar um problema. Eles têm um problema que queremos resolver. Eles aprendem tudo o que puder sobre ele. Em seguida, eles adivinhar uma solução. Isso é chamado a hipótese. Eles testar a sua solução para ver se funciona. Essa é a sua experiência. Eles olham para os resultados de sua experiência para ver se sua hipótese, suposição, estava certo. Se fosse, eles vêm para cima com a sua conclusão, o que eles pensam é verdade.
  2. Veja este vídeo sobre o método científico .
  3. * Imprima as duas primeiras páginas deste lapbook no método científico . Conclua a peça sobre, “O que é o método científico?”
  4. No final do lapbook é a informação se você precisar dele.

M

  1.  Veja este vídeo sobre o  método científico .
  2. Explicar o que é o método científico é eo que a ciência é e não é.

dia 152

o

  1. Preencha o formulário “Quantos passos?” E “O que é uma hipótese?” Pedaços.
  2. Nas quantos passos peças listar estes passos: pergunta, aprender, hipótese, experimento, dados, conclusão.
    • Você começa com uma pergunta que você quer respondidas.
    • Use o que você sabe, aprender mais e fazer observações.
    • Então você formar uma hipótese, seu melhor palpite sobre a resposta à sua pergunta.
    • Então você experimentar.
    • Quando você é feito, você olha para os dados, todas as observações e informações que você se reuniram durante o experimento.
    • Você usa essa informação para fazer a sua conclusão, a sua declaração final sobre se ou não você acha que sua hipótese estava certa.

M

  1. Leia sobre o método científico e, em seguida, fazer o teste. (Encontre o botão teste no menu na parte inferior da leitura.)

dia 153

o

  1. Completar as peças variáveis. Há informações no final do lapbook .

M

  1. Leia até chegar a “ responder a perguntas ” pela primeira vez. Certifique-se de que você clique sobre a investigação pesquisa pés doridos. Para usá-lo, clique em pés doridos repetidamente para coletar dados.

dia 154

o

  1. Assista a esta apresentação sobre o método científico .
  2. Ouça a canção método científico . Você pode ler as letras enquanto ele joga.

M

  1. Finish the page. Make sure you do the required research activities. Stop at required reading. You don’t need to do that.

Day 155

L*

  1. *Practice. Print out this Scientific Method Worksheet. Order the steps of the scientific method. Then describe what you would do for each step. Your problem is that you can’t blow a big bubble. You want to know if there is gum out there that makes it easier to blow a bigger bubble.

M*

  1. Watch the presentation on the scientific method.
  2. *Print out this scientific method experiment booklet. (Siblings will be using this as well.)
  3. Complete the second page; fill in the blanks.

Day 156

L*

  1. *Print out this scientific method experiment booklet. You don’t need the first two pages. You may not need all of the pages. You can wait and print a little at a time if you need to.
  2. Today you are going to start thinking about what experiment you would like to do about plants. Today, try and come up with a question you would like answered.
  3. Fill out the question section of the experiment booklet.
  4. If you are stuck, here are some questions to get you thinking. Here are some more experiment questions. Here’s another idea.

M

  1. Today you are going to decide on a question you would like answered about plants.
  2. Fill out the question section of your experiment booklet.
  3. Se você está preso, aqui estão algumas  perguntas  para você pensar. Aqui estão mais algumas  perguntas experimento .

dia 157

L / M

  1. Hoje você vai fazer as observações e pesquisa parte do método científico. Você está à procura de informações que irão ajudá-lo a formar sua hipótese. Grave seus recursos e notas em seu livreto.

dia 158

L / M

  1. Se você estiver pronto, anote sua hipótese, o que você acha que vai encontrar para ser verdade depois de sua experiência. Use seu científica livreto experimento método para escrever a sua hipótese.
  2. Decidir sobre como você vai fazer um experimento para verificar se sua hipótese é correta ou não.
  3. O que vai suas variáveis ​​ser? O que você vai mudar? O que vai ficar na mesma? O que você vai estar procurando? Preencha a seção variável de seu livreto. As definições dos diferentes tipos de variáveis ​​estão na página.

dia 159

L / M

  1. Liste seus materiais e procedimentos.
  2. Verifique se você tem os materiais.

dia 160

L / M

  1. Se você estiver pronto, iniciar a experiência. Porque as experiências de plantas muitas vezes precisam de várias semanas para observar, eu queria que você começar a fazer isso imediatamente.
  2. Decidir como você está indo para gravar as suas observações. Quantas vezes você está indo para fazer observações. Certifique-se de que você tem um método para cuidadosamente a gravação quando você observou e o que viu.

dia 161

G / H (*)

  1. Agora vamos começar tudo de novo!
  2. (*) É possível imprimir uma segunda cópia do livreto experimento (começando na página 3), ou você pode gravar toda a informação mesmo em papel ou no computador.
  3. Você vai estar fazendo um experimento corpo humano também.
  4. Hoje, encontrar a sua pergunta. Aqui estão alguns lugares para ir para idéias se você precisar deles:
  5. Não se esqueça de fazer observações sobre a sua experiência com plantas.

dia 162

L / M

  1. Hoje você vai fazer as observações e pesquisa parte do método científico. Você está à procura de informações que irão ajudá-lo a formar sua hipótese. Grave seus recursos e notas em seu livreto.

dia 163

L / M

  1. Se você estiver pronto, anote sua hipótese, o que você acha que vai encontrar para ser verdade depois de sua experiência. Use seu científica livreto experimento método para escrever a sua hipótese.
  2. Decidir sobre como você vai fazer um experimento para verificar se sua hipótese é correta ou não.
  3. O que vai suas variáveis ​​ser? O que você vai mudar? O que vai ficar na mesma? O que você vai estar procurando? Preencha a seção variável de seu livreto. As definições dos diferentes tipos de variáveis ​​estão na página.

Dia 164 L / M

  1.  Liste seus materiais e procedimentos.
  2. Verifique se você tem os materiais.
  3. Não se esqueça sobre a sua experiência com plantas e observações.

dia 165

L / M

  1. Se você estiver pronto, iniciar a experiência.
  2. Decidir como você está indo para gravar as suas observações. Quantas vezes você está indo para fazer observações. Certifique-se de que você tem um método para cuidadosamente a gravação quando você observou e o que viu.
  3. Você tem doze dias para recolher os seus dados a partir de hoje.

dia 166

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Começar a trabalhar neste projeto de paisagismo .
    • Vários de seus links sugeridos não estão funcionando. Use o que funciona ou apenas fazer pesquisa em seu próprio país. Os elos perdidos não são necessárias para concluir o projeto.
  3. Planeje o que árvores, arbustos, flores, etc. você vai plantar no seu bairro.
  4. A investigação que cresce em seu bioma.
  5. Tomar decisões baseadas em sua área e que seria mais fácil e melhor para o seu bairro.
  6. Não basta escolher qualquer coisa. Escolha plantas por uma razão. Você vai explicar suas razões quando você apresentar o seu projeto de paisagismo.

dia 167 

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Trabalhar em seu projeto de paisagismo.

dia 168 

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Trabalhar em seu projeto de paisagismo.

dia 169 

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Trabalhar em seu projeto de paisagismo.
  3. Tirar uma foto de seu bairro e mostrar onde você iria plantar as coisas que você decididas.

dia 170

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Trabalhar em seu projeto de paisagismo.
  3. Apresentar seu projeto. Por que você escolheu as plantas que você fez?
  4. Por que você colocá-los onde você fez?

Dia 171 *

L / M 

  1. * Volte para o seu mesma  árvore  e observá-lo agora.
  2. Não se esqueça de fazer observações.

dia 172

L / M

  1. Recolher os seus dados.
  2. Tome o questionário corpo humano .

dia 173

L / M

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Rotular o sistema respiratório .

dia 174

o

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Jogue o jogo de digestão .

M

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Jogue o  jogo de digestão .

dia 175

o

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Jogue o jogo de esqueleto .

M

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Jogue o  jogo de esqueleto .

dia 176

o

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Tome um questionário corpo humano .

M

  1. Fazer observações. Coletar dados.
  2. Tome um  questionário corpo humano .
  3. Ou tentar algo mais difícil e rotular as partes de um coração .

dia 177

L / M

  1. Escreve-se os dados em um gráfico. Torná-lo olhar grande.
  2. Certifique-se que é rotulado claramente para que alguém possa compreendê-lo sem você explicar isso a eles.

dia 178

L / M

  1. Escreva sua conclusão.
  2. Os alunos mais velhos devem escrever um parágrafo.

dia 179

L / M

  1. Certifique-se de tudo é limpo e arrumado. Praticar apresentando suas experiências na frente de uma platéia.

dia 180

L / M

  1. Apresentar suas experiências. Informe o seu público sobre cada experimento. Diga-lhes a sua hipótese, o procedimento, o que seus dados mostram eo que sua conclusão é.
  2. Tire uma foto de sua experiência ou você explicando o seu gráfico, ou o seu gráfico ou experimento escrever-se se ele está no computador. Ou enviar um vídeo de sua apresentação. I pode adicioná-los para a página de Hall of Fame.
  3. Enviá-las para mim no meu allinonehomeschool endereço gmail.